*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

با همیاری مردم، فرش سجاده ای مسجد تکمیل می شود

 

حدود یکماه پیش طی درگذشت شادروان سيده صدیقه حسینی ایمنی(ره)، حاج سید آقا بابا حسینی ایمنی(همسر مرحومه و از بزرگان و پیشکسوتان روستا) تصمیم می گیرد تا هزینه مراسم روز هفتم همسرش را به خرید فرش سجاده ای برای مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ایمن آباد هزینه کند. عملی که هم خدا پسندانه و هم بسیار عقلایی بوده است و مورد توجه و تمجید اهالی روستا قرار گرفت.

 

 

اما با توجه به هزینه ی یازده میلیون تومانی تهیه و خرید فرش سجاده ای مسجد، متاسفانه بخشی از مساحت مسجد(فقط قسمت مردانه) خالی ماند و از فرش های سابق استفاده شد.

 

 

طی برگزاری مراسم آئینی ایام محرم امسال در روستا که 3 آبان 1394 با برگزاری مراسم نمادین قوم بنی اسد به پایان رسید، بزرگان روستا بر آن شدند تا با همیاری و همدلی مردم بخش باقی مانده ی مسجد را مفروش به فرش سجاده ای نمایند که با اعلام آن و اقدام از سوی مسئولین 4 قسمت از حسینیه روستا، قول پرداخت مبلغی حدود هفت میلیون تومان داده شد. از 200 هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان.

 

این اندیشه و تفکر و در نهایت کار شایسته ی اهالی بسیار قابل تقدیر است و امیدواریم مواردی اینچنینی بیشتر در روستا انجام پذیرد.

 

 

باید یادآور شد که مبلغ کل هزینه ی پذیرایی شام ایام محرم در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ایمن آباد حدود 30میلیون تومان شده است.( البته هزینه پذیرایی ایام محرم برای سه روستا مبلغی معادل 200 میلیون تومان برای سال 1394 می باشد) این نشان از همیاری و توانایی مالی مردم برای برگزاری و اجرایی شدن کارهایی می باشد که نیاز به همت عمومی دارد. بنابراین در سایر فعالیت های عمرانی و فرهنگی نیز می توان همت و همدلی مردم روستا را شاهد بود و این توانایی و علاقه مندی در اهالی وجود دارد.

 

 

چه در عمران و آبادانی روستا، توسعه مسجد، کتابخانه، ورزشگاه، حمایت از نیازمندان و خانواد ه های بی سرپرست و و و  موارد فراوانی که نیاز اساسی روستا به شمار می رود.

 

نمونه ی آن را می توان به روستای خرماکلای قایمشهر اشاره داشت که همدلی اهالی در آبادانی روستا در عرصه فرهنگی و عمرانی و حتی اجرای طرح هادی روستا با همت اهالی به پایان رسید و این روستا به عنوان روستای نمونه ی کشوری معرفی شد.

 

 

 

البته در میان بزرگان روستا نیز  از تغییر هزینه کرد مراسم روز هفتم و پذیرایی نهار به شکل بعدازظهری و ساده صحبت به میان آمد و امیدواریم خانواده ی مرحوم یا مرحومه ی بعدی، این مهم را در نظر داشته باشند. همان کاری که حدود چند سالی می شود اعضای هیات امنای مسجد النبی(ص) روستای بالاکروکلا در برگزاری مراسم هفتم متوفی  بصورت بعدازظهری اقدام نموده است و  این مراسم برای دارا و ندار فرقی نمی کند و کسانی که توان مالی بالایی نیز دارند، حق برگزاری مراسم هفتم را بصورت پذیرایی نهار ندارند تا مبادا رسم ایجاد شده تغییر نماید و هزینه پذیرایی صرف عمران و آبادانی مسجد و محل می شود.

 

 

 

 

 

 

لازم به یادآوری اینکه مفروش شدن قسمت باقی مانده مساحت مسجد، فقط برای قسمت مردانه می باشد و برای تکمیل آن در قسمت زنانه نیز در مجموع هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان نیاز است. که امیدواریم با کمک های نقدی هم محلی های گرامی و یا اختصاص هزینه های مراسم هفتم متوفی به این کار، این مهم نیز سرانجام گیرد و دارای مسجدی باشیم که زیبنده مردم فرهنگ دوست و مومن ایمن آباد باشد.

 

 

 

اسامی افرادی که قول کمک نقدی برای تکمیل فرش مسجد دادند:

 

حاج ابوالحسن قاسمی    یک میلیون و پانصد هزار تومان

 

حاج قدرت اله اصغرنیا و فرزندان دو میلیون تومان

 

حاج محمد رضا کریمی یک میلیون و یکصدو پنجاه هزار تومان

 

حاج علیرضا حسینی (حاج عقیل) هزینه شام اربعین را برای کل 4 قسمت عهده دار شدند و مقرر شد پول شام 3 قسمت دیگر مسجد برای کمک به فرش نمودن مسجد هزینه گردد.

 

حاج زین العابدین حسینی ( اصغر) پانصدهزار تومان

 

سید نعمت حسینی (حاج سیدبابا) پانصدهزار تومان

 

سیدشعبان حسینی (احمد) چهارصد هزار تومان

 

حاج رجبعلی ذوالفقاری دویست هزار تومان

 

حاج موسی غلامی دویست هزار تومان

 

جواد ذبیحی دویست هزار تومان

 

محمد افغانی دویست هزار تومان

 

 

 

البته مبالغ دیگری نیز از سوی اهالی به حساب مسجد در صندوق حضرت ولی عصر(عج) ایمن آباد واریز و یا بصورت نقدی تحویل متولیان مسجد شده است که در این بخش، نامی از عزیزان به میان نیامده است.

 

 


ضمن تشکر از اهالی محترم روستای ایمن آباد و تمامی خیرین به اطلاع می رساند، از کلیه کسانی که مایل به همیاری در تهیه و تکمیل فرش مسجد می باشند می توانند کمک های مالی خود را به شماره حساب 50600  صندوق حضرت ولی عصرعج ایمن آباد و کروکلا واریز نمایند.

 

    
 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ایمنی در تاریخ: چهارشنبه 20 آبان 1394 ، ساعت 07:08 ق ظ
با سلام خدمت همه هم محلی های عزیز و گرامی که در راستای عمران و آبادانی محل از هیچ کوششی دریغ نمی نمایند.
از بانیانی که در راستای فرش نمودن مسجد قبول زحمت کردند کمال تشکر را دارم،
از عموم هم محلی های عزیز استدعا داریم که جهت حفظ آبروی محل و داشتن مسجدی زیبا و با فرش یک شکل همت نمایند و با کمک مالی خود نسبت به تکمیل نمودن باقیمانده فرش اقدام نمایند.
اجر همه با خداوند متعال انشالله
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20