*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

وام اشتغال روستایی میلیاردی با نرخ بهره 3 درصد

  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور از پرداخت وام اشتغال روستایی میلیاردی با نرخ بهره 3 درصد و با وثیقه کارت ملی خبر داد.

 

سید ابوالفضل رضوی یکشنبه 19مهرماه1394 در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه تولید ثروت و علم و شغل از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است ولی ما مسئولان به‌جای اینکه راه‌کارهای لازم آن را تدبیر کنیم تنها آن را تکرار می‌کنیم، گفت: برهان نظم از شاخص‌های توسعه و رشد است و ما باید در این مسیر برنامه‌‍‌ریزی کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه حس سهیم شدن و رعایت نظم و سیستم سبب رشد شده و مشارکت مردم سوادکوه در فعالیت‌های اقتصادی و اجرای نظرات آنان با توجه به وجود طلای سبز در جