*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

فرشید حسینی، خواننده پاپ مازندرانی

 

صدای خوش، نعمت و موهبتی بزرگ است که هر انسانی در هر کجای دنیا دوست دارد از آن بهره مند باشد. صدایی که با انتخاب و خواندن اشعاری زیبا و پرمغز، در قالب موسیقی، واگویه های خوشی ها و ناخوشی ها و آداب وُ رسوم و فرهنگ مردم منطقه ای را بازگو کند و به گوش همه ی مردم دنیا برساند. ترانه هایی ناب که اندیشه هایی چون صلح و دوستی و عشق، در آنها موج می زند.

 

در روستای ایمن آباد و کروکلا بودند افرادی که در تاریخ پیشین روستا از صدای خوشی برخوردار بودند و با صدای نابشان، خستگی روزانه از کار کشاورزی و دامداری را، در شب نشینی ها و دور همی ها از دل، ذهن و اندیشه های دیگر اهالی کنار می زد.

 

امروزه نیز افرادی هستند که صدای آواز امیری و کتولی آنها و یا ترانه های عامیانه ی مردم مازندران را، که ریشه در تاریخ و فرهنگ آنان دارد زمزمه می کنند و در مجامع خصوصی و عمومی به گوش سایرین می رسانند.

 

اما چند سالی صداهای جدید و جوانی به گوش می رسد که در قالب موسیقی نویی به نام پاپ مازندرانی در نقاط مختلف مازندران عرض اندام کردند. خوانندگان جوان و نوپای مازندرانی این سال ها جایگاه خاصی نزد مردم مازندران و حتی ایران پیدا کرده اند. گوشی های تلفن همراه کمتر مازندرانی را می توان یافت که ترانه هایی از این خوانندگان جوان امروزی نباشد.

 

دو تن از خوانندگان پاپ مازندرانی روستای مان ایمن آباد و کروکلا در این فهرست بلندبالا، حضوری پررنگ و درخشش قابل توجهی داشته اند.

 

سید مجید حسینی ایمنی و سید فرشید حسینی ایمنی

 

 

در این بخش می خواهیم از سیدفرشید صحبت کنیم و در مجالی دیگر از سیدمجید سخن خواهیم گفت.

 

سیدفرشید حسینی ایمنی که او را لقب طوفان صدای مازندران داده اند یکی از این خوانندگان پاپ مازندرانی روستای مان ایمن آباد و کروکلا می باشد که طی مدت کمتر از 4 ماه، 9 ترانه ی پاپ مازندرانی با صدای ایشان در فضای مجازی و گروه های اجتماعی منتشر شد و به دست علاقه مندانش رسید و امروزه 13 اثر پاپ مازندرانی با صدای ایشان، در فضای مجازی تقدیم مردم شده است.

 

 

فرشید متولد سال 1364 از روستای ایمن آباد در بخش لاله آباد بابل است. پدرش میران، مردی زحمتکش و کشاورز است. او سه برادر و یک خواهر دارد. پیشه اش پیرایشگری می باشد.

ایشان تحصیلات علمی اش را تا سال سوم راهنمایی در مدرسه روستا سپری می کند و در سال 1377 به آموزش پیرایشگری در پیرایشگاه روستا نزد آقای مرتضی لاسمی می رود. در سال 1383 به خدمت سربازی اعزام می شود و دو سال بعد به همان پیرایشگاه برای تکمیل حرفه ی پیرایشگری باز می گردد.

سیدفرشید حسینی ایمنی در سال 1381 مغازه ای را در روستا اجاره می کند و بطور مستقل به پیرایشگری می پردازد تا هزینه زندگی اش را تامین نماید.

او که از دوران کودکی اشعاری را با خود زمزمه می کند و گاهی صدایش را در قالب ترانه های عامیانه مازندرانی سر می دهد، تصمیم می گیرد تا اثری را از خود به یادگار بگذارد.

