*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

حسینیه جدید روستا در ایمن آباد شمالی

 

22 آذرماه 1393 همزمان با روز اربعين حسيني، كلنگ احداث مسجد امام رضا(ع) روستا، در ايمن آباد شمالي به زمين زده شد. در اين مراسم كه با حضور چند تن از خيّرين و بزرگان روستا برگزار شد، تصميم بر آن شد تا اين مسجد در زميني به مساحت 1230 متر مربع در دو طبقه احداث شود. مسجدی که با توجه به جمعیت حدود 140 خانواری و  400 نفری در این منطقه از روستا و وجود جاده ی بین المللی و عبور و مرور برای انجام فرامین دینی و برگزاری آداب و رسوم و مناسک مذهبی، کار را برای آنان ساده تر می کند.

 

با گذشت نزدیک به یکسال از کلنگ احداث مسجد خبری از ساخت آن نشد. اما اهالی این منطقه همچون سال های گذشته با نصب داربست و برپا کردن چادری به عنوان حسینیه به برگزاری مراسم آئینی محرم در این مکان می پردازند.

 

 

 

در این مکان صبح ها و بعدازظهر هر روز زنان روستا، به برپایی عزاداری می پردازند و شب ها از ساعت 22 مراسم عزاداری جوانان ایمن آباد شمالی و دیگر جوانان روستا در این مکان برپا می گردد. این مراسم تا شب عاشورا ادامه دارد.

 

 

 

 

دست اندرکاران و بانیان حسینیه ایمن آباد شمالی بر آنند تا برای سال های بعد با رایزنی توسط بزرگان روستا بتواننند برای ساخت مسجد امام رضا(ع) گام های محکم و مثبتی بردارند.

 

 

امیدواریم اهالی روستا نیز با کمک های خود بتوانند در راستای احداث آن سهیم باشند.

 

 

لازم به ياد آوري اينكه چند سال پيش 330 متر مربع از زمين زراعي اين بخش توسط چند تن از زنان خيّر روستا در ایمن آباد شمالی خريداري شد.

 

در اسفند ماه سال 1392 نيز  200 متر مربع از زمين مجاور از سوي همسر حاج سيد آقابابا حسيني ايمني اهدا شد و 200 متر مربع ديگر نيز از سوي ديگر خواهران همسرش براي احداث مسجد امام رضا اهدا گرديد.

 

از طرفي 500 متر مربع نيز از سوي سيد داود حسيني ايمني(ساكن يزد) به نمايندگي از حاج ابوالحسن قاسمي ايمني به مجموعه مسجد اضافه گرديد كه در مجموع متراژي معادل 1230 متر مربع براي ساخت مسجد در نظر گرفته شده است.

 

 

در مراسم كلنگ زني احداث مسجد امام رضا(ع) روستاي ايمن آباد قول هايي نيز از سوي افراد زير براي همكاري با ساخت اين مسجد داده شده است:

 


1_ حاج سعيد ابوالقاسم زاده كليه درب و پنجره هاي مسجد

2_ آقاي زنگي(برادر خانم حاج شيد اله حسيني ايمني) كليه بلوك هاي مورد نياز ساخت مسجد

و كمك هاي نقدي ديگر....

 

 

 علاقه منداني كه علاقه مند هستند در ساخت مسجد امام رضا(ع) روستاي ايمن آباد سهيم باشند مي توانند به قرض الحسنه ولي عصر(ع) روستاي ايمن آباد مراجعه نموده و هداياي نقدي خود را به حساب 50610 به نام مسجد امام رضا(ع) روستاي ايمن آباد واريز نمايند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال خبر: سيد هادي حسيني ايمني

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # حسینی در تاریخ: جمعه 01 آبان 1394 ، ساعت 04:08 ب ظ
ممنون بابت همه ی زحمات اهالی برای پیشرفت هر چه بیشتر روستا.

امیدوارم همه ی این تلاش ها نتیجه ای جز موفقیت و سعادت فرزندان روستا نداشته باشد.

طاعات و عبادات تون مورد قبول حق
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20