*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

از روستاییان درگیر مجوز تا ساخت‌وساز بی‌رویه ی خوش‌نشین‌ها در مازندران

 

بسیاری از روستاییان در ساخت مسکن در روستاها با مشکل مواجه هستند این در حالی است که خوش‌نشین‌ها به‌راحتی اقدام به ساخت محلی برای گذران اوقات فراغت خود می‌کنند.

 

دریافت مجوز برای احداث خانه در زمین زراعی می‌توان گفت به معنای گذشتن از هفت‌خان رستم است.

 

بسیاری از روستاییان در ساخت مسکن در روستاها با مشکل مواجه هستند این در حالی است که خوش‌نشین‌ها به‌راحتی اقدام به ساخت محلی برای گذران اوقات فراغت خود می‌کنند.

 

این‌ها تنها گوشه‌ای از مشکلات است که به چشم می‌آید در حالی‌که همه جا صحبت از این است که باید از  مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود اما هیچ دل‌بستگی برای روستاییان به‌وجود نیاوردند تا در روستاها بمانند.

 

 در حالی‌که روستاییان از اینکه نمی‌توانند در محل تولد خود زندگی کنند ناراحت هستند، به‌راحتی خوش‌نشین‌ها اقدام به ساخت ویلاهایی برای گذران اوقات فراغت خود می‌کنند.

 

 

* تب و تاب 10 ساله برای گرفتن مجوز ساخت

 

یکی از روستاییان در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مدت 10 سال است که در حال تلاش برای دریافت مجوز زمین برای ساخت مسکن هستم ولی هنوز موفق نشدم.

 

ت. م ادامه داد: وقتی مشغول انجام دیوار و ساخت جاده برای زمین بودم از سوی منابع طبیعی جلوی این کار را گرفتند و اعلام کردند این زمین در محدوده منابع طبیعی قرار دارد. از آن پس درگیر دادگاه شدم و مدت پنج سال طول کشید تا بتوانم این موضوع را اثبات کنم.

پس از آن به دستگاه‌های متولی برای دریافت مجوز احداث خانه یا خانه اقدام کردم و همچنان نیز موفق نشدم.

 وی در پایان گفت: سؤال من از مسؤولان این است چرا نباید برای من به‌عنوان ساکن روستا مجوز صادر شود ولی به‌راحتی افراد از سایر شهرها یا حتی استان‌ها با خریداری زمین ساکن شدند ولی این امکان برای من وجود ندارد.

 

 

 

* ممنوعیت تغییر کاربری اراضی

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، زراعی و باغ ممنوع است.

 

دلاور حیدرپور با بیان اینکه ساخت‌وساز در محدوده طرح هادی مجاز است و مشکلی ندارد، اضافه کرد: خارج از طرح هادی در قانون خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها است، اگر در حریم شهر و خارج از محدوده روستا باشد قانون بر آن حاکم بوده و ساخت و ساز غیرمجاز ممنوع است و با آن برخورد می‌شود.

 

وی یادآور شد: افرادی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کردند اگر مجوز ندارند با آنان برخورد می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه از دید ما هیچ استثنایی برای قانون وجود ندارد، بیان کرد: با موارد غیرقانونی برخورد جدی می‌شود.

 

این مسؤول در پایان تصریح کرد: افرادی که دارای زمین یا باغ بیش از 2 هزار متر باشند می‌توانند درخواست برای ساخت خانه باغ البته در صورت دارا بودن سند ارائه دهند که با تصویب در کمیسیون با آن موافقت می‌شود.

 

به گزارش فارس، این موضوع موجبات رنجش روستاییان را در پی داشته و رفته رفته سعی می‌کنند با مهاجرت به شهرها این موارد را فراموش کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20