*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اولین نشای برنج در روستا

  نخستين نشاء برنج با تلاش و همت خستگي ناپذير و توكل بر خدا و اميد به رحمت و بركتش در سال زراعي جديد، در روستاي ايمن آباد و كروكلا آغاز شد.

 

آقاي سید مصطفي حسيني ايمني، صبح روز پنجشنبه 26 فروردين 1395، اولين نشاي برنج روستاي مان را  در 6خویز از زمین های زراعی خود به مرحله اجرا رساند.

 

 

ایشان با استفاده از  4 نفر کارگر زن توانست به نشای زمین شالیزاری خود بپردازد. دستمزد کارگر زن از سوی ایشان 60 هزار تومان پرداخت شده است.

 

سال گذشته نیز اولين نشاء برنج در روستا توسط آقاي سید رحمان حسيني ايمني(نعمت) در 4 اردیبهشت ماه 1394، انجام شد. در سال هاي گذشته نيز ملاکاظم صالحی ایمنی(29 فروردین 1393)، و در سال 1392 اولین نشای برنج در 15 فروردین ماه انجام شد که علت تاخیر در سه سال اخیر را می توان در شرايط نامساعد آب و هوايي يعني سرماي هوا اعلام نمود.

 

 

 

 

امسال صد درصد خزانه هاي برنج در روستاي ايمن آباد و كروكلا بصورت سر پوشيده ی نايلوني انجام شده است و بيشتر كشاورزان روستا با هدف كشت دوم برنج و يا برداشت دوم محصول از مزرعه يعني دِنوج زودتر از سایرین به آماده سازی خزانه و نشای برنج، به استقبال سال زراعي جديد رفتند. اما سر ريز آب رودخانه هاي روستا در 13 فروردين ماه 1395، شرايط را براي نشاي زودهنگام تغيير داد و به خزانه ها آسيب وارد نمود.

 

 

سيد مصطفي حسيني ايمني تقريبا" برداشت برنج امسال را در هفته دوم مردادماه اعلام نمود و شرايط كشت دوم برنج را، به چگونگي شرايط آب و هوايي در اواسط فصل تابستان دانستند و اينكه در حال حاضر بتوان تصميمي قطعي در اين خصوص اتخاذ نمود، تصميم چندان مناسبي نخواهد بود. او در ادامه عنوان نمود در كشت برنج از كود و سموم شيميايي كمتري سعي مي كنم كه استفاده نمايم تا برنج سالم تري را توليد كنم.

 

سيد مصطفي حسيني ايمني كه 5000 متر مربع(پنج خويز) از زمين زراعي خود را ديروز 26 فروردين 1395 زير كشت برنج برده است يادآور شد سعي مي كنم امسال حدود دو هكتار از زمين هاي برنجكاري ام را براي سومين سال متوالي زير كشت دوم برنج ببرم كه اميدوارم شرايط آب و هوايي مناسب، شرايط را براي انجام اين مهم فراهمتر كند. هرچند برادر بزرگترش سيد مرتضي نزديك به 4 سال است كه در روستاي داركلاي آمل به كشت دوم برنج مي پردازد و تجربه خوبي در اين زمينه دارد.

 

 

اميدواريم سال زراعي جديد براي همه كشاورزان كشورمان، استانمان و مردم روستايمان سالي سرشار از خير و بركت باشد و اين منوط به تلاش و همت، مجهز شدن به دانش روز، آگاهي از شرايط آب و هوايي ، آشنايي با آفات و همگام بودن با كارشناسان اداره ترويج و مركز تحقيقات برنج مي باشد.

 

 

 

 

 

 

 


تهیه و تنظیم خبر و عكس: سيد فضل اله هاشمي كرويي

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # سید وحید هاشمی در تاریخ: شنبه 28 فروردين 1395 ، ساعت 07:01 ب ظ
انشاالله که به خیر وسلامتی
و انشاالله که خداوند به همه اهالی امین آبادو کروکلا در سال جاری برکت عنایت بفرماید
نقل قول
 
 
0 # مهدی قاسمی در تاریخ: یکشنبه 29 فروردين 1395 ، ساعت 04:01 ق ظ
انشالله به سلامتی و بهروزی.
امیدواریم برای آقا مصطفی عزیز و همه کشاورزان زحمتکش روستا سالی پر برکت باشد و حاصل دسترنجشان، خرج عروسی و مخارج سفرهای زیارتی و حج گردد.
خدا قوت.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20