ایشان خردادماه سال 1395 اولین کار خود را در قالب موسیقی پاپ مازندرانی با نام دل بی قرار با ترانه سرایی کمال جمالی و آهنگسازی علی اکبرزاده، تقدیم به مردم روستایش ایمن آباد و کروکلا، همشهریان بابلی و دوستداران این سبک موسیقی در مازندران می کند.

این ترانه در مدت زمان کوتاهی علاقه مندان زیادی پیدا می کند و امروزه در گوشی های تلفن همراه و در خودروهای سطح شهر بابل و استان مازندران، مخاطبانش با صدایش زمان را سپری می کنند.

او مهمترین دلیل خواندن ترانه ها به زبان بومی مازندرانی را، حفظ زبان ریشه دار مازندرانی می داند و گفته است فعلا" برنامه ای برای خواندن ترانه ها به زبان فارسی ندارد.

 

سید فرشید حسینی ایمنی این خواننده ی جوان مازندرانی و اهل روستای ایمن آباد از بخش لاله آباد بابل، حمایت معنوی مردم مازندران، بویژه اهالی روستایش را بسیار مهم می داند و انتظار دارد از او حمایت بیشتری شود تا انگیزه های کارهای بهتر، در او تبلور بیشتری پیدا کند.  هر چند او باور دارد که با ارائه کارهای بهتر، حمایت های مردم و علاقه مندانش بیشتر خواهد شد.

 

ترانه هایی که با صدای سیدفرشید حسینی ایمنی در نقاط مختلف مازندران به گوش می رسد، به ترتیب، به شرح زیر می باشد:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شجاعت بابلی را سیدفرشید به همراه یکی دیگر از اهالی روستایش به نام سید ایمان هاشمی کرویی(فرزند سلمان) که متولد سال 1378 و دانشجوی رشته ساخت و تولید می باشد اجرا کرده است.

 

 

 

 

 

با امید به موفقیت بیشتر و تولید آثار و ترانه هایی ماندگارتر از این خواننده ی جوان روستا، یک نمونه از ترانه ی او در این بخش آورده شده است و شما می توانید سایر آثار و ترانه های ایشان را با کلیک روی تصاویرش در سایت دیگری گوش و یا دانلود کنید.

 

 

 

 

برای گوش دادن ترانه ی بابلی باغیرت کلیک کنید.

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+2 # ss در تاریخ: شنبه 04 دی 1395 ، ساعت 06:10 ب ظ
باسلام ایشون اگه خوانندگی روبزاره کنار شاید شاید تو کار دیگری موفق تر باشد
من به ایشون پیشنهاد میکنم که خوندنو بزاره کنار
تازه درباره بابل میخونه اما لهجه آهنگش واسه نوره.
این جور که شماهم میگین اصالت بابلی نداره.
هم محلیمه نوکرشم اما برای این موضوع نه شرمنده.
آقای مجید حسینی هم ایمن آبادیه و خیلی خیلی صداش از
ایشون قشنگتره.
نقل قول
 
 
+4 # ابنوایی کیجا در تاریخ: شنبه 04 دی 1395 ، ساعت 11:10 ب ظ
سلام.خیلی خوشحال هستیم که محلی عزیزمون به عنوان خواننده اینهمه کار دادن بیرون. راستش وقتی تو شهر نکا شنیدم صداشو از تو خودرو خیلی افتخار کردم. من مخالفم با نظر دوست عزیزمونss. ما حق نداریم برای دیگران تعیین تکلیف بکنیم.حتی برای همسرمون و بچه هامون. موسیقی تو بازار تنوع خیلی زیاده داره واسه اینه که هر کی هرچی دوست داره بره انتخاب بکنه و لذت ببره.
انتقاد بکنیم اما توهین نکنیم. انتقادش رو قبول دارم راستش لهجه باید بابلی باشه که آملی یا نوریه. ایشااله در کارهای بعدیش مشکل برطرف میشه.البته تو متن هم گفته شده تازه شیش ماه هم نشده خوندن رو شروع کرده. ما باید بهشون پروبال بدیم نه قیچی بکنیم و دلسردشون.
مجید و فرشید هم کنار هم کارشون قشنگه. مثل عکسشون. نمیشه گفت یکی بالاتر و یا بهتر از یکی دیگست. هر کسی یه جور می خونه.باید هر کدوم شیوه خودشو بخونه تا گل کنه کارهاش.
از وبسایت روستا ممنونیم که این جوونها رو معرفی می کنن تا انگیزه شون بیشتر بشه واسه کارهای خوبتر.بخصوص وقتی عکس هر دو رو کنار هم گذاشتن تو سایت.
محلی هامون هر کار خوبی انجام بدن مایه افتخارمونه.
نقل قول
 
