*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

ايجاد 400 هزار فرصت شغلي در مناطق روستايي پي گيري مي شود

 

 

معاون توسعه مناطق محروم و روستایی رئیس جمهور با بیان اینکه پیش از این برای ایجاد 200 هزار شغل در مناطق روستایی برنامه ریزی شده است ، گفت: تلاش می کنیم 100 درصد این هدف گذاری را افزایش دهیم و برای 400 هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شود.

 

 

 

 

ابوالفضل رضوی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه در دولت یازدهم یک تحول تاریخی در برنامه ریزی توسعه روستایی صورت گرفته است گفت: مناطق روستایی فقط نباید با آمار ساکنان و شاغلان کشاورزی تعریف شود بلکه محیطی بسیار مطلوب برای رشد و تعالی جوامع انسانی و اقتصاد ملی و بین المللی است و همه کشورهای پیشرفته از مناطق روستایی پیشرفته هم بهره مند هستند.



وی افزود: این مناطق دارای بالاترین ظرفیت برای ایجاد ارزش افزوده با احترام به محیط زیست و مدیریت بهینه آب و خاک هستند و اقتصاد هر کشوری که خواهان توسعه باشد باید به توسعه کامل مناطق روستایی اعم از کشاورزی ، بازرگانی، صنعتی، صنایع دستی و سنتی و همچنین فعالیتهای نیمه صنعتی توجه کنند.



رضوی گفت: دولت تسهیلات خوبی را برای راه اندازی واحدهای کسب و کار در محیط های روستایی در نظر گرفته است که از 750 میلیون تومان شروع می شود و تا چند میلیارد تومان هم می رسد که متناسب با شکل گیری تعاونی های تولید و اعضای آنها توزیع می شود.



معاون توسعه مناطق محروم و روستایی رئیس جمهور تاکید کرد : روستا کانون تولید و ارزش افرینی است فقط سکونتگاه نیست، سرمایه‌های انسانی، فیزیکی و مالی بسیاری در آن نهفته است که باید فعال شود.



وی گفت: ورود مردم به همه محدوده های اقتصادی و فعالیت‌های تولید ثروت سبب رشد اقتصادی، کاهش بیکاری، تولید ثروت ملی، کاهش حاشیه‌نشینی شهرها، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی و کاهش فساد خواهد شد.



چنین تسهیلاتی تاکنون برای روستاها در هیچ کشوری سابقه ندارد و فقط در کارنامه دولت یازدهم دیده می شود.



رضوی اظهار داشت:در طرح‌های کشاورزی به روستاییان وام 3 درصد و برای طرح‌های گردشگری و صنعت، وام 4 درصد می دهیم و با دستور شخص رئیس جمهوری برای روستاهای مرزنشین در تمام فعالیت‌های اقتصادی پایدار وام‌های صفر درصد یعنی بدون کارمزد ارائه می شود و فرقی نمی‌کند که از چه نوع وام اعطایی ما استفاده کنند.



وی گفت : در برنامه ششم توسعه ، همه واحدهای اشتغالی پایدار در روستا به مدت 10 سال مالیات با نرخ صفر درصد باشد و 13 درصد از حق تأمین اجتماعی شاغلان را دولت پرداخت کند.

رضوی اعلام کرد : اکنون به متقاضیان استان خراسان جنوبی که یک استان مرزی است وام داده ایم، 57 شرکت در استان‌هایی نظیر خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، قزوین، آذربایجان شرقی پرداخت شده و برنامه‌ریزی کرده‌ایم این 173 هزار شغل را به حدود 200 هزار شغل در سال 1395 برسانیم و قرار است به دو برابر افزایش یابد.

رضوی گفت : اگر 25 خانوار با یکدیگر شرکت تشکیل دهند ما تا 750 میلیون تومان وام می‌دهیم که این خانوارها باید 40درصد آورده هم داشته باشند اگر به 150 خانوار رسید سهم آورده 25درصد و مبلغ وام 3 میلیارد تومان خواهد شد.



وی اعلام کرد : در 200 خانوار 20درصد سهم آورده خواهد بود و سقفی برای وام وجود ندارد.کارمزد همه این وام‌ها 3درصد و دوره تنفس آن 2 سال خواهد بود. برای این وام‌های مشارکتی وثیقه ملکی نمی‌گیریم و تعهد جمع همان وثیقه است.



برای این بخش کارمزد حداقل 2 برابر مشارکتی است و برای روستاهای مرزی با سود صفر درصد است.



برای روستاهای مرزی برای 200 خانوار 90درصد آورده را ما تأمین می‌کنیم.



وی افزود: برای ارائه این تسهیلات، وثیقه های سنگینی دریافت نمی کنیم و فقط ضمانت کارت دریافت یارانه نقدی کافی است و بعد از چند سال تنفس، این تسهیلات بازپرداخت خواهد شد که نقطه عطفی در تاریخ توسعه مناطق روستایی ایران محسوب می شود.

بنابر این گزارش 95 درصد از محصولات کشاورزی در روستا و همچنین 65 درصد از ارزش افزوده محصولات کشاورزی در روستاها تولید می‌شود.



جمعیت روستایی و عشایری کشور 28.6 درصد جمعیت کل کشور است .

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاري صدا و سيما

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20