*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بخشدار لاله آباد بابل خواستار اجرای عملیات لایروبی رودخانه ها شد

 

از آنجایی که سیلاب سیزده فروردین، سردهنه های رودخانه های کشاورزی را تخریب و بستر رودخانه را پر از گل و لای کرد، شالیکاران خواستار لایروبی سریعتر رودخانه ها هستند.

 

 

 

 

ولی الله جعفری روز یکشنبه 15فروردين ماه 1395، به وجود 50 رودخانه اصلی و فرعی در بخش لاله آباد بابل اشاره کرد و بیان داشت:مدیریت آبیاری 14هزار هکتار اراضی شالیزاری این بخش از طریق رودخانه ها صورت می گیرد و لایروبی رودخانه ها ضروری است.

وی تصریح کرد: بسیاری از اراضی کشاورزی که آب تخت بوده است، در اثر گل و لای ناشی از سیلاب دوباره باید آماده سازی شود.

 

 

بخشدار لاله آباد شهرستان بابل با بیان اینکه سیلاب روز سیزدهم فروردین، 50 تا 60 درصد خزانه شالی برنج را از بین برده است، بیان داشت :شالیکاران باید دوباره خزانه گیری را انجام بدهند.

 

 

جعفری با بیان اینکه 85روستای بخش لاله آباد حدود 63هزار نفر جمعیت دارد، گفت: شغل اصلی روستاییان شالیکاری است و از آنجایی که طرح زهشکی، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری در این بخش صورت نگرفته است، خطر آبگرفتگی دوباره با مقدار بارندگی کم نیز دور از انتظار نیست.

 

 

وی بیان داشت: شالیکاران خواستار اجرای سریعتر لایروبی رودخانه ها با دستگاه های پیشرفته و درست کردن سردهنه های تخریب شده هستند.

 

 

بر اساس برآورد معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بابل در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب روز 13 فرودرین ماه جاری 100 میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد شده است.

 

 

بخش لاله آباد شهرستان بابل بین جاده بابل به آمل واقع است و اراضی کشاورزی این بخش در حوزه آبریز هراز قرار دارد.

 

 

شهرستان بابل با حدود 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی بیشترین تولید برنج را در مازندران دارد.

 

 

از آنجایی که امسال حدود دو هفته زودتر از سال قبل عملیات خزانه گیری شالی در بخش های مرکزی به ویژه 110هزار هکتار اراضی حوزه آبریز هراز آغاز شده بود، سیلاب دو روزگذشته به خزانه هایی که بوته نشاء آن رشد کافی برای انتقال به زمین اصلی کرده بود، خسارت زد.

 

 

 

 

 

منبع: ايرنا

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20