*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اختصاص تسهيلات اشتغالزايي کم‌بهره به روستاييان

جمشید ابراهیمی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم اداره‌کل امور روستایی پیگیری در اجرای طرح تثبیت جمعیت در روستاها است.

 

 

وی افزود: در دهه نخست انقلاب اسلامی بسیاری از زیرساخت‌ها در روستاها مورد توجه قرار گرفت ولی در این دوره بسیاری به شهرها مهاجرت کردند و بازنشستگان به روستاها برگشتند.

 

 

معاون مدیرکل امور روستایی مازندران تصریح کرد: در دهه دوم بازسازی و رفع مشکلات روستاها مورد توجه قرار گرفت و در دهه سوم مسؤولان و دولت تدبیر و امید بحث اشتغال روستاها و اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد.

 

 

ابراهیمی از اختصاص وام کم‌بهره با تضمین کم به روستاییان برای اشتغالزایی خبر داد و خاطرنشان کرد: در گذشته بعضی واحدهای تولیدی و کارخانجات وام کلان با بهره زیاد گرفتند که دچار ورشکستگی شدند و 7 هزار کارخانه کشور به سبب عدم درآمد و پرداخت قسط وام و کسورات راکد شدند.

 

 

این مسؤول یادآور شد: یکی از اقدامات اداره کل امور روستایی جلوگیری از مهاجرت و اقامت در حاشیه شهرها است که این حاشیه‌نشینی مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

 

وی با اشاره به اینکه 45 درصد جمعیت مازندران در روستاها زندگی می‌کنند، اضافه کرد: دهیاران و شوراها سفیران روستاها بوده که قادرند اقتصاد را وارد روستاها کنند و با اجرا طرح توجیهی در روستاها وام خوبی با بهره کافی دریافت کنند

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه دهیاران باید در عملکرد خود برنامه داشته باشند، اظهار کرد: دهیاران باید برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت داشته باشند و حق ندارند خارج از برنامه اقدام کنند. دهياران و شوراها موظف هستند براساس برنامه قانون ششم توسعه برنامه پنج ساله داشته باشند.

 

 

معاون مدیرکل امور روستایی مازندران با تاکید بر ایجاد وحدت و همدلی بین دهیاران و شوراها در روستاها یادآور شد: تفرقه و درگیری جز عقب‌ماندگی برای روستا حاصلی ندارد.

 

 

ابراهیمی گفت: باید خودیاری در روستاها مورد توجه دهیاران و شوراها باشد و مردم را به این امر تشویق کنند، دهیاری‌ها عملکرد خود را در راستای بودجه خود هزینه کنند و از انجام اقداماتی که مرتبط به آنها نبوده و وظیفه دستگاه‌های دیگر است خودداری کنند.

 

 

 

 

 

 

منبع: روستا نيوز

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20