*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

هيچ نهادي متولي حوزه روستايي نيست

 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه روستاها، گفت: در مسئله روستاها، موضوع ایجاد چرخه اقتصادی دارای اهمیت است.

 

 

 

مرکز پژوهش‌ها و مجلس مطالعاتی را صورت داده که بر اساس آن گزارش باید ظرفیت‌های هر روستا در حوزه گردشگری، معدن و صنعت شناسایی شود حال اگر اینگونه صورت گرفته و برای هر روستا شناسنامه اقتصادی طراحی شود، آن وقت روستاها آباد می شوند.

 


رئیس مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی هیچ نهادی دقیقا متولی حوزه روستایی نیست، تصریح کرد: قطعاً باید نهادی تولیت این حوزه را برعهده گیرد تا امور روستاها در تمام حوزه‌ها به پیش برود.مدیریت روستاها با مدیریت شهرها متفاوت است. در شرایط کنونی به حوزه برنامه‌ریزی و اجرا در روستاها توجه کافی نمی‌شود.

 


وی با اشاره به گزارش ارائه شده درباره برنامه ریزی بنیاد مسکن برای ایجاد و اجرای طرح منظومه های روستایی، گفت: قطعا توسعه روستاها به چنین طرح‌هایی نیازمند است تا تمام ظرفیت‌های روستاها شناسایی شده و برای توسعه آن برنامه‌ریزی شود.

 

لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره وضعیت اعتباری بنیاد مسکن برای توسعه روستاها، افزود: باید میزان اعتبارات که برای اجرای طرح‌های مذکور نیاز است، مشخص شود، تا در برنامه ششم توسعه برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

 


در این دیدار علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: این بنیاد در چند سال اخیر اقدامات خوبی را در توسعه روستاها به ویژه تقویت گردشگری صورت داده است، به طوری که در 2 سال اخیر حدود 640 مسجد، 592 خانه عالم، 373 خانه بهداشت، 39 مدرسه و 159 مرکز ورزشی ایجاد شده است.

 


وی با اشاره به کمبود اعتبار برای توسعه روستاها، گفت: پیشنهاد ما این است که اعتباری از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به این امر اختصاص یابد.

 


وی با اشاره به طراحی طرح منظومه‌های روستایی افزود: اجرای این طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی را در روستاها به دنبال دارد.

 


تابش ادامه داد: در بحث مسکن روستایی کارهای خوبی از سال 84 تاکنون صورت گرفته است به طوری که از حدود 5 میلیون مسکن در روستاها یک میلیون و هشت هزار خانه ساخته شده است.

 


وی افزود: در بحث بازسازی پس از حوادث نیز کار در بنیاد مسکن نهادینه شده . در طی این سالها بیش از سیزده هزار میلیارد تومان وام کم بهره برای مسکن روستاها پرداخت شده است. در مورد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر بیش از 80 درصد خانه ها ساخته شده و تحویل صاحبان آن شده است.

 

 

 

 




منبع:خبرگزاري فارس

        29مهرماه 1395

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20