*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اختصاص ثلث اموال پدر و مادر به امور فرهنگي در روستاها

 

با اختصاص ثلث اموال پدر و مادر به امور فرهنگی در روستاها در واقع امنیت اجتماعی و دینی در جامعه ترویج می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه محترم شهرستان  نکا در جمع اعضای شوراهای بخش مرکزی این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ آپارتمان‌نشینی در برخی از روستاها نیز رسوخ کرده است لذا اختصاص ثلث اموات و پدر و مادر به امور فرهنگی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

برای این منظور و انجام امور فرهنگی می‌توان با ایجاد پارک و بوستان در روستاها، موجب تحرک فرزندان شد و آنان را از اتاق‌ها، آپارتمان‌ها و پشت سیستم‌های کامپیوتری خارج و به فضای آزاد دعوت کرد تا ضمن ایجاد تحرک و پویایی، نشاط، به جامعه تزریق شود.

 

وی اضافه کرد: امروزه دشمن با وعده‌های پوچ و با استفاده از رسانه‌های شیطانی وارد جامعه و برخی از خانه‌ها شده است و نباید خدای ناکرده فضاهای مجازی، ارتباطات ناشایست، مجالس لهو و لعب و فسق و فجور، جایگزین مساجد شده و نباید مسائل دینی و اخلاقی در روستاها و جامعه، دست کم گرفته شود.

 

وی ادامه داد: براساس اعلام مسئولان سال گذشته 25 میلیارد ریال در اختیار دهیاران و شوراها برای عمران و آبادانی و مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... قرار داده شد که باید حساب و کتاب در این تخصیص اعتبارات باشد و هزینه‌ها مشخص شود و بدانیم شوراهای کم‌تحرک، توان اجرایی را کم می‌کنند و لذا شوراها باید فعال و پیگیر باشند.

 

 


 

 

منبع: روستا خبر

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20