 
+6 # محلی در تاریخ: سه شنبه 07 دی 1395 ، ساعت 11:10 ق ظ
سلام. از آقا فرشید حمایت می کنیمُ چون بچه محلمونه و ایشالله افتخارمون.
اما انتقاد هم ازش میکنیمُ چون میخوایم بعنوان یک ایمن آبادی بهترین باشه. آقا فرشید عزیزُ اینکه آدم فقط شش ماه سابقه خوندن داشته باشه و خودشو طوفان مازندران بنامهُ یه خورده گلو گیره. اینکه اهل بابل باشه و حتی یک آهنگ لهجه بابلی نداشته باشه مایه تاسفه.
پیشنهاد میکنم دوست عزیزمون هر ده سال یه آهنگ بیرون بده اما با کیفیتُ که بهش افتخار کنیم. اما اگه تو شش ماه ده تا آهنگ بخونه که حتی نشه تا آخر گوش کردنشو تحمل کردُ با دوست ss بیشتر موافقم. درپایان برای موفقیت ایشون دعا میکنم.
نقل قول
 
 
-2 # ss در تاریخ: سه شنبه 07 دی 1395 ، ساعت 11:10 ب ظ
باسلام
من به هیچ کس توهین نکردم.
ایشون به جایی که بیاد از بابل بخونه وصالت بابلی رو نشون بده رفته از کسایی تقلید کرده که اونا حاضر نیستن برای یک لحظه به لهجه بابلی صحبت کنن.
من تو متن قبل هم گفتم محلیمه نوکرشم اما برای این موضوع نه شرمنده.
با آرزوی موفقیت های بزرگ تر.

از آقای امینی هم درخواست می کنم که یه همچنین موضوع برای مجید حسینی برقرار کند.

با تشکر.
نقل قول
 
 
-1 # و.حسینی در تاریخ: سه شنبه 07 دی 1395 ، ساعت 11:10 ب ظ
واقعا متاسفم برای وبسایت محل که ازچنین افرادی حمایت میکنه.
نقل قول
 
 
0 # یه نفر در تاریخ: پنج شنبه 09 دی 1395 ، ساعت 12:10 ق ظ
صداشون قشنگ نیست .
نقل قول
 
 
+6 # و.حسینی در تاریخ: پنج شنبه 09 دی 1395 ، ساعت 07:10 ب ظ
چرا متن قبلی رو تو سایت نذاشتین؟
واقعا برای وبسایت محل متاسفم که ازچنین افرادی حمایت میکنه.
متاسفم برای وبسایتو مون.
از آقای امینی انتظار نداشتم کسای دیگه ای هم ازمان این آقا بهتر هستن اونا رو دریابین.
خدایا این طوفان را برای ما نگه دار.




وبسایت روستا:
با سلام به اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا.

دیدگاه های ارسالی به وبسایت روستا، گاهی هر چند روز بازدید می شود، لذا امکان تاخیر در تایید و مشاهده ی آن توسط کاربران وجود دارد.

