*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

دهياران نقش موثري در رشد اقتصادي و توسعه پايدار روستايي دارند

 دهیاران می توانند در رشد اقتصادی  توسعه پایدار روستایی گام های موثری بردارند.

 

جان الله عبدی در مراسم برگزاری آزمون حین خدمت دهیاران در مصلی ساری نقش دهیاران را در حفظ توسعه پایدار روستایی بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت:

دهیاران باید به تمام مسائل و اتفاقات منطقه آگاهی و اشرافیت کامل داشته باشند و در راستای رفع مشکلات روستائیان تلاش کنند. دهیاران باید تلاش کنند در چارچوب اختیارات قانونی به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

 

عبدی با اشاره به وظایف قانونی دهیاران افزود: می طلبد دهیاران از ظرفیت های موجود در روستاها استفاده کرده و وظایف خود را برابر با قانون به خوبی ایفا کنند.

 

مدیر کل امور روستایی مازندران افزود: دهیاران با استفاده از مشارکت های روستاییان و توانمندی های مردم برای عمران و توسعه مناطق روستایی و توسعه زیر ساخت های لازم، کمک به جذب منابع مالی نقش اساسی ایفا کنند.

 

وی با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر کشور در خصوص دو انتخابات پیش رو در هفتم اسفند سال جاری گفت: دهیاران می توانند زمینه اعتماد سازی و مشارکت حداکثری مردم را در این انتخابات بخوبی فراهم کنند.

 

عبدی هدف ار برگزاری آزمون مکاتبه ای دهیارن حین خدمت را ارزیابی سطح اطلاعات  و آگاهی دهیاران از قانون، آیین نامه ها، شیوه نامه ها و دستور العمل ها دانست و افزود: مدیریت بحران، مدیریت پسماند، فضای سبز روستایی، آشنایی با طرح ها و پروژه های عمرانی روستا، اقتصاد روستایی، مشارکت روستایی، گردشگری و مدیریت روستایی را از عناوین محورهای مطالعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور عنوان کرد.

 

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران افزود: با توجه به پتانسیل ها و جاذبه فراوانی که در روستا وجود دارد، دهیاران می توانند نقش موثری در توسعه گردشگری روستایی و رونق اقتصادی داشته باشند.

 

عبدی با اشاره به اینکه دهیارها به عنوان مدیریت روستاها در جذب گردشگر و ترویج گردشگری روستایی و بومی گرایی نقش موثر و سازنده ای داشته باشند به ارتقای گردشگری روستایی در سطح استان تاکید کرد.

 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر نزدیک به دو هزار دهیار در روستاهای استان فعالیت می کنند، اظهار داشت: روستاهای بالای ۳۰ خانوار از دهیاری برخوردار هستند.

 

عبدی افزود: با افزایش جمعیت به همراه گسترش رفاه اقتصادی و تغییر الگوی مصرف، بحران جدیدی به نام پسماند را در سکونت گاه های روستایی به وجوده آورده است و این در حالی است که هر روستایی میزان ۷۵۰ کیلوگرم زباله تولید می کند، بنابراین حفظ محیط زیست سکونتگاه های روستایی از طریق مدیریت دهیاران روستاها بسیار حائز اهمیت است.

 

وی در پايان ایجاد فضای سبز روستایی را از دیگر برنامه های دهیاران عنوان کرد و گفت: توسعه فضای سبز در محیط روستاها از جمله فعالیت های دهیاران محسوب می شود.

 

 

 

 

 

 

منبع: ايلنا

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20