*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بازنشسته گي در 70 سالگي براي بيمه شدگان صندوق تامين اجتماعي روستايي و عشايري

 

 

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان دولت را مکلف کردند که بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را که به سن 70 سالگی رسیده‌اند در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت 10 سال بازنشسته کرده و متناسب با سنوات حق بیمه پرداختی، مستمری به آنان پرداخت کند.

 

نمایندگان روز چهارشنبه 5 آبانماه 1395، در ادامه بررسی مواد لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور اعاده شده از سوی شورای نگهبان متن زیر را جایگزین بند ب ماده الحاقی 44 این لایحه کردند.


بر این اساس دولت مکلف است تمامی بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را که به سن 70 سالگی رسیده‌اند در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت 10 سال به صندوق مذکور بازنشسته کرده و متناسب با سنوات حق بیمه پرداختی، مستمری به آنان پرداخت کنند.


در تبصره یک این ماده نیز تصریح شده است که از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تا 5 سال، هر سال یک سال از سقف سن بازنشستگی کم خواهد شد و یک سال به سنوات بیمه پردازی افزوده می شود.


مجلسی ها در تبصره 2 نیز شرط سنی برای عضویت بیمه گذاران جدید این صندوق را حداکثر 50 سال تعیین کردند.


نمایندگان در تبصره 3 نیز بار ناشی از اجرای این قانون را از محل بند ب ماده 7 قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب 15/10/88 و ماده 29 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 25/3/88 و اصلاحات بعدی آن پیش بینی کردند.


نمایندگان مجلس همچنین ماده الحاقی 61 را به این شرح زیر اصلاح کردند: به منظور تامین منابع لازم برای انجام هزینه های مدیریت سوخت مصرف شده و پسماندهای حاصل از فعالیت برچینش و حوادث اضطراری در تاسیسات هسته ای به سازمان انرژی اتمی (شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران) اجازه داده می شود با موافقت رییس این سازمان تا معادل 4 درصد از درآمد حاصل از فروش برق نیروگاه های هسته ای کشور را مستقیما به حساب شرکت نزد خزانه داری کل کشور تحت عنوان حساب «اندوخته احتیاطی» که در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می شود منظور کند، استفاده موقت از منابع حساب اندوخته احتیاطی به نحوی که در بودجه سنواتی معمول می شود برای خرید اوراق مشارکت و صکوک اسلامی منتشر شده در کشور اعم از ریالی و ارزی بلامانع است و سود حاصل از خرید اوراق یادشده نیز مستقیما به حساب «اندوخته احتیاطی» موضوع این ماده منظور می شود.


براساس این اصلاحیه، مبالغ منظور شده به حساب اندوخته یادشده مشمول پرداخت مالیات برآمد و سود سهام یا سود سهم دولت نمی باشد و استفاده از منابع اندوخته احتیاطی باموافقت رییس سازمان انرژی اتمی ایران منحصرا برای انجام هزینه های عملیات جاری و سرمایه ای پیش بینی شده در این ماده مجاز می باشد و معادل هزینه های عملیات جاری انجام شده از مانده حساب «اندوخته احتیاطی» کسر می شود.


با تصویب نمایندگان مجلس آیین نامه اجرایی این ماده به پیشنهاد سازمان برنامه وبودجه کشور، سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیات وزیران می رسد.

 
 

 خبر جامع و كامل درباره صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير ايران


 

 

منبع: ايسنا

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20