از طرفی یادآوری نمودیم که وبسايت روستا از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است و چون در محیط روستایی همه یکدیگر را می شناسند باید محترمانه تر انتقاد نمود تا توهینی به کسی نشود، آنهم معرفی منتقد با مشخصات کامل که مردم روستا او را بشناسند، چه رسد به عزیزانی که با حروف اختصاری و یا نامی که شناختن آنان، از سوی دیگر کاربران دشوار می نماید، به بیان نظرات خود می پردازند.
وبسایت روستا بر این باور است که هر کدام از اهالی روستا اگر معایب فراوان هم داشته باشند، اما یک حسن کوچک، در زندگی شان سو سو زند، باید آن کار پسندیده انعکاس یابد.
حدود 5 روز است که در غرب مازندران برای ماموریت کاری بودم،در تنکابن و رامسر خواننده های پاپ مازندرانی به تعداد انگشتان یک دست هم وجود ندارد اما در روستای مان در حال حاضر سه نفر هستند که صدایشان آرامش و شادی بخش اوقات فراقت بعضی از مردم مازندران است. حال یکی باتجربه تر و یکی هم کم تجربه و تازه کار. بهرحال نواقصی هم در کار وجود دارد چه در ترانه سرایی، آهنگسازی، خوانندگی و... چه بسا منتقدان موسیقی پاپ بومی، این سبک را که توسط خوانندگان زیادی خوانده می شود به طور کل مردود اعلام می کنند. اما با وجود همه ی این نواقص نمی توان بر کار ارزشمند این عزیزان که از بستگان ما و از اهالی روستای مان هستند چشم پوشید. باید انتقاد سازنده کنیم و طرف مقابل پذیرای انتقادها باشد تا در آینده شاهد کارهای بهتری از ایشان باشیم.
وبسایت روستا نیز به رسم ادب و امانت داری و ایجاد انگیزه ی بیشتر، سعی در معرفی این عزیزان و سایر اهالی روستا در هر رشته ای دارد.

در پایان از محبت عزیزان منتقد که برای مطالعه ی مطالب درج شده در وبسایت روستا وقت می گذارند و صبوری به خرج می دهند، سپاسگذاری می کنیم و امیدواریم شما نیز ما را در معرفی جوانان شایسته و پویای روستا ی مان یاری نمائید.
نقل قول
 
 
0 # م.هاشمی در تاریخ: جمعه 10 دی 1395 ، ساعت 09:10 ب ظ
جدیدا لباس مقدس سربازی بازیچه بعضیا شده با این لباس جوونای ما خون دادن برا حفظ آرمان هامون.
بعد آقایون باریش و تیپ غربی با این لباس عکس میندازن و وبسایت محلم هم اون عکسو میذاره تو سایت واقعا جای تاسف داره.
نقل قول
 
 
+2 # محلی بی طرف در تاریخ: جمعه 10 دی 1395 ، ساعت 10:10 ب ظ
به نظرم اعضای سایت کار خوبی رو انجام می دن که تو معرفی جوانان روستا اقدام می کنن. من و شما هم معایبی داریم. در روستامون یکی از مشکلاتی که وجود داره اینه که به بچه محل های خودمون بها نمی دیم و کار خوبشون رو بزرگ نمی کنیم و همش انتقاد می کنیم و چوب لای چرخشون می ذاریم بجای پروبال دادن بهشون.
آدم بی عیب هم پیدا نمیشه. بیایم کاری نکنیم که وبسایت روستا که کلاس روستامون رو بالا برده دست از معرفی این جوونها برداره. من این آقا فرشید و یا آقا مجید رو نمیشناسم اما افتخار می کنم که یکی از بچه محل هامون خواننده هست و همین آهنگی که تو سایت هست رو گوش کردم لذت بردم. هر ایرادی هم داشته باشه بچه محل خودمون. اینقدر خودی ها رو کوچیک نکنیم و غریبه ها رو بزرگ نکنیم. افتخار بکنیم به آدمهای زحمتکش روستامون. تهیه یه آهنگ و ترانه خیلی زحمت و خرج داره. همین عکس های قشنگ و باکلاسش هم کلی هزینه داشته واسه معرفی کارش.
خیلی خیلی تشکر می کنم از بچه محلهای خوبم.

