*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

رتبه ششم مازندران در روستا نشيني

 

باید زمینه حضور مردم را در فعالیت های اقتصادی مهیا کنیم تا جهش اقتصادی پایدار محقق شود.


معاون رییس جمهور در توسعه روستایی و مناطق محروم با بیان اینکه در مازندران 45 درصد جمعیت، روستانشین هستند، اظهار داشت: مازندران 6.5 درصد کل جمعیت روستایی کشور را دارد که از نظر درصدی سومین رتبه را در کشور داراست.


سید ابوالفضل رضوی با بیان اینکه مازندران از نظر تعداد روستا رتبه چهارم در کشور را داراست، گفت:در مازندران دو هزار و 432 روستا وجود دارد و از نظر هزینه خانوار روستایی رتبه دوم کشور متعلق به مازندران است.

 

رضوی با اعلام اینکه در 9 استان درآمد روستایی بیشتر از هزینه روستایی است و مازندران در شمار این استان هاست، تصریح کرد: مازندران از حیث بیسوادی جمعیت روستایی رتبه سیزدهم را درکشور را دارد.

 

رضوی با اشاره به این که 70 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد روستاییان هستند، ابراز نمود: 60 درصد این حاشیه نشین ها روستایی هستند و از هر 5 خانوار روستایی یک نفر تحصیلکرده است.

 

معاون رییس جمهور در توسعه روستایی و مناطق محروم با اشاره به این که مقام معظم رهبری در برنامه های راهبری برنامه ششم بر تقویت تولید در روستاها و تحقق مهاجرت معکوس روستاییان تاکید نموده اند، افزود: باید همه مسوولین در جهت تحقق منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این راستا تلاش نمایند.

 

رضوی از اعطای وام مشارکتی گسترده برای روستاییان در راستای تقویت تولید و کسب و کار در روستاها خبر داد و گفت: در هر روستا باید به تناسب ویژگی های آن روستا، فعالیت های اقتصادی تعریف شود و دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی باید در این خصوص تلاش کنند.

 

 

 

 

 

منبع: روستا نيوز

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20