*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بیمه خانه های روستایی دغدغه مسئولان استان

 

 بیمه خانه‌های روستایی هم‌اکنون از مهم‌ترین بحث‌ها در استانداری مازندران است که می‌خواهیم به‌ زودی آن را در روستاها به مرحله اجرا درآوریم.

 

 جان‌الله عبدی اظهار کرد: خانه هلال می‌تواند یکی از بخش‌ها جهت مدیریت بحران در مواقع بروز حوادث باشد. وی افزود: نقش بیمه‌های روستایی در بین مردم روستانشین در راستای بروز حوادث غیرمترقبه بسیار مهم است که باید مردم بیشتر از گذشته به آن توجه کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران تصریح کرد: بیمه خانه‌های روستایی هم‌اکنون از مهم‌ترین بحث‌ها در استانداری مازندران است که می‌خواهیم به‌ زودی آن را در روستاها به مرحله اجرا درآوریم. این مسئول با اشاره به اینکه بیمه خانه‌های روستایی می‌تواند خسارت‌های زیادی را شامل شود، بیان کرد: در طرح بیمه روستایی همه امکانات، لوازم و تجهیزات خانه‌های روستانشینان از مزایای بیمه حوادث برخوردار می‌شود که این مهم می‌تواند در مواقع اضطراری یاری‌رسان مردم باشد.

 

 

عبدی با تاکید بر اینکه انتظار داریم در اجرای دستورالعمل بیمه خانه‌های روستایی دهیاران همکاری لازم را با استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها داشته باشند، گفت:

باید با اجرای طرح همه روستانشینان از مزایای آن بهره‌مند شوند. توافق‌نامه‌ای بین چهار دستگاه دولتی مازندران جهت احداث خانه‌های هلال روستایی ایجاد شده که در آن راه‌اندازی 131 خانه هلال روستایی در دهستان‌های مازندران در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه خانه‌های هلال روستایی مازندران با هدف آمادگی کامل مردم در مناطق مختلف حادثه‌خیز استان راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: پیش‌گیری از حوادث و بلایای طبیعی از دیگر اهداف این اقدام است. عبدی گفت: دهیاران و شورای اسلامی روستاها با همکاری مردم روستانشین باید در مواقع ضروری به عنوان مدیران داخلی به نظارت مناطق مشغول شوند.

 

 يكي از خانه هاي روستاي ايمن آباد در سال 1352

 

 

منبع: صلاح پرس

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20