دم همه اهالی گرم و دم خواننده های روستامون گرمتر.
نقل قول
 
 
0 # علی حسینی در تاریخ: جمعه 10 دی 1395 ، ساعت 10:10 ب ظ
فرشید جون دوستت داریم.
نگران نباش.
صدات محشره.
بترکه چش حسود.
کارهای بعدی خودتو بهتر بکن بعضی ها کیف بکنن.
عکس سربازیت هم عالیه.
یکی هم میاد درد دل سرباز رو تو ترانه می گه، به فرم موهاش با لباسش گیر می دن. بابا اینهمه خوبی ها رو ندیدی به چی گیر می دی آخه قربونت برم.بچه محلته.
دم وبسایت ابنوا کروکلا گررررررررررررررم.

ته پرچم بالا فرشید. تختگاز برو.
نقل قول
 
 
+3 # سید مهدی هاشمی ازتهران در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 12:10 ق ظ
دوست عزیز فرشید حسینی بااروزی موفقیت برای شما داداش صدات عالیه دمتگرم
نقل قول
 
 
+1 # ص ص از آمل در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 02:10 ق ظ
خیلی صدات عالیه فرشید جان برای اینکه موفق باشی سنگ اندازی های مردم رو پشت گوش بنداز
نقل قول
 
 
+2 # اَتا آدمی در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 02:10 ق ظ
طوفان جون برو دنبال یه کار دیگه چون اصلا بدرد ای کار
نمیخوری.
نقل قول
 
 
-1 # بنده خدا در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 02:10 ق ظ
سلام
آقای فرشید حسینی باتمام احترامی که براتون قاعلم،
چون دوست ندارم کسی پشتت حرف بزنه
بهت میگم این کارو بزار کنار.
دادا چاکرتم.
نقل قول
 
 
-1 # ببر مازرون در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 02:10 ق ظ
آقا شِه خِدهِ ره چه گول زننی،ونه آهنگها اصلا هم خارنیه بمیرم بمیرم بیه آهنگ شورشم دربیاردنه آهنگ اصیل مازنی وِ هسه ؟؟؟؟؟مردم وچونه بااین آهنگها یاغی هکردنه !!!متاسفمه که بجای متنهای زیبای آهنگهای مازنی جایگزین غلطی توسط خوانندهای الان صورت بیته تا شعرهای مازنی تبدیل به هاوَی هاوَی و وَنگِه وا بیه .
نقل قول
 
 
0 # علی حسینی در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 03:10 ق ظ
وااای باز آهنگ غیرت بابلی که افتضاح بود تورو خدا حداقل یه آهنگ بهتر برای تبلیغاتشون میزاشتین......م ا که مردیم از خنده ....حق با نظرات بالاست ،آخه هیچ کس با لهجه آملی یا نوری درمورد بابل میخونه ،آملیا سایه بابلیا رو باتیر میزنن ،اونوقت این آقا مطمعناً باعث خنده اونا هم شدن،مگه ما خودمون لهجه نداریم از لهجه اونا استفاده کردن،لهجه شیرین بابلی اصیل مگه چش بود که این آقا از اونا تقلید کرد واقعا متاسفم.
نقل قول
 
 
0 # ایمنی در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 09:10 ق ظ
فرشید جون بتاز...
کارهای بعدی تو باید بهتر بشه.
هرچی به درد نخور باشه بازم بچه محلمونی.واسمون ارزش داره.
گوش می دیم آهنگهاتو کنار آهنگ مجید حسینی و افتخار می کنیم.

شه بچه محل دا......
نقل قول
 
 
-1 # بچه محل در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 09:10 ق ظ
ابنواکروکلا حرفکش زیاد درنه.حرفکشی نکنیم ونه دست ره بیریم.
هر ابنوایی محل دله اتا کار انجام هده پشت سر و ، حرف دریارننه.


