*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

برداشت مکانيزه برنج در مازندران آغاز شد

 

برداشت مکانیزه برنج زودرس طارم محلی مازندران روز جمعه 18 تيرماه 1395، با حضور مدیر کل غلات وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از مسئولان در روستای رزکنار از توابع شهرستان بابلسر آغاز شد.

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه این مراسم کیفیت و تولید امسال شالی را در استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت :افزایش تولید بیش از پنج تا هشت درصدی شالی برای امسال پیش بینی می شود.


دلاور حیدرپور از پیش بینی کارشناسان مبنی بر برداشت یک میلیون و 150 هزار تن شلتوک در کشت اول در مازندران خبرداد و افزود : برداشت 10 تا 15 روز زودتر شالی برنج امسال نسبت به سال قبل، فرصت کشت مجدد نشای برنج را فراهم کرده است.

وی گفت : پیش بینی می شود در کشت مجدد برنج امسال حدود 90 هزارتن شالی در مقایسه با کشت اول امسال برداشت شود.

 

بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران امسال 220هزار هکتار از زمین های استان برنجکاری شد.

 

 


***
کاهش کارمزد تسهیلات کشاورزی از 18 به 15درصد


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از کاهش کارمزد تسهیلات بانکی برای بخش کشاورزی از 18به 15درصد خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی این مصوبه بانک مرکزی را به بانک های کشور ابلاغ کرد و از فردا قابل اجرا است.


وی به برداشت مکانیزه حدود 80 درصدی برنج در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود : در مدت مذکور یکهزار و 150 میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات کشاورزی ، به کشاورزان مازندران تسهیلات پرداخت شد.


حیدرپور همچنین از پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات به کشاورزان مازندران در سال جاری خبرداد و ادامه داد : این اقدامات تاثیر بسزایی در افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی دارد.


وی ادامه داد : به منظور تسریع در مکانیزاسیون نشای شالی، دولت 10 تا 15 درصد از هزینه خرید دستگاه نشاء کار را به صورت بلاعوض پرداخت می کند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با مکانیزه شدن کشت و برداشت شالی برنج 40 تا 45درصد هزینه تولید این محصول کاهش می یابد.

 

 


**
ممنوعیت واردات برنج تا اول آذرماه امسال


حیدر پور با بیان اینکه واردات برنج از آخر تیرماه تا پایان آبان امسال ممنوع شده است، گفت: بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی ، در دوماهه امسال به مدت مشابه سال قبل 20 درصد برنج کمتری وارد شد.


وی به مصوبه ستاد تنظیم بازار مازندران مبنی بر ممنوعیت توزیع برنج خارجی توسط دستگاه های دولتی در استان اشاره کرد و گفت: این رویکرد حمایتی دولت تدبیر و امید در راستای محقق شدن خوداتکایی تولید برنج کشور و افزایش درآمد شالیکاران استان های مازندران و گیلان است.


مازندران با تولید سالانه 950 هزار تن 42درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

 

 

 

 

 

منبع: روستا نيوز

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20