*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اخطار هواشناسی مازندران ، اهالي روستا به هوش باشند

 

هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه ای نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین طوفانی شدن دریای خزر طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری هشدار داد.

 

 

 

 

 

در این اخطاریه که نسخه ای از آن امروز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت ، آمده است که بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی هوای امروز دوشنبه و فردا سه شنبه نیمه ابری با بارش های پراکنده در استان پیش بینی می شود.

 

بنابر این گزارش با تقویت تدریجی جریانات خنک و مرطوب شمالی سطح زمین و عبور امواج میانی جو ، شاهد تشدید بارندگی و وزش باد نسبتا شدید ، کاهش دمای هوا، رعد برق و مواج شدن دریا در 2 روز پایانی این هفته خواهیم بود.

 

هوشناسی مازندران اعلام کرد که در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق دور از انتظار نیست و در ارتفاعات علاوه بر بارندگی ، پدیده مه نیز پیش بینی می شود.

 

هواشناسی استان نسبت به طوفانی شدن دریای خزر و افزایش خطر شنا و صید در آن نیز به دنبال تقویب سامانه بارشی و تغییرات جوی هشدار داد.

 

مازندران 338کیلومتر ساحل در دریای خزر دارد و 44فروند قایق کیلکا نیز مشغول صید این گونه در دریای خزر هستند.

 

براثر طوفان 130 کیلومتری و سیلاب بامداد جمعه 12شهریور در قائمشهر، آمل و برخی مناطق شهرستان بابل در مازندران به بیش از شش هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد.

 

بر اساس گزارش مدیریت بحران طوفان و تندباد جمعه گذشته 170 میلیارد تومان به بخش های مختلف مازندران خسارت زد.

 

 

 

 

 

منبع: ايرنا

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20