*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های روستایی و عشایری

بهبود کیفیت کسب و کار در روستاها و برقراری تعادل مناسب اقتصادی بین شهر و روستا

راه حل نهایی مسئله بیکاری و تراکم شهرها است

 

 

 

 

 

 

 حمیدرضا تیموری در سومین همایش ملی روز روستا و عشایر که اول و دوم آبان ماه 1395، در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: نقش توسعه ای روستاها در کشور دارای اهمیت است به طوری که راه حل نهایی مسئله بیکاری و تراکم شهرها، بهبود کیفیت کسب و کار در روستاها و برقراری تعادل مناسب اقتصادی بین شهر و روستا است

 

عضو هیئت امنای صندوق توسعه ملی با بیان اینکه توسعه روستاها به تحقق واقعی توسعه ملی کمک می کند، تصریح کرد: توسعه پایدار روستایی باعث وحدت میان ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی می شود.


تیموری، ایجاد انگیزه در عشایر و روستاییان را مهمترین و اساسی ترین شرط توسعه روستاها عنوان کرد و افزود: جامعه روستایی و عشایری به عنوان جامع مولد و بخشی از میراث اجتماعی و فرهنگی کشور است که در اقتصاد کشور نقش اساسی ایفا می کند.


تیموری با بیان اینکه عشایر ایران با جمعیت 1.2 میلیون نفر 28 درصد دام سبک و 4 درصد دام سنگین کشور را در اختیار دارند و سالانه 190 هزار تن گوشت قرمز کشور را تولید می کنند.


وی با بیان اینکه جامعه عشایری ایران سهم 35 درصدی در تولید صنایع دستی کشور را دارا هستند، اظهار داشت: به دلیل استقرار عشایر در نواحی مرزی به عنوان پدافند غیرعامل نقش مهمی در امنیت کشور ایفا می کنند.


وی با اشاره به اینکه جامعه روستایی و عشایری علیرغم جایگاه و اثربخشی خوب نتوانسته اند آنگونه که باید در توسعه کشور ایفای نقش کنند، گفت: کمبود نقدینگی برای سرمایه گذاری و تامین نهادهای تولیدی از جمله مواردی است که می تواند در تقویت جایگاه جامعه عشایری موثر باشد و عدم توجه به این مسایل در حوزه اقتصادی و اجتماعی موج جدیدی در فرآیند اجتماعی و فرهنگی ایجاد می کند و باعث افزایش جمعیت حاشیه نشین در جوامع شهری می شود.


تیموری تصریح کرد: توسعه مشاغل اقتصادی در روستاها می تواند نقش اساسی در مهاجرت های بی رویه به شهر و حتی مراجعت معکوس داشته باشد و همچنین می توانیم تغییر سبک زندگی از مصرف کننده به تولیدکننده را افزایش دهیم.


وی ادامه داد: توسعه دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، ارایه طرح های کشت گیاهان دارویی، پرورش طیور و زنبور عسل و ایجاد زیرساخت هایی برای توسعه این صنایع باعث توسعه روستا می شود و علاوه بر جلوگیری از شوک اقتصادی در تهیه کالاهای استراتژیک می تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.


تیموری با اشاره به برنامه های صندوق توسعه ملی در حمایت از طرح های توسعه روستایی و عشایری گفت: 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش طرح های روستایی و عشایری اختصاص یافته است که از محل صندوق توسعه ملی و از طریق بانک های عامل به بخش های خصوصی و اقتصادی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح های کشاورزی ارایه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

منبع:آبادي نيوز

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20