*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

پنجمین يادمان فريد برگزار مي شود

 

 

 

جمعه 18 دی ماه سالروز درگذشت  دكتر سيد فريد حسيني زاده، دانشمند جوان کشورمان است كه در سن ۳۴ سالگی، يعني پنج سال پيش هنگام رفتن به سفر معنوی و زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) درگذشت و جمعي را در غم و اندوه پرواز زود هنگامش فرو برد.

 

دانشمند جواني كه زندگي اش مي توانست در درازمدت، منشاء اثراتِ قابل توجهي در عرصه توليدات علمي، بويژه در زمينه هوا و فضا باشد.

 

 

 

دکتر فريد حسيني زاده كه در مدت زمان كوتاه زندگي علمي خود توانست در راه‌ اندازي پ‍ژوهشكده علوم و فناوري دفاعي شمال، وابسته به دانشگاه صنعتي مالك اشتر در سال 1387، مشاركتی فعال داشته باشد و به مدت دو سال (سال های87 و 88) نیز گروه پژوهشي انرژي‌هاي نو (پیل‌سوختی) را در این پژوهشكده، مدیریت نمايد.

 

در سال 1389 به عضویت هیأت علمی دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل درآمد و در سمت مدير ارتباط با صنعت و كارآفريني و استادياری دانشكده مهندسي مكانيك این دانشگاه، به تربیت دانشجویان پرداخت.

 

دکتر سید فرید حسینی‌زاده با تلاش‌های بی ‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در طول عمر کوتاه اما پربار علمی خود، موفق به چاپ 16 مقاله در نشریات معتبر علمي دنيا(ISI) و ارائه بيش از 30 مقاله در كنفرانس‌های بين‌المللي داخلي و خارجي شد.

 

كسب عنوان يكي از 25 مقاله برتر به مدت 15 ماه در سال هاي2007 و 2008 در رابطه با نانو سيال از ديگر افتخارات علمي ايشان است.

 


هواپيماي بدون سرنشين فريد يا همان پَهپاد فريد، از جمله طرح هاي ايشان است كه مي توان دكتر فريد را، طلايه دار این پروژه بزرگ و مهم دانست و اينكه همچنان پس از پنج سال از پرواز به سوي معبودش، پهپاد فريد، هر دوره پيشرفته از قبل، در آسمان ايران به پرواز در مي آيد و كارهاي تحقيقاتي و طرح هاي ايشان همچنان در حال اجراست.

هم اکنون پرنده های بدون سرنشین فرید 7 و 8 را جهت ارائه خدمات تصویر برداری هوایی، نقشه برداری هوایی، بازدید و شناسایی مناطق، بازرسی خطوط انتقال برق، اسکله ها و سکوهای نفتی و دکل های مخابراتی، حمل بار به مناطق صعب العبور، امداد رسانی، تعقیب و گریز، هواشناسی و مدیریت بحران به کلیه مراکز و ارگان ها معرفی شده است.  

 

 

 

پيكر ايشان با نهايت احترام در ۱۹ دي ماه 1389،  از سوي اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا، جمعي از دانشجويان و اساتيد دانشگاه صنعتي نوشيرواني و مردم شهرستان بابل، پس از اقامه نماز ميّت در كنار مزار شهداي گمنام دانشگاه، از دانشگاه صنعتي نوشيرواني، به سمت آرامستان گله محله بابل تشييع و در ضلع شمال شرقي آن، به خاك سپرده شد.

 

با توجه به فرا رسيدن پنجمین سال عروجش، مراسم يادماني از سوي حامیان علمی فرهنگی روستا و خانواده ايشان، در زادگاهش روستای ایمن آباد، برگزار مي گردد.

 

 

اين مراسم  كه در مسجد صاحب الزمان(عج) ایمن آباد و با حضور خانواده ايشان، بستگان، دوستان، دانشگاهيان و اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا برگزار مي شود، با مروري بر آثار علمي و ويژگي هاي اخلاقي ايشان، ياد و خاطره اش گرامي داشته مي شود.

 

 

 

 

مهمترين برنامه هاي پنجمين يادمان فريد:

 

سخنراني حجت الاسلام شيخي عزيزي امام جمعه بخش لاله آباد

 

كليپ

 

سخنراني دكتر ابراهيمي عضو گروه سيستم كاهنده مصرف سوخت انواع موتورهاي بنزيني

 

كليپ

 

سخنراني دكتر نادر بهرامي فر (مدرس و عضو هيات علمي دانشگاه)

 

كليپ

 

تقدير از تيم پژوهشگر سيستم كاهنده مصرف سوخت انواع موتورهاي بنزيني از جمله كميل اكبري كرويي

 

 

مداحي آقاي اكبرنژاد

 

 

 

 

 

وعده ديدار ما

 

جمعه  18 دي ماه 1394

ساعت  14:30

 

مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ایمن آباد

 

 

با  كليك روي تصوير بالا، مي توانيد اطلاعاتي را درباره دكتر سيد فريد حسيني زاده و برنامه هايي كه به ياد ايشان، طي سال هاي گذشته، برنامه ريزي و اجرا شده است، بيابيد.

 

 

 

اميدواريم اهالي محترم روستاي ايمن آباد و كروكلا در هركجاي ايران كه هستند

بتوانند شرايط حضور خود را در اين يادمان فراهم نمايند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال خبر: سید حسن هاشمی کرویی(حمزه)

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 0098113211 در تاریخ: شنبه 12 دی 1394 ، ساعت 08:10 ب ظ
روحش شاد و یادش گرامی....
افتخار محله و شهر و کشورمان بود.
نقل قول
 
 
0 # سکینه بزرگی در تاریخ: دوشنبه 14 دی 1394 ، ساعت 10:10 ق ظ
باسلام خدمت همه هم محله ای های گرامی من،
این جوان روحش شاد باشد. و باعث افتخار ما که از جوانان هم ولایتی خودم برای پیشبرد وطنم تلاش نمود روحش شاد و قرین رحمت باد و برای پدر و مادر بزرگوار ایشان آرزوی عمر طولانی دارم .
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20