*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

به یاد مرگ قوها و مرگ وجدان آدمها...

 

 متاسفانه خبر غم انگیز و نگران کننده از کشتار 4 قو از 19 قوی مهاجر و مهمان مردم و شالیزارهای تالاب مانند بخش لاله آباد بابل در روستای ایمن آباد و کروکلا، نه تنها علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش بلکه افراد عادی را نیز، در نقاط مختلف کشور بویژه مردم این دو روستا، با اندوه فراوان مواجه کرد.

 

 

  اطلاعیه ای نیز از سوی اهالی و جوانان حامی محیط زیست روستا منتشر شد:

 

کشتار بی رحمانه ی قوهای مهمان، علاقه مندان، حامیان محیط زیست و حیات وحش روستا را بر آن داشت تا به نشانه اعتراض به این حرکت ناجوانمردانه  و ادای احترام به همه ی پرندگان جهان بویژه قو که در ادبیات جهان، نشانه ی عشق و وفاداری می باشد، دقایقی را دور هم در شالیزار روستا ، همان مکانی که چند روزی قوها با آرامش کامل در آن به سر می بردند، واقع در کنار زمین ورزشی روستای ایمن آباد و کروکلای بخش لاله آباد بابل، گرد هم جمع شوند و با روشن کردن شمع، پیام مهربانی با همه ی قوها ، پرندگان و مخلوقات جهان را به آگاهی تمامی مردم جهان برسانند. شاید وجدان های مرده نیز زنده و بیدار شوند.

 

جمعه 12 آذرماه ، ساعت 16

 

 

حامیان محیط‌ زیست روستاهای ایمن‌آباد و کروکلا بخش لاله‌آباد بابل

پنجشنبه، 11 آذر 1395

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   بر اساس آخرین خبرها که در گروه های اجتماعی دست به دست شده است، و خبر از کشته شدن دو قوی دیگر در مرزن آباد بابل به گوش رسید، یکی از قوها به به مرگ طبیعی مرده بود و یکی دیگر زخمی شده است و تحت درمان زیر نظر دامپزشک است و خطر برای قوی زخمی برطرف شده است.آقای قنبری رئیس محیط زیست بابل با بیان این خبر عنوان کردند:به این ترتیب همان 4 قو توسط شکارچیان اهل روستای تجنک کشته شده اند. خبر شکار دو قوی دیگر ، ظهر امروز در میاندسته نیز تکذیب شده است.

 

 

 

در حسرت ماندگار شدن این تصویر زیبا در اندیشه ی اهالی روستای مان ماندیم.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+1 # قاسمی ایمنی در تاریخ: شنبه 13 آذر 1395 ، ساعت 01:09 ق ظ
دست مریضاد میگم به همه اهالی با فرهنگ روستامون که با این حرکت قشنگ و فرهنگ سازی برای کودکان، قدمی هر چند کوچک برای حفظ طبیعت و زیبا ماندن همه داده های خداوند مهربان برداشتند.
طبیعت با همه مخلوقات خدا زیباتر است
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20