*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

رتبه دوم كشوري از آن يكي از بانوان جوان روستا

 

 

بر اساس آخرين خبرها، سركار خانم سیده کوثر هاشمي کرویی فرزند سيدتقي و سیده عالمه هاشمي كه سال هاست در عرصه ورزش بويژه ژيمناستيك فعاليت مي كند و حدود دو سال است به ورزش کانوپولو روی آورده است، با حضور در مسابقات كشوري قايقراني اسلالوم در بخش آبهاي خروشان به مقام دومي اين مسابقات و كسب مدال نقره دست مي يابد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، مسابقات قهرمانی کشور اسلالوم با حضور بیش از 130 قایقران از استان‌های مختلف كشور در رودخانه زاینده رود شهرکرد در مواد کایاک و کانو و در رده های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان برگزار شد.

در کایاک بزرگسالان بانوان رکسانا رازقیان از اصفهان، ندا سلیمانی از زنجان و الهام طهماسبی از مازندران در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

در کانوی بزرگسالان بانوان فائزه مرتضوی از تهران، سيده کوثر هاشمی كرويي از شهرکرد و مهسا دشتبان از مازندران مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در کایاک جوانان بانوان ملیکا برون از مرکزی، آرزو شاهی از خراسان رضوی و عرفانه کامران از اصفهان جایگاه اول تا سوم را از آن خود کردند.

در کایاک نوجوانان بانوان ملیکا سماکی از مازندران مقام اول، مریم مرادی از کرمانشاه مقام دوم و ارغوان برخورداری از تهران مقام سوم را به دست آوردند.

در کانوی نوجوانان بانوان دنیا محمدی از کرمانشاه اول، فائزه روناسی از اصفهان دوم و حسنا اله‌قلی از مازندران سوم شدند.

در کایاک مردان بزرگسالان امیرمحمد فتاح پور از کرمانشاه، مرتضی کیام منش از خوزستان و مصطفی کنارنگ از شهرکرد رده های اول تا سوم را بدست آوردند.

در کانوی بزرگسالان مردان مهدی کریمی از گیلان، احمد حویدر از خوزستان و امیرحسین ممتازی از قزوین مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در کایاک جوانان مردان محمد محمودی از مازندران اول، علی محمودپور از آذربایجان شرقی دوم و امیرضا خسروی از شهرکرد سوم شدند.

در کانوی جوانان مردان آشو احمدی از کردستان و سینا رشیدنژاد از آذربایجان شرقی در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند.

در کایاک نوجوانان مردان دانیال خسروی از مازندران، مهدی کنارنگ از چهار محال و بختیاری و علی رحمانی از قزوین مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در کانوی نوجوانان مردان امین یوسفی از زنجان، علیرضا آدم‌پور از گیلان و امیرمحمد جلالی از مازندران اول تا سوم شدند.

در نهایت با جمع‌بندی امتیازات استان چهارمحال و بختیاری با 109 امتیاز قهرمان شد، استان مازندران با 107 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و استان زنجان با 71 امتیاز جایگاه سوم را از آن خود کرد.

 

 

 

سيده كوثر هاشمي كرويي كه به عنوان نماينده شهر كرد در اين مسابقات شركت كرده بود، توانست به عنوان دومي دست يابد و قرار است نفرات اول تا ششم هر رشته به اردوي تيم ملي دعوت شوند.

سيده كوثر هاشمي كرويي عضو تيم بانوان كانوپولوي راهبران فريدونكنار است كه اين تيم در ليگ برتر كانوپولوي بانوان نيز حضور دارد و بازي هاي ليگ جديد نيز از دي ماه 1395 آغاز مي شود.

سيده كوثر هاشمي كرويي تمام تلاشش را براي حضور در تيم ملي كاناپولوي ايران به كار مي بندد و بسيار به موفقيت در اين امر اميدوار است.

لازم به توضيح اينكه همسرش نيز در همين رشته ورزشي فعاليت چشمگيري دارد.

  

 

 

سیده کوثر هاشمی متولد سال 1375 است و از سن 8 سالگی به ورزش ژیمناستیک  روی مي آورد و در باشگاه خدامی بابل فعالیت ورزشی اش را آغاز می کند. با تلاش فراوان دوره ها را با موفقیت پشت سر می گذارد و با گذشت 7 سال تمرين در اين رشته، در 16 سالگي به عنوان کمک مربی و از سن 17 سالگي تا به حال به عنوان مربی ژیمناستیک، به آموزش نونهالان و نوجوانان می پردازد.

 

ایشان از سن 9 سالگی در رشته کونگفو، نزد پدرش آموزش می بیند و با کسب یک عنوان دومی در مسابقات شهرستانی و سپس استانی، و در ادامه، دو مقام قهرمانی در مسابقات کشوری کونگفوی بانوان، به کارش خاتمه می دهد.

