*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

پرداخت کمک بلاعوض برای حفظ بافت تاریخی روستاها

 

 

برای صاحبان هر واحد مسکونی در روستاهای دارای بافت با ارزش و تاریخی که نیمه اول امسال نسبت به نوسازی واحدهای خود متناسب با بافت اقدام کنند،  50 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

 

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: کمک بلاعوض برای نوسازی خانه‌های روستایی در روستاهای دارای بافت باارزش و تاریخی فقط در نیمه اول امسال پرداخت می‌شود.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر آن برای تمام واحدهای مسکونی در روستاهای دارای بافت با ارزش و تاریخی 150 میلیون ریال تسهیلات با بهره کم همراه با ارائه طرح، نقشه و نظارت رایگان بر ساخت اختصاص می‌یابد.

 

وی هدف از اجرای این طرح‌ها را بهسازی بافت‌های با ارزش روستاها و حفظ هویت تاریخی آن با استفاده از نظرات کارشناسان خبره ذکر کرد.

 

تابش گفت: 80 روستای دارای بافت با ارزش و تاریخی در کشور وجود دارد که عملیات بهسازی در آنها در حال انجام است.

 

وی افزود: نوسازی برخی خانه‌های روستایی توسط روستائیان متناسب با عملیات بهسازی بافت با ارزش و تاریخی روستا توسط این بنیاد نیست لذا برای همسو شدن فعالیت‌ها و حفظ هویت تاریخی روستا نیازمند همیاری روستائیان با دستگاه‌های اجرایی متولی از جمله بنیاد مسکن هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه بافت تاریخی روستاها نباید با نوسازی نامتناسب خانه‌ها از بین برود اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای حفظ بافت تاریخی روستا طرح و نقشه رایگان به هر واحد اختصاص می‌دهد لذا می‌توان با مصالح بومی و محلی بهترین نوسازی را همسو با عملیات بهسازی این نهاد انجام داد.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلاامی با اشاره به وجود بیش از پنج میلیون واحد مسکونی در روستاهای کشور افزود: بر اساس سند چشم‌انداز تا سال 1404 برای نوسازی و مقاوم‌سازی 85 درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور باید سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شود که برای این منظور سالانه دست‌کم 20 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

 

 

 

 

منبع: پايگاه خبري تحليلي روستا

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20