*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

دهیاران موظف به اجرای 2 طرح عمرانی شدند

تسهیلات خوبی برای اجرای طرح‌های عمرانی در سطح روستاهای مازندران اختصاص یافت. دهیاران به عنوان خادمان روستا به اجرای این طرح‌ها بپردازند و تمام روستاهای مازندران باید تا پایان سال 95 دست‌کم دو طرح را برای اجرا داشته باشند.

 

دكتر ربيع فلاح استاندار مازندران، با بیان اینکه این تسهیلات برای روستاهای بالای 20 خانوار با تسهیلات سه درصد واگذار می‌شود، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی بی‌چون و چرا در خدمت این طرح باشند و از این طرح حمایت کنند.

 

استاندار مازندران با اشاره به ضرورت توجه بحث گردشگری روستایی خاطر نشان کرد: بومی‌گردی و مسائل مربوط به گردشگری روستایی مورد توجه همه مردم جهان است و باید به آن توجه شود.

 

فلاح با بیان اینکه روستاهای مازندران با روستاهای دیگر متفاوت بوده و از توسعه زیادی برخوردار هستند، تصریح کرد: زیرساخت روستایی مازندران در کل کشور مقام نخست را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین کمیته گردشگری روستایی کشور در استان مازندران شکل گرفت، افزود: در نوروز 94 توانستیم حدود 2 میلیون نفر گردشگر را در سطح روستاها جذب کنیم.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه روستا باید به شکل روستایی باقی بماند اما خدمات در سطح روستاها بیشتر شود، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست اصلی دولت در سطح استان مازندران توزیع عادلانه درآمد و امکانات در سطح روستاها است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان مازندران موضوع پسماند است، افزود: در روستاها بحث تفکیک زباله از مبدا انجام شود و بحث تفکیک زباله خود اشتغال را به همراه دارد و دست‌کم برای دو نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

 

فلاح با اشاره به اینکه بحث بیمه روستایی جدی گرفته شود، گفت: یکی از ارزیابی‌های انجام شده برای عملکرد دهیاران بحث توجه به بیمه روستایی است دهیاران باید با پوشش بیمه روستاییان زمینه رفاه روستاییان را در سطح روستا فراهم کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس نيوز

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20