*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

كلاس آموزشي و آزمايش بيماري ديابت در بالاكروكلا انجام شد

 

 

با توجه به افزايش بيماران ديابتي در روستاي ايمن آباد و كروكلا، دهياري بالاكروكلا با همکاری انجمن دیابت شهرستان بابل، برای ارتقاء سلامت اهالی روستا اقدام به برگزاري يك دوره كلاس آموزشي با حضور مدرس و کارشناس تغذیه و مسئول انجمن دیابت شهرستان بابل آقای مهندس مهدی عیسی پور در روز سه شنبه 29مردادماه 1395، در تكيه روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) نمود.

 

اين کلاس آموزشی به همراه انجام تست قند خون و فشار خون صورت گرفت كه از ساعت 9 صبح آغاز شد و تا غروب ادامه داشت.

 

در این کارگاه آموزشی آقای عیسی پور مدیر انجمن دیابت بابل پس از توضيحات و تشريح بيماري ديابت و انواع آن، علائم اوليه و عوارض مربوط به اين بيماري، با حضور در روستا به همراه 6 جوان هم محلی که قبلا از طرف  همین انجمن دوره هاي آموزش را گذرانده بودند، از اهالی تست قند خون و فشار خون گرفتند.

 

استقبال مردمی روستا به حدي بود كه مي توان گفت حدود 80 درصد از مردم روستاي بالاكروكلا براي حضور در كلاس و انجام آزمايش هاي مربوط به ديابت حضور يافتند.

 

بسیار زیاد بود که میشه کفت تقریبا 80 درصد از مردم برای با خبر شدن از سلامتی خود در این مکان حضور یافتن.

 

انجام تست قند خون و فشار خون برای تمام اهالی رایگان بوده است. به همين منظور مبلغی از طرف دهیاری روستا به این انجمن پرداخت شده بود.

 

امیر حاج بابایی، سيدامیر هاشمی، فاطمه هاشمی، رضیه هاشمی و چند جوان دیگر روستا نيز با پخش فیش هايی در سطح روستا از اهالی برای تست سلامتی شان، دعوت نموده بودند.

 

 

 

  

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

بیماری قند یا دیابت یک بیماری است که در اثر ناتوانی بدن در تولید انسولین یا کاهش یا عدم اثر انسولین در سوخت و ساز مواد قندی پدید می‏ آید.

 

 

 

 

تهيه و ارسال خبر و عكس: سيدمحمد هاشمي كرويي(دهيار روستاي بالاكروكلا)

 
 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20