*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

وام كم بهره برای طرح‎های مشارکتی روستايي

 

اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا مي توانند با مشاركت بستگان و همسايگان خود، در راستاي اشتغال زايي قدم هاي محكمي بردارند. دريافت تسهيلاتي با كارمزد 3 درصدي برای عملیاتی کردن طرح های ارزش افزوده محصولات کشاورزی.

 

مدیرکل امور روستایی مازندران از اختصاص تسهیلات 750 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مشارکتی در سطح روستاهای استان خبر داد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومي استانداري، جان الله عبدي،‌ مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري مازندران در نخستين همايش بخشداران استان در سال1395 كه به منظور بررسي زمينه هاي تحقق اقتصاد مقاومتي در روستاها برگزار شد، با اشاره به دستورالعمل ابلاغ شده توسط وزارت كشور در جهت اجراي اقتصاد مقاومتي در روستاها، عنوان كرد: رهايي از اقتصاد تك محصولي و اجراي طرح هاي مشاركتي راه برون رفت از مشكلات و زمينه ساز رونق اقتصادي در روستاها است.

 

عبدي با بيان اين كه تعدادي طرح در قالب طرحهاي مشاركتي و غيرمشاركتي براي اجرا معرفي شده، افزود: تاكنون 120 طرح غيرمشاركتي و 20 طرح مشاركتي ارائه شده كه 7 طرح از اين تعداد به صندوق كارآفريني اميد استان جهت دريافت تسهيلات معرفي شدند.

 

مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري با اشاره به تاكيد استاندار مازندران بر ارايه طرح هاي كوچك و زود بازده جهت رونق اقتصاد روستايي، تصريح كرد: دهياران، اعضاي شوراها و بخشداران بايد توان خود را براي استفاده از ظرفيت روستاها در صنايع تبديلي و دستي، كشاورزي، معادن و بخصوص معادن بكار گيرند تا شاهد رونق اقتصاد روستايي و ايجاد اشتغال و كاهش مهاجرت روستاييان به شهرها باشيم.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه هشت طرح برای برخورداری از تسهیلات مصوب شد، یادآور شد: تسهیلات اجرای این طرح نیز از طریق صندوق کارآفرین در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.

 

وی اظهار کرد: تسهیلات این طرح در غالب شرکت‌های تعاونی برای روستاهای 25 خانوار 750 میلیون تومان اعتبار،  50خانوار یک میلیارد تومان و برای 100 خانوار جمعیت 2 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: برای جمعیت 150 خانوار 3 میلیارد تومان و 200خانوار حجم سرمایه‌گذاری بدون سقف با سود 3 درصد به  مشتریان و متقاضیانی که  طرح‌های قابل اجرا داشته باشند ، پرداخت می‌شود.

 

عبدی با اعلام اینکه عمده اعتباراتی که برای اجرای این طرح اختصاص مییابد در حوزه گردشگری، کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی است، گفت: برای توسعه طرح‌های غیرمشارکتی بحث صنایع تبدیلی نیز به خوبی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 

عبدی بیان داشت: باید این جلسات توسط بخشداران با حضور دهیاران  در شهرستان‌ها برگزار شود و طرح های مهم  و قابل اجرا  برای اجرای اقتصاد مقاومتی نیزشناسایی و معرفی شود

 

 

لازم به يادآوري مي باشد، 65درصد درآمد از محل ارزش افزوده محصولات کشاورزی که در روستاها تولید می شود به جیب شهرنشینان می رود.

 

منفعت اصلی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی را شهرنشینان می برند و جامعه روستایی از این ارزش افزوده محرومند.

اکنون تامین نهاده ها، فرآوری، بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی که در روستاها تولید می شود را شهرنشینان انجام می دهند.

 

خانوارهای روستایی باتشکیل شرکت های تعاونی و سهامی می توانند تسهیلات با کارمزد سه درصد برای عملیاتی کردن طرح های ارزش افزوده محصولات کشاورزی دریافت کنند.

 

 

 

 

منابع: استانداري مازندران_ فارس نيوز_ باشگاه خبرنگاران جوان

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20