 

چون ورزش کونگفو، بویژه برای بانوان، قوانین نظام مندی در کشور ندارد، این ورزش را کنار می گذارد و با توجه به علاقه ی فراوانش به مربی گری ورزش ژیمناستیک، همچنان به مربی گری در این ورزش می پردازد.

 

سیده کوثر هاشمی در مردادماه 1393، به سفارش یکی از دوستانش در باشگاه راهبران بندر فریدونکنار برای فراگیری دوره های آموزشی ورزش کانوپولو، عضو این باشگاه می شود و به دلیل توانمندی بالایش پس از دو ماه آموزش و تمرین مداوم مربی این باشگاه، به عضویت تیم کانوپولوی باشگاهش در می آید.

 

 تیم باشگاه راهبران بندر فریدونکنار در مسابقات لیگ برتر کانوپولوی بانوان کشور در سال 1393، شرکت می کند و با حضور 12 تیم که با انصراف چند تیم نیز در ادامه ي ليگ همراه بوده است، با برگزاری 12مسابقه در شهرهای ساری، اصفهان و نوشهر مقام سوم کشوری را پس از تیم سپاهان اصفهان الف و ب ، کسب می کنند.

 

 

 

خانم هاشمي از میان حدود 80 نفر كه عضو تيم هاي مختلف باشگاهي ليگ برتر كانوپولوي كشور هستند، به همراه خانم فاطمه اسماعیل پور از فريدونكنار، دو مازندراني هستند كه به اردوي 15 نفره ي تيم ملي در سال 1394 دعوت مي شوند اما از حضور در جمع 8 نفر باز مي ماند. اما بسيار مصمم است كه در فصل آينده از نفرات اصلي تيم ملي كشورش شود.

 

در پايان، خانم هاشمي ضمن سپاس و قدرداني فراوان از پدر و مادرش كه تلاش زيادي را در روند رو به رشدش در فعاليت هاي علمي و ورزشي داشته اند، از خواهران طهماسبي يعني جميله و الهام طهماسبي به پاس تلاش اين عزيزان در موفقت خويش بسيار قدرداني نمودند.

 

كوثر در ميان جميله و الهام طهماسبي

 

 

لازم به يادآوري اينكه خانم کوثر هاشمي كرويي فارغ التحصيل كارداني رشته تربيت بدني مي باشد و براي كسب گواهي نامه كارشناسي و دكترا در همين رشته، برنامه ريزي نموده اند.

 

 
  

 

آشنایی با ورزش قایقرانی اسلالوم

 

 برگرفته از: فدراسيون قايقراني جمهوري اسلامي ايران

 

قایقرانی اسلالوم در آب‌های خروشان  Whitewater slalom یا کانو اسلالوم یک ورزش رقابتی است که با قایق‌های پارویی كانو يا كاياك در آب‌های رودخانه خروشان با سرعت بالا انجام می‌شود.
این رشته ورزشی در مسابقات المپیک برگزار می‌شود و اولین دوره مسابقات جهانی کانو اسلالوم در سال ۱۹۴۹ در کشور سوئیس شهر ژنو بود.

 

تاریخچه رشته اسلالوم در ورزش قایقرانی

 

کانو اسلالوم یکی از 6 رشته تکنیکی فدراسیون جهانی قایقرانی می باشد که مقررات خواص خودش را دارد و زیرنظر یک کمیته مستقل می باشد.تاریخ شروع این رشته در روز 11 سپتامبر 1932 در کشور سوئیس بوده است.

 

به گفته مخترع این رشته اسلالوم یک آزمایش مهارت در آبهای خروشان است که از اسکی روی آب و اسکی روی برف الگوبرداری شده است. شروع اسلالوم در آبهای آرام بود ولی خیلی زود جایگاه اصلی خود را در آبهای خروشان و متلاطم در رودخانه های طبیعی پیدا کرد و هیجان مبارزه با آبهای خروشان در رودخانه ها انگیزه و علاقه ورزشکاران را به این رشته افزایش داد اما پس از برگزاری ششمین دوره مسابقات جهانی اسلالوم جنگ جهانی شروع شد و به این شکل پیشرفت اسلالوم که زادگاهش کشور سوئیس بود متوقف گردید و در مقایسه با آبهای آرام مخصوصا از دید مسئولین المپیک عقب ماند و این موقعیت غیرعادلانه باعث شد که مدتی این رشته مورد توجه قرار نگیرد.

 

اما امروز می توانیم بگوییم که از مسئولین فدراسیون جهانی و المپیک اسلالوم با تماشاچی بیشتر و فراوان با آبهای آرام در یک جایگاه قرار دارد.

 

اولین مسابقات جهانی اسلالوم که زیرنظر فدراسیون جهانی قایقرانی ICF برگزار گردید در سال 1949 در کشور سوئیس شهر ژنو بود.

