*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

ديوار ايمن آباد هم، مهربان شد

 

پیام این دیوار ساده است: اگر نداری بردار و اگر نیاز نداری بذار.

کمپین "دیوار مهربانی" پايش را در روستاي ايمن آباد هم باز كرد.

اين ديوار ، به تدريج در حال تبدیل شدن به یک سنت در سراسر کشور است و از سوی دیگر بازتاب رسانه ای جهانی پیدا کرده است.

"دیوار مهربانی" ديواري مي باشد که مردم در آن می توانند لباس هایی را که نیاز ندارند با دیگران به اشتراک بگذارند.

پیام این دیوار ساده است: اگر نداری بردار و اگر نیاز نداری بذار. این شعاری است که روی چند رخت آویز و قلاب وصل شده روی دیوار نوشته شده است. 

اين ديوار محلي شد براي مبادله ي عشق و محبت. آنچه كه بيش از هر چيز در اين طرح خودنمايي مي كند مردمي بودن آنست. هيچ نهاد و يا ارگان دولتي و يا خصوصي در آن نقش ندارد و مردم نقش آفرين اصلي آن هستند.

طرح دیوار مهربانی موفقیت خود را تا حدود زیادی مدیون شبکه های اجتماعی است، چون این طرح از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی شد.

نخستین دیوار مهربانی در ایران در شهر مشهد درست شد و سپس این ایده در شهرهای دیگر از جمله شیراز، سیرجان و ایلام الگو برداری شد.

در بابل نيز چندي پيش طرح نويي در اين عرصه ارائه شد و آن هديه كردن لباس هاي نو بود.

درست کردن این دیوار کار بسیار ساده ای است، فقط کافی است یک دیوار مناسب برای این کار پیدا کنید ، کمی رنگ و چند تا قلاب و جا رختی و نوشتن جملات: دیوار مهربانی و اگر نداری بردار و اگر داری، بذار.

 

كاري كه در روستاي ايمن آباد در بخش لاله آباد بابل نيز عملي شد. اين طرح به پيشنهاد عده اي از جوانان روستا و با حمايت هيئت يا لثارات الحسين(ع) آمل و دهياري و شوراي اسلامي ايمن آباد به مرحله ي اجرا در آمد و محل آن كنار مسجد صاحب الزمان(عج) روستاست.

 

 

برخي ها مي گويند چون اهالي روستا همديگر را مي شناسند حتي نوع لباس هاي افراد و اهالي را نيز همچنين، شايد نتوان از لباس هاي دسته دوم هرچند تميز و تقريبا" نو ، بهره جست. لذا بعضي ها پيشنهاد به گذاشتن لباس هاي نو مي دهند، هرچند بعضي ها كه نيازمندند چندان به اين مسائل اهميت نمي دهند.

بعضي ها هم مي گويند محيط روستا كوچك است و شايد كساني كه مي خواهند لباسي را بگذارند خجالت بكشند، چه برسد به كساني كه بخواهند لباسي را بردارند! لذا مكان آن مناسب نيست و حتي طراحي آن بسيار نازيباست.

بعضي ها مي گويند شب ها شرايط خوبي براي اين مهم است، تا در تاريكي شب بتوان به همراه فرزندانشان به اين كار نيك دست يازند.

 

 

نكته ي قابل توجه نصب بنري با عنوان دهياري و شوراي روستاي ايمن آباد و يك هيئت مذهبي از آمل است كه خارج از چهارچوب ايجاد اين ديوار مهرباني در سراسر كشور است. چون اين طرح كاملا" مردمي مي باشد و نمي تواند محلي باشد براي ترويج و تبليغ يك نهاد دولتي و يا خصوصي از جامعه، كه در اين صورت نهاد معتبري چون كميته امداد امام خميني(ره)، كه در راستاي سياست هاي تعريف شده اش مي باشد، مي توانست در ترويج اين مهم بكوشد.

در مجموع ديوار مهرباني مي تواند بهانه اي باشد براي مهرباني بيشتر و هدفمند شدن اين مهم كه دست نيازمندان روستاي مان ايمن آباد و كروكلا را كه عضوي از اعضاي خانواده ي ما هستند بگيريم و كمي از رنج نيازشان بكاهيم. كساني كه مي شناسيم شان، اما خبري از ياري مان به آنان نيست!! مي شنويم رنج نداري شان را، اما مي گوئيم پناه بر خدا درست مي شود، نه حركتي و نه كمكي! فقط سخناني ايدئولوژيك كه براي شان آب و نان نمي شود.

هر چند فراوان به گوش مي رسد كه مردم روستا، در خلوت خود كمك ها به همنوعان روستايي شان مي كنند كه قابل ستايش است و چه بسا كمك هايي كه من و شما از آن بي خبريم.

شايد ديوار مهرباني بهانه اي باشد تا كمي اين مهم را جدي تر بگيريم و چه بهتر بجاي دادن برنج، شرايط برنجكاري را برايشان فراهم كنيم.

 

 

 

 

 

 

 

   به قلم: مسئول وبسايت روستا

عكس ها: سيد هادي حسيني ايمني

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+1 # 0098113211 در تاریخ: شنبه 17 بهمن 1394 ، ساعت 11:11 ق ظ
ممنون از مردم خوب و خیر روستای ايمن آباد و همه کسانی که در این امر خیر حمایت و شرکت کردند...
نقل قول
 
 
+1 # ایمنی در تاریخ: شنبه 17 بهمن 1394 ، ساعت 03:11 ب ظ
ضمن سلام و تشکر و تقدیر از این حرکت زیبا.
امیدواریم تداوم داشته باشه، حداقل تا ایام عید.
یه پیشنهاد هم دارم: بهتره چند تا چوب لباسی هم اونجا باشه چون لباسا تو چوب لباسی بهتر نمود داره.
همچنین عزیزانی که لطف میکنن و لباس میارن،اگه لباسها رو تو خونه اتو بزنن و بعد بیارن خیلی بهتر میشه و اینجوری احترام میکنن به نیازمندان لباس.
امیدواریم این حرکت زیبا حمل بر خودستایی آورندگان لباس و همچنین خدای نکرده، خدای نکرده القاء محتاج بودن به استفاده کنندگان نداشته باشه.
نقل قول
 
 
+2 # sh در تاریخ: یکشنبه 18 بهمن 1394 ، ساعت 06:11 ب ظ
سلام بسیار کار خوبی انجام داده اید ولی به نظر شما بهتر نبود ثبت نام انجام میدادین لباس نو میدادین چون لباس کهنه را کسی برای خانواده خودش نمی بره
چون مرد باعث خجالتیش میشه پیشه زن بچه اش.
ماشالا مایه دار تو محل که کم نیست ازشون کمک بگیرید.
نقل قول
 
 
0 # ابنوایی در تاریخ: پنج شنبه 22 بهمن 1394 ، ساعت 11:11 ب ظ
حرکت قشگی بود بعضی ها فکر می کردن پولیه وقتی بهشون می گفتیم که برن واسه خودشون و بچه هاشون بردارن کلی ذوق می کردن و دعا....
خدا پدر و مادر باعث و بانیشو بيامرزد.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20