*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

ورود برنج خارجی خط قرمز مازندران در سال 95 است

 

استاندارمازندران گفت كه ورود برنج خارجی به این استان در سال جاری خط قرمز برای مدیریت این استان است و اجازه این كار داده نمی شود.

 

 

ربیع فلاح روز پنجشنبه 19 فروردين 1395،  در آیین شروع نشاء كاری مكانیزه شالی برنج در روستای آهنگركلای قائمشهر ، مهمترین نگرانی برنج كاران استان مازندران را در شروع فصل كاشت واردات برنج خارجی در زمان برداشت این محصول اعلام كرده است.


وی گفت كه مدیریت ارشد این استان در سال جاری اجازه ورود برنج خارجی به استان تامین كننده 40 درصد از برنج مورد نیاز كشور را نخواهد داد.


نماینده عالی دولت با مثبت ارزیابی كردن رشد اقتصادی بخش كشاورزی افزود: با وجود ركود اقتصادی در بخش صنعت استان، حوزه كشاورزی در سال گذشته از رونق خوبی برخوردار بود.


فلاح افزایش هشت درصدی صادرات محصولات كشاورزی به خارج از كشور در سال گذشته را مهمترین دلیل برای خروج از ركود بخش كشاورزی در این سال دانست.


در سال گذشته حدود 444 میلیون دلار كالا از مازندران به خارج از كشور صادر شد كه نیمی از این صادرات را محصولات كشاورزی از جمله لبنیات تشكیل داد.


رئیس شورای كشاورزی مازندران خرید برنج مازاد بر مصرف از كشاورزان این استان و تامین زیرساخت های بخش كشاورزی را از كاركردهای مثبت این حوزه در سال قبل اعلام كرد.


فلاح گفت كه در سال جاری نیز با كمك دولت تدبیر و امید ارتقاء مكانیزاسیون بخش كشاورزی در این استان دنبال می شود.


وی از كشاورزان خواست تا با شروع به هنگام نشاء شالی در مزارع، كمبود آب در این بخش را در استان به حداقل برسانند.


حدود 220 هزار هكتار از 470 هزار هكتار اراضی كشاورزی مازندران زیر كشت شالی است و در این اراضی حدود 900 هزار تن برنج سفید استحصال می شود.


نخستین نشاء كاری مكانیزه برنج سال زراعی جاری روز پنج شنبه در آیینی با حضور مسوولان محلی در زمینی به مساحت یك هكتار در روستای آهنگركلاء نوكنده قائمشهر شروع شد.


در سال زراعی جاری حدود 60 هزار هكتار از 219 هزار هكتار اراضی زیر كشت برنج در مازندران به صورت مكانیزه نشاء كاری می شود.

 

 

 

 

منبع: ايرنا

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20