*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

احداث مسجد امام رضا در ايمن آباد آغاز شد


پس از گذشت يكسال از كلنگ زني مسجد امام رضا(ع) روستاي ايمن آباد (واقع در ايمن آباد شمالي)، ديشب به مناسبت شب هفت  آقا امام حسین (ع) و شهدای کربلا ضمن برگزاري مراسم عزاداري و پذيرايي شام در اين مكان، جلسه ي مهمي براي اجرايي شدن عمليات احداث مسجد، برگزار شد.

 

این مراسم که باحضور حجت الاسلام والمسلمين شيخي عزيزي امام جمعه بخش لاله آباد، جناب آقای نقی مصطفی زاده گنجی بخشدار لاله آباد، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستاي ايمن آباد و جمعی از بزرگان و ریش سفیدان روستا و اهالی محترم ایمن آباد شمالی برگزار گردید، پس از نوحه خوانی و مداحی، به سه تن از مداحان جوان روستا آقایان رضا احمدی، علی عزیزی و محمدعرفان حسینی هدایایی اهدا گردید. پس از آن حجت الاسلام شیخی سخناني را در مورد اهميت مسجد عنوان نمودن و پس از آن با برگزاري جلسه اي تصمیماتی به شرح زير گرفته شده است:


اعضای هیئت امنائ مسجد امام رضا(ع)  آقایان حاج ابوالحسن قاسمی ايمني، حاج سيدمختار حسینی ايمني و حاج سيدشیداله حسینی تعيين شدند که قرار بر این شد حساب مشترکی با سه امضا آقایان در پست بانک روستا افتتاح گردد تا هدایای اهالی در این حساب منظور گردد.


ضمنا" آقایان حاج سیدغلام حسینی ايمني و سیدهادی حسینی ايمني و قاسم لکایی به عنوان اعضای ناظر و اجرایی برگزیده شدند.


پس از آن آقای شیخی هدایای اهالی محترم روستا را یک به یک اعلان نمودند که در قدم اول مبلغ 65 میلیون تومان وجه نقد و همچنین مصالح ساختمانی توسط بعضی از اهالی محترم اهدا گردید.


ضمنا قرار شد از صبح امروز سه شنبه 27مهرماه 1395 عمليات ساخت مسجد در ايمن آباد اجرایی گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لازم به توضيح اينكه، 22 آذرماه 1393، مصادف با اربعين حسيني، كلنگ احداث مسجد امام رضا(ع) روستا، در ايمن آباد به زمين زده شد. در اين مراسم كه با حضور چند تن از خيّرين و بزرگان روستا برگزار شد، تصميم بر آن شد تا اين مسجد در زميني به مساحت 1230 متر مربع در دو طبقه احداث شود.

 

از آنجايي كه ايمن آباد شمالي با جمعيتي بالغ بر 140 خانوار و نزديك به 400 نفر حدود  20 درصد از جمعيت روستا را به خود اختصاص داده است و همچنين با توجه به تغيير كاربري اين بخش از روستا براي ساخت وُ ساز و  احداث منازل مسكوني و افزايش سالانه ي جمعيت و همچنين فاصله ي زياد ساكنان اين بخش با مسجد صاحب الزمان(عج) و عبور از جاده ي بين المللي، از جمله مواردي مي باشد كه تصميم بر احداث اين مسجد را مي توان ضروري دانست.

 

لازم به ياد آوري اينكه چند سال پيش 330 متر مربع از زمين زراعي اين بخش توسط چند تن از زنان خيّر روستا خريداري شد.

در اسفند ماه سال 1392 نيز  200 متر مربع از زمين مجاور از سوي همسر حاج سيد آقابابا حسيني ايمني اهدا شد و 200 متر مربع ديگر نيز از سوي ديگر خواهران همسرش براي احداث مسجد امام رضا اهدا گرديد.

از طرفي 500 متر مربع نيز از سوي سيد داود حسيني ايمني(ساكن يزد) به نمايندگي از حاج ابوالحسن قاسمي ايمني به مجموعه مسجد اضافه گرديد كه در مجموع متراژي معادل 1230 متر مربع براي ساخت مسجد در نظر گرفته شده است.

 

 علاقه منداني كه دوست دارند در ساخت مسجد امام رضا(ع) روستاي ايمن آباد سهيم باشند مي توانند فعلا" به قرض الحسنه ولي عصر(ع) روستاي ايمن آباد مراجعه نموده و هداياي نقدي خود را به حساب 50610 به نام مسجد امام رضا(ع) روستاي ايمن آباد واريز نمايند.

 

 

 

 

 

 

 

احداث مسجد امام رضا در ايمن آباد

 

 

 

 

 

ارسال خبر: مهدي قاسمي ايمني

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20