*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

گردهمایی اهالی روستا به یاد قوها و مرگ وجدان ها، با شمع و گل+تصاویر

   کشتار بیرحمانه ی قوهای میهمان، اهالی و حامیان محیط زیست و حیات وحش دو روستای بخش لاله آباد بابل را بر آن داشت تا به نشانه اعتراض و ادای احترام به همه پرندگان جهان به ویژه قو که در ادبیات جهان، نشانه ی عشق و وفاداری است، دقایقی را دور هم در شالیزار تالاب مانند روستا که قوها در این مکان حضور داشتند، گرد هم آیند.

 

چند روز پیش 4 قو از 19 قوی مهاجر طی پرواز دسته جمعی برای فرود به آب بندان های روستاهای همجوار، توسط سه شکارچی روستای تجنک بابل شکار شدند.

 عصر روز جمعه 12 آذرماه 1395، جمعی از اهالی در کنار زمین ورزشی دو روستای ایمن آباد و کروکلای بخش لاله آباد بابل با جمع شدن و روشن کردن شمع و ریختن گل به محل حضور این قوها، پیام مهربانی را به همه ی قوها و مخلوقات جهان رساندند و ابراز امیدواری کردند که با احترام بیشتر مردم و بویژه شکارچیان با قوها، حوادثی از این دست تکرار نشود.

 در این گردهمایی که حدود نیم ساعت به طول انجامید ضمن شرح اتفاقات چند روز گذشته در مورد قوها، یکی از نوجوانان روستا به نام سید عرفان حسینی ایمنی شعری را درباره احترام به قو خواندند. سپس خانم بهمنپور یکی از اعضای یاوران زمین پاک شهرستان بابل، صحبت کوتاهی درباره ی جایگاه و اهمیت ویژه ی قوها و پرندگان در شالیزارها و حفظ اکوسیستم طبیعت بیان داشتند.

 

در ادامه ی این مراسم ترانه معروف شنیدم چون قوی زیبا بمیرد با صدای زنده یاد حبیب پخش شد و با یک دقیقه سکوت، این گردهمایی با روشن کردن شمع و ریختن گل های پر پر در شالیزار تالاب مانندی که قوها در روزهای گذشته میهمان اهالی دو روستای ایمن آباد و کروکلا بودند، به پایان رسید.

نکته جالب توجه حضور مهمانانی از شهرستان بابل، بابلسر و آمل و روستاهای همجوار بود و جالبتر از آن کودکانی که به همراه والدین خود در این گردهمایی حضور یافتند تا با فرهنگ پرنده دوستی و احترام بیشتر به پرندگان ، آشنا شوند.

 

وبسایت روستا از همه ی عزیزانی که طی این چند روز با علاقه و آگاهی تمام برای حفظ حیات وحش و محیط زیست روستا و برگزاری تاثیرگذار گردهمایی، تلاش نمودند قدردانی می کند.

 

شایسته است از صدا و سیمای مرکز مازندران بویژه واحد خبر و رادیوی این مرکز که در انعکاس این رویداد، طی چند روز گذشته حتی به صورت زنده اطلاع رسانی نمودند قدردانی شود و همچنین از عکاسان و فعالان فضای مجازی و گروه های اجتماعی.

 

در پایان لازم به توضیح اینکه از این 19 قو 4 قو کشته شدند، یک قو به مرگ طبیعی می میرد و یک قوی دیگر با اصابت گلوله زخمی می شود و تحت درمان است. این خبر از سوی آقای نعمت اله قنبری رئیس محیط زیست بابل تایید شده است. هنوز محاکمه سه شکارچی در دادسرا انجام نشده است. قوهای باقیمانده کوچ کرده اند و این دو روستا را ترک نمودند.

 

 

 

 با کلیک روی این تصویر به تماشای 50 عکس از این گردهمایی بنشینید.

 

 

 

عکس ها از: سیداحمد حسینی ایمنی _ کیوان یوسفپوری _ سیدهادی حسینی ایمنی

                 سیدفضل اله هاشمی کرویی

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+2 # ...saba در تاریخ: شنبه 04 دی 1395 ، ساعت 04:10 ب ظ
كاش كمي غيرت در وجود شكارچيان بود و اين حيوانات مهاجر را با تير هاي آهني نميزدند كه آنها جان دهند.
آخر مگر آنها چه گناهي دارند كه شكارچيان بي رحم اين بلا را سرشان مي آورند و مثلا آنها را خشك مي كنند و در خانه نگه مي دارند.
قو ها و هر پرنده ديگري مثل ما انسان جان دارند.
به اميد روزي كه شكارچيان از كشتن قو ها و پرندگان ديگر دست بردارند.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20