*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

ناكارآمدي سموم از پاشنده های سموم است

 

یکی از عمده مشکلات بی تاثیری سموم علیه آفات و بیماری محصولات کشاورزی،

قدیمی بودن واستاندارد نبودن پاشنده های سموم است.

 

 

 

 

 

 

یحیی ابطالی روز یکشنبه هشتم آذرماه 1394، در دومین روز از سی و ششمین گردهمایی سالانه سازمان حفظ و نباتات کشور در بابلسر افزود: عمده دلایل بی اثر شدن سموم در دفع آفات و بیماری ها، علاوه بر نداشتن سم پاش های پیشرفته، بی توجهی به زمان دقیق سم پاشی و رشد گیاه است.


 
ارتقای دانش بخش کشاورزی بویژه کارشناسان و بهره برداران از چگونگی مصرف سموم یکی از نکات کلیدی در از بین بردن آفات و بیماری ها است.

 


معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ و نباتات کشور بر لزوم استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تجهیزات سمپاش ها و وارد کردن سموم و آفت کش های استاندارد تاکید کرد و گفت:مدیریت تلفیقی در مبارزه با آفات و بیماری ها که جهان در دو دهه گذشته آغاز کرده است نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

در مدیریت تلفیقی کارشناسان سموم، تغذیه و ماشین آلات پیشرفته سه ضلعی هستند که باید در کنار هم به کار گرفته شوند

 

ابطالی با بیان اینکه با گسترش ارتباطات ورود سموم اروپایی با کیفیت به داخل کشور با نظارت دقیق صورت خواهد گرفت، ادامه داد: سموم مصرفی در ایران به طور کلی از خارج وارد می شود که در حال حاضر 85 درصد از چین، 10 درصد از هند و پنج درصد هم از کشورهای اروپایی است

 

ايشان پیش آگاهی و اطلاع رسانی در مقوله عوامل خسارت زا در سال 1394 را از ماموریت های جدی سازمان حفظ و نباتات برشمرد و گفت: ساماندهی فروشندگان سموم و ارتقای کیفی آزمایشگاه سموم سازمان حفظ و نباتات کشور، ثبت منابع تامین سموم تکنیکال با کیفیت دنیا را از دیگر برنامه های سازمان حفظ و نباتات کشور در سال جاری عنوان کرد.

 


در این سمینار سه روزه که اساتید و صاحب نظران و پیشکسوتان حوزه کشاورزی هم حضور دارند، مباحث مربوط به کنترل آفات و بیماری ها و قرنطینه در بخش های تخصصی بررسی می شود.

 

 

 

 

 

منبع: ايرنا

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20