*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

ساخت سد انحرافی جلو رود در بابل آغاز شد

 

عملیات اجرایی سد انحرافی ' جلو رود ' شهرستان بابل دوم دی ماه 1395، با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای احمدچاله پی از توابع بخش لاله آباد بابل آغاز شد.

 

 

این سد قرار است در مدت هشت ماه با اعتبار حدود 20 میلیارد ریال ساخته شده و به بهره برداری برسد .

با افتتاح این سد سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی بابل ، بابلسر و فریدونکنار از مزیت های این طرح برخوردار خواهند شد.


مدیرعامل آب منطقه ای مازندران در آئین کلنگ زنی این سد گفت: با افتتاح این سد انحرافی نه تنها از آب آن، شالیزارهای سه شهرستان برخوردار می شود بلکه در جلوگیری از سیلاب، بسیار تاثیرگذار است.

محمد ابراهیم یخکشی افزود: این رودخانه و احداث این سد انحرافی در راستای تکمیل شبکه سد هراز است که در حال ساخت است .

وی ادامه داد : خوشبختانه در چند سال اخیر در حوزه آبرسانی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است و در تمامی شهرهای مازندران هم در بخش آب شرب و هم آب کشاورزی طرح های خوبی در حال اجراست.

یخشکی گفت : محصولات کشاورزی مازندران در کشور راهبردی و مهم است و تامین آب این قشر از جامعه نیز یک امر ضروری است.

وی افزود: مازندران در حوزه آبرسانی یک عقب ماندگی تاریخی داشته است که با افتتاح طرح های در دست اقدام این عق ماندگی ها جبران خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار مازندران هم گفت : کشت دوم برنج در مازندران به اندازه مصرف استان بوده است و محصولات کشت اول نیز برای مصرف به دیگر استان ها نیز صادر می شود.

علی نبییان افزود: خوشبختانه در سال های اخیر کشت دوم محصولات به خصوص برنج در مازندران جا افتاده است و هم اکنون میزان تولید آن به اندازه ای رسیده است که مصرف جمعیت بیش از سه میلیون نفری استان را تامین می کند.

وی گفت : محصولات کشت اول را می توانیم به سراسر استان مازندران ارسال کنیم تا شهروندان از آن بهره مند شوند.

او افزود : برای رونق کشاورزی در کشت اول و دوم باید زیرساخت های تامین آب برای کشاورزان فراهم شود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزشمندی در این راستا انجام شده است.

نبیان گفت : به یقین اگر کشاورزان ما اطمینان داشته باشند که برای کشت دوم مشکل آب ندارند با رغبت بیشتری اراضی شالیزاری خود را زیر کشت دوم می برند که این امر نه تنها برای کشاورزان درآمد مالی را به همراه خواهد داشت بلکه برنج هموطنان ما می توانند از برنج مرغوب داخلی نیز بهره مند شوند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20