 

اما چه چیز باعث شد مورد توجه قرار گرفتن این رشته شد که به سرعت توانست جایگاه خود را پیدا کند؟ قطعا مبارزه سنگین و قدرتمندانه ورزشکاران دختر و پسر با یکی از موانع طبیعی و پرخطر در محیطی کاملا طبیعی و آموختن و بکارگیری تکنیک های جالب و دیدنی برای این مبارزه و ایجاد شجاعت باعث شد که این رشته برای ورزشکاران انگیزه مضاعف و برای تماشاچیان دیدنی و لذت بخش باشد.

 

از اولین مسابقه قهرمانی جهان که زیرنظر ICF فدراسیون جهانی قایقرانی در سال 1949 در ژنو سوئیس در رشته کانو اسلالوم برگزار گردید.

 

 

 

می توان تاریخچه این رشته را به 3 قسمت تقسیم کرد:

اولین قسمت از 1949 تا 1992 که پس از برگزاری چند دوره مسابقات جهانی برای اولین بار در مسابقات جهانی 1972 (GER. Augsburg) اوگاسبورگ آلمان رسما پذیرفته و برگزار گردید.

 

دومین مرحله از 1972 تا 1992 که برای پنج دوره به دلایلی از المپیک محروم شد و به عنوان یک رشته المپیکی جایگاهش را از دست داد و مرحله سوم از سال 1992 به بعد بود.

 

ویژگی مرحله اول تغییراتی بود که به منظور هرچه بیشتر هیجان انگیزتر کردن آن صورت گرفت و جنس قایقها برای اولین بار از فایبرکلاس ساخته شد.

 

دومین مرحله تغییرات بسیار مهم تدوین مقررات ساده تر و قانونمندتر شد به این امید که دوباره به عضویت المپیک پذیرفته شود.

 

ضمنا تغییرات عمده ای در قایقهای این رشته انجام شد که در قایقهای C2 دونفره کانو محل نشستن ورزشکاران در وسط تعیین شد و عرض قایقهای کانوی یک نفره به 70 سانتیمتر تغییر پیدا کرد.

 

در مرحله سوم با تغییرات جدی و اصولی که در مقررات مسابقات و شکل قایقها و پیست داده شده بود دوباره اسلالوم ورزشی المپیکی شد. تغییرات در خطاها و دومرحله ای بودن مسابقات انجام شد.

 

این تغییرات باعث شد که این رشته طرفداران زیاد و غیر از اروپا و آمریکای شمالی در نقاط دیگر جهان جایگاه خود را پیدا کند. در سال 1992 در المپیک اسپانیا حضور پیدا و عقب ماندگی خود را نسبت به آبهای آرام با سرعت جبران کرد و توانست تماشاچیان فراوانی را در کنار رودخانه ها در دل طبیعت و همچنین پای صفحه تلویزیون بکشاند.

 

در زمان کوتاهی با پیشرفت سریع این رشته مقررات گرفتن سهمیه برای شرکت در مسابقات جهانی از سال 1999 که در اسپانیا برگزار شد و کسب سهمیه المپیک از سال 2000 که در سیدنی استرالیا بود و به دلیل شرکت کشورهای زیادی در این رشته تدوین شد.

 

نگاه دور این است که این رشته به دلیل جذابیت های طبیعی و همراه بودن با طبیعت و تکنیک زیبایی که ورزشکاران این رشته برای مبارزه با یکی از سرسخت ترین عوامل طبیعی آموخته اند برای همیشه در المپیک ماندگار خواهد بود.

 

 

 

 

اسلالوم در ایران

 

قایقرانی آبهای خروشان مقدمه کسب مهارت برای اسلالوم می باشد چرا که قایقرانی در آبهای خروشان عبور از امواج رودخانه ها به صورت انتخاب مسیر آزاد و مستقیم و بسیار راحت تر است. اما در اسلالوم می بایست با کسب مهارت بالا و اجرای تکنیک های پیشرفته از بین دروازه هایی که در مسیر رودخانه و یا پیست مسابقات تعبیه شده است عبور کرد ، مضافا بر اینکه یک سوم دروازه های تعبیه شده هم می بایست برخلاف جریان آب از بین آنها عبور کرد.

 

لذا در کشور ما برگزاری اولین مسابقه آبهای خروشان در سال 1365 در رودخانه سفید رود برگزار شد و پس از آن تقریبا همه ساله این مسابقات برگزار گردید. تجهیزات اسلالوم که یک رشته المپیکی است در کشور وجود نداشت. اما بعد از ریاست مهندس دنیامالی مقدمات راه اندازی این رشته مهیا گردید و در سال 1385 قایقها و لوازم مدرن روز خریداری و کمیته اسلالوم در آن زمان با ریاست محمد مهرجو تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و تنظيم خبر: مهدي قاسمي ايمني

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # افشین لاسمی ایمنی در تاریخ: دوشنبه 01 شهریور 1395 ، ساعت 09:06 ب ظ
باسلام و عرض ادب،
با آرزوی موفقیت روز افزون سرکارخانم هاشمی و عرض تبریک خدمت خانواده ورزش دوست و محترمشان، از اطلاع رسانی و گردآوری این خبر هم سپاسگزاریم،
دست مریضاد
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20