*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جشن تولد بهانه ای برای يادماني عاشقانه در روستا

 

 

 

می گویند تا هستیم به هم محبت و احترام کنیم که پس ازمرگ، هر چه کنیم ثمری به حال خودمان و عزیز از دست رفته مان ندارد.

 

کم نیستند اهالی روستای مان ایمن آباد و کروکلا که برای پدربزرگ، مادربزرگ، پدر، مادر و سایر بستگانِ باتجربه شان جشنی برپا می کنند به پاس گرامی داشت محبت فراوان و از خودگذشتگی شان نسبت به اعضای خانواده.

 

 

یادمان نمی رود پنجم خردادماه 1392، شب ميلاد حضرت علي(ع) كه فردايش در گاهشماري ايران به روز پدر نام گرفته بود، همايش خانوادگي  با شكوهي در روستا برگزار شد. همايشي سرشار از عشق، همزباني، همدلي و اتحاد. اعضاي خانواده بزرگ لاسمي، دست به كار متفاوت و بزرگي زدند و تمامي 85 نفر از اعضاي خانواده حاج حسن لاسمي، در شبي عزيز و به يادماندني دور هم جمع شدند و به پاس قدرداني از پدرشان و به ياد مادر، احترامي شايسته ارزاني او كردند.

 

 

اما اتفاق دیگری که جمعه دهم دی ماه 1395، در روستای مان افتاد باز هم می تواند نمونه اي باشد بسيار ارزشي و ماندگار،  نه تنها براي خانواده هاي پُر مهر روستايمان ايمن آباد و كروكلا، بلکه براي همه مردم دنيا.

 

خانواده ی بزرگ قربانی در ويژه برنامه ی مراسم جشن تولد بزرگ خاندان قربانی یعنی یکی از بزرگان روستا و پدر بزرگوار شهید، حاج حسین قربانی ایمنی در کنار همسرش یعنی مادر بزرگوار شهید، جشنی برگزار کردند به یاد ماندنی که بسیار می توان در مورد آن نوشت و سخن گفت.

 

در مراسم جشن تولد 89 سالگی حاج حسین قربانی  و 82 سالگی ربابه قاسمی ایمنی، كه اولی یازدهم و دومی دوازدهم دی ماه ،سالروز تولدشان است، اعضای این خانواده ی هفتاد و سه نفره، گرد هم جمع شدند و با برپایی مراسم جشن، از تلاش و زحمات این دو عزیز قدردانی نمودند و نام و یادشان را گرامی داشتند.

 

در پایان مراسم نیز حاج حسین، به تک تک اعضای خانواده اسکناس 5هزارتومانی هدیه می دهد.

 

از طرفی به دلیل شرایط جسمی نامناسب و ناخوش احوالی حاج حسین، مراسم جشن تولد، زودتر به پایان می رسد.

 

لازم به توضیح اینکه مادر شهید رمضان قربانی در بیمارستان روحانی بابل بستری می باشد که از خداوند می خواهیم به هردوی این عزیزان سلامتی و شفای کامل عنایت فرماید.

 

 

بهرحال مهمترین پیام این مراسم شکوهمند خانوادگی احترامي است كه مي توان در حيات پدر و مادر و بزرگان خانواده به آنان نمود، احترامي كه شادي و نشاطِ قلبي را براي والدین و پيامدش براي فرزندان به ارمغان مي آورد. و مهمترين پيامد آن  پيامي است به نسل آينده كه آنان نيز در  اداي احترام به بزرگان خانواده كوشا باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اميد، اين كار مانا و پسنديده، كه سرشار از عشق، عاطفه و احترام به مقام شامخ بزرگان خانواده است، ما را نيز بر آن دارد تا به اندازه ی توانمان، اعضاي خانواده را دور هم جمع نمائيم و به دور از همه ی دغدغه هاي زندگي ماشيني و بهانه هاي امروزي، با سفره ي ساده اي كه از خانه پدري به ياد داريم، همه با هم در پهن كردنش بكوشيم و با هديه اي ارزشمند چون تبريك اين روز،  واژه دوست داشتن و سپاس از پدر و مادر، كه خرجي هم ندارد، بخشي از عشقي را كه بي منت ارزاني ما كردند، پيشكش آنان كنيم.

 

 

قدرشان را بدانيم شايد فردا روزي، ديگر نگاه گرمشان، گرمابخش وجودمان نباشد.

 

 

 

 

یکی از ماندگارترین عکس های دفاع مقدس کشور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با سپاس از  خانواده قربانی كه با درج اين خبر در وبسايت روستا، موافقت و همكاري نمودند.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # محلی در تاریخ: چهارشنبه 22 دی 1395 ، ساعت 01:10 ب ظ
سلام.
بسیار حرکت خوب و تاثیرگذاری بود.مخصوصا برای کودکان.
تشکراز خانواده شهید قربانی
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20