*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

توصیه‌های تغذیه‌ای برای شالی‌کاران روزه‌دار

مصرف تدریجی آب از افطار تا سحر برای رفع تشنگی شالی‌کاران روزه‌دار

 

این روزها اغلب برنج‌کاران استان مازندران مشغول انجام وجین در اراضی شالیزاری هستند و با وجود ساعت طولانی روزه‌داری و گرمای هوا روزه خود را می‌گیرند که مهم‌ترین موضوع حفظ سلامتی آنان است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی‌که روزه‌داری را زیر سرمای کولر و سایر ابزار خنک‌کننده تجربه می‌کنیم افرادی هستند که در زیر آفتاب سوزان تلاش می‌کنند تا بتواند بخشی از نیاز کشور را تأمین کنند.

 

این روزها اغلب برنج‌کاران استان مازندران مشغول انجام وجین و برخی در حال انجام نشا در اراضی شالیزاری هستند و با وجود ساعت طولانی روزه‌داری و گرمای هوا روزه خود را می‌گیرند که مهم‌ترین موضوع حفظ سلامتی آنان است.

 

کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت مازندران اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع جلوگیری از تشنگی و کم‌آبی این افراد است که با توجه به اینکه شالی‌کاران در گرمای هوا کار می‌کنند میزان مورد نیاز آب بدن آنان باید تأمین شود.

 

حمیدرضا شیرآشتیانی اضافه کرد: همچنین بحث نوع غذاها و مصرف به مرور و تدریجی آب از افطار تا سحر در دفعات زیاد مورد تأکید است.

 

وی با بیان اینکه مصرف میوه و سبزی به‌ویژه هندوانه در ایام روزه‌داری توصیه می‌شود، افزود: توصیه ما به کشاورزان روزه‌دار این است که در این ایام از مصرف چای، قهوه و نسکافه که موجب دفع ادرار می‌شود کمتر استفاده کنند.

 

کارشناس ارشد تغذیه مرکز بهداشت مازندران با اشاره به اینکه مصرف گوشت در وعده به دلیل اینکه موجب تشنگی شده، توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: مصرف کربوهیدرات مانند برنج، نان و حبوبات همراه با مصرف سبزی و میوه انتخاب خوبی برای وعده سحری است.

همچنین بعد از افطار و قبل از وعده سحر خوردن شام و میان وعده برای روزه‌داران مورد تأکید است.

 

 

 

 

منبع: روستا نيوز

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20