*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جمع آوری و حمل بهداشتی زباله ها و حق الزحمه ی آن در ایمن آباد

 

 

از زمانی که جمع آوری زباله ها در روستای ایمن آباد و کروکلا اجرایی شد، پرداخت نشدن حق شارژ ماهانه از سوی اهالی، از دغدغه های اصلی مسئولین نهاد اجرایی روستا بوده است که چگونه هزینه ها را تامین کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سید نقی حسینی ایمنی دهیار روستای ایمن آباد ضمن بیان این مطلب افزودند: با توجه به استناد ماده 8 قانون مدیریت پسماند، دهیاری های کشور می توانند با هماهنگی و نظارت شوری اسلامی روستا و بخش، هزینه خدمات مدیریت پسماند را در مناطق روستایی، از تولید کنندگان پسماند اخذ نمایند.

 

 

به همین دلیل و با توجه به پیشنهاد و استقبال اهالی روستا در سال گذشته و همچنین با در نظر گرفتن انتقادات اهالی نسبت به چگونگی جمع آوری زباله در سال های گذشته، دهیاری روستای ایمن آباد، از دی ماه سال 1393 ابتدا با خرید 30عدد سطل زباله گالوانیزه به مبلغ 15 میلیون تومان و سپس قراردادی با شرکت صنعت کوثر، جهت جمع آوری زباله بصورت مکانیزه با قرارداد ماهیانه 3 میلیون تومان(هرخانوار 6 هزار تومان ) منعقد گردید.

 

 

لذا با توجه به خرید سطل زباله و هزینه شارژ ماهیانه برای یکسال هر خانوار، مبلغ 100هزار تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به اطلاع رسانی های متعدد در مساجد و نصب بنر و  نوشتن پارچه در طول سال، اکثر اهالی مبلغ مذکور را پرداخت ننموده و همکاری لازم را نداشتند.

 

جمع آوری پسماند زباله هزینه ای حدود 15میلیون تومانی دارد و بستن قرارداد با شرکت صنعت کوثر جهت جمع آوری زباله با مبلغ ماهیانه 3میلیون تومان آغاز و تا به امروز هفته ای دو روز طی روزهای شنبه و چهارشنبه جمع آوری می گردد.

 

همزمان با راه اندازی سیستم ترز در دهیاری در سال 1394 اقدام به صدور قبض برای خانوار روستایی و ارسال به درب منازل صورت پذیرفته که اولین قبض صادره مبلغ 100هزار تومان جهت پرداخت عوارض یکسال هر خانوار صادر گردید و پس از آن در سال جاری(1395) طی درخواست اهالی محترم جهت تفکیک مبلغ مذکوردر 4مرحله بصورت فصلی در هر فصل(هرسه ماه) بصورت قبض جداگانه به مبلغ 25هزار تومان برای هر خانوار صادر میگردد.

 

متاسفانه تابه امروز جهت پرداخت به موقع قبض از سوی اهالی حمایت لازم نشده که همین امر منجر به آن گردیده که دهیاری و شورای اسلامی طی نشستی تصمیم بر آن گرفته تا کسانیکه درخصوص پرداخت به موقع عوارض همکاری ننمایند دهیاری و شورای اسلامی روستا نیز هیچ گونه همکاری در ارایه نامه با این گونه افراد نداشته باشد.

 

در پایان جا دارد تقدیر و تشکر شود از کسانیکه نسبت به پرداخت به موقع عوارض با دهیاری همکاری داشته و امیدواریم سایر اهالی محترم روستای ایمن آباد نیز نسبت به پرداخت به موقع قبض عوارض، ما را در این امر یاری نمایند تا شاهد روستای زیباتر و آبادتر، با محیط زیستی سالمتر باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

امیدواریم من و شما کسانی را از خانواده ، بستگان و آشنایان خود می شناسیم

 

طی گفتگو، به آنان آگاهی دهیم تا در پرداخت مبلغ سالانه ی شارژ حمل زباله

 

کوتاهی نکنند.

 

 

 

 

تفکیک زباله یادمان نرود...

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20