شه محلی های دور
نقل قول
 
 
0 # ژاله در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 12:10 ب ظ
الان آقای (ایمنی) تعریف کردین یا با زبون بی زبانی گفتین که آهنگها ش به درد نخوره.....
نقل قول
 
 
-1 # پف در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 01:10 ب ظ
شما گفتین در عرض شیش ماه دوازده تا آهنگ داده و طوفان شده.
توی ایمن آباد خواننده های دیگری هم هستند.
دوست ندارم اسم ببرم که از قلم بیافتن.
چیزی که تعریف داره باید گفت آهنگ های شجاعت بابلی و مهرداد
خوب بود اما آهنگ های دیگه نه.
بچه محلمونه اما نه طوفان.
از بیست نمره به نظر من شده ده.
نقل قول
 
 
0 # حسینی ایمنی در تاریخ: شنبه 11 دی 1395 ، ساعت 08:10 ب ظ
با سلام. به نظر بنده جوابیه وبسایت روستا منطقی می باشد. من هم اعتقاد دارم بهشون بها بدیم و دستشون رو بگیریم.
نقل قول
 
 
-2 # پف در تاریخ: یکشنبه 12 دی 1395 ، ساعت 12:10 ق ظ
ژاله
اره گفته که به زور آهنگ هاشو گوش کنیم
گفته بچه محلمونه که با احساسات ما بازی کنه ولی بی فایده هست.
ازشون انظار آهنگ های بهتری داریم،آهنگ های باکیفیت تر،بامتن های جالب تر ،لهجه بهتر.
نقل قول
 
 
+1 # اَتا آدمی در تاریخ: یکشنبه 12 دی 1395 ، ساعت 01:10 ق ظ
صداش خوب نیست با (و.حسینی)موافقم
از وبسایت انتظارو نداشتم.
به جایی که ار بحران های محل بگه رفته از طوفان گفته.
نقل قول
 
 
0 # انساف در تاریخ: یکشنبه 12 دی 1395 ، ساعت 01:10 ق ظ
طوفان و زلزله و سونامی و رعدو برق و گردباد و بارون چیه!!!
واااااااای عذاب های الهی داره نازل میشه.
با همینا بچه های مردم یاقی شدن.
نقل قول
 
 
0 # بچه محل در تاریخ: یکشنبه 12 دی 1395 ، ساعت 03:10 ق ظ
مه بچه محل ها مه افتخارنه
داش فرشید این رسم بخونسن نیه دادا شه صدای رو کار هکن موفق بونی.
با نظرات دوستان هم موافق هسمه ایشالاه که عیب ها از بین شونه.
اهنگی که با داش ایمان بخونسی فقط قشنگ بیه بقیه نا.









علی جون معلومه شه جا چند چندی؟
نقل قول
 
 
+1 # قربانی ایمنی در تاریخ: جمعه 30 تیر 1396 ، ساعت 11:04 ق ظ
سلام به همه بچه محلها... شما باید از خواننده محلمون حمایت کنید تا هم خودشرواسم روستای قدیمی امین آباد و کروکلا سر زبون های مردم باشه ــ اون دوستی که میگه لهجه فرشید به آمل یا نور میخوره درست میگه فرشید جان لهجه سبک بابل بخون افتخار کن که بابلی هستیم اسم شهر بابل در ایران همه مردم از شهرهای دیگه مازندران بیشتر میشناسن..
چون اسم بابل قدیم بار فروش بود مردم ایران در قدیم بیشتر تو این شهر تجارت میکردن پس پرچم بابل همیشه بالا نگه دار.ـ عاشق همه بچه محلها ودست بووس تک تک شما هستم... بااینکه ١٠ سال تو بابلسر هستم اینجا مردم آهنگ محلی مجید حسینی و فرشید رو بیشتر گوش میدن...
قربانی ایمنی دوستدار همه شما
نقل قول
 
 
+2 # کیجا بابلی در تاریخ: پنج شنبه 10 اسفند 1396 ، ساعت 11:12 ب ظ
اقا فرشید اهنگ هاتون حرف نداره ادامه بدین چشم حسود کور اونای که ازتون بد تعریفی کردن حسود های شما هستن برای خودتون اسفند دود کنین امیدوارم تو کارتون موفق و پیروز باشین و اینو بدونین مردم خیلی حرفا میگین برای خودشون بگن اینا میگن صدات خوب نیست یعنی هست دارن دق میکنن بترکین
از خدا میخوام هزار سال زنده باشین و موفقیت های فرشید و ببینین و بترکین امین
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20