*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

19بال قو، مهمان اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا

 

سرمای سیبری هر ساله عامل اصلی مهاجرت پرندگانی مثل قو به مناطق گرمسیری آسیا مثل ایران و مازندران است که بیشتر در شهر سرخرود محمود آباد فرود می آیند و چند هفته ای آنجا می مانند.

اما امسال قوهای مهاجر روستای ایمن آباد و کروکلا را برای سکونت موقت برگزیدند و عصر روز شنبه 19بال قو وارد شالسزارهای پر از آب روستایمان شدند. شالیزاری در نزدیکی زمین ورزشی روستا پشت کتابخانه عمومی در حال احداث.(واحد پرندگان "قطعه" می باشد و واحد قو "بال" )

 

نظامی چه خوش سرود:

خردمند را خوبی از داد اوست                    پناه خدا ایمن آباد اوست

 

قوها که روستای مان را محل امنی برای خود پذیرفتند، مورد استقبال اهالی قرار گرفتند و عاملی شد تا حتی شکارچیان مجوّز دار و بی مجوز روستا، به احترام آنان دست از شکار کشیدند و با نان و گندم از آنان پذیرایی کردند بویژه جوانان روستا.

 

مردم روستا با قوها، این پرندگان و مهمانان پاک خداوندی در روستای مان، مهربان شدند و یادشان بود تا کسی به آنان آسیبی نرساند.

 

مشاهده 19 عدد پرنده ی قو در روستا حال و هوای روستا را تغییر داد این قوها شب یکشنبه و دوشنبه ششم و هفتم آذرماه 1395، مهمان روستا شدند و همچنان در آنجا آرمیده اند.

 

صبح امروز یکشنبه هفتم آذرماه 1395 حدود ساعت 9 صبح روستا را به سمت آب بندان میاندسته  ترک کردند اما نزدیکی ظهر به روستا بازگشتند.

 

مردم روستا همچنان به آنان احترام می گذارند.

 

در همین راستا از سوی وبسایت روستا به آقای قنبری رئیس محیط زیست بابل، دهیاران دو روستای ایمن آباد و پایین کروکلا، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مازندران دفتر بابل، اطلاع داده شد تا همه با هم در راستای فراهم کردن امنیت کامل برای این مهمانان خاص و نادر روستا شرایط را فراهم نمایند.

 

قوها به دلایل گوناگون از جمله وفاداری زوج‌ها به هم در میانشان و یا داشتن ظاهری زیبا و باوقار، در داستان‌ها و افسانه‌های سراسر زمین جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. از گذشته‌های دور از این پرنده در ادبیات و هنر جهان، به ویژه اروپا، به نیکی یاد شده و رنگ سفید پرهایش نشانه‌ای از معصومیت و پاکی آن به شمار می آمده است. بسیاری از افسانه‌های مردمان جهان پیرامون قو، آنرا مرتبط با افسانه آفرینش و نشانه‌ای از خدایان دانسته‌اند.(ویکی پدیا)

 

 

 

 

چند پیامی که در تلگرام روستا اطلاع رسانی شده است:

 

*با توجه به حضور شکارچیان فراوان(چه مجوز دار و چه بی مجوز) در روستا، تقاضا می شود به قوها آسیبی نزنند.

* از نهاد اجرایی سه روستا هم تقاضا می شود امشب ، توجه ویژه ای نمایند.

*آقای قنبری رئیس محیط زیست بابل هم در جریان قرار گرفته است و محیط بانان برای گشت شبانه به روستا اعزام خواهند شد.

* از اهالی روستا درخواست می شود همکاری نمایند و اگر کسی از بستگان آنان شکارچی می باشد یا دامی پهن نموده اند درخواست می شود آنان را متقاعد کنند تا آسیبی به پرندگان مهمان روستا یعنی قوها نرسد.

* 19 عدد پرنده ی قو همچنان در روستا حضور دارند و شب گذشته با تلاش اهالی، آسیبی به آنان نرسید.

*فرصت خوبیست دست کودکانمان را بگیریم و با غذایی ساده چون نان، به دیدار قوها بشتابیم تا به فرزندانمان نیز بیاموزیم با پرندگان و حیوانات مهربان باشند.

 

قوها همچنان در روستا حضور دارند و امروز یکشنبه عصر مورد استقبال اهالی بویژه کودکان روستا قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین خبرها در مورد قوهای مهمان در روستا، در همین بخش به اطلاع اهالی خواهد رسید

 

 

 

 

خبر و تصاویر: سیدفضل اله هاشمی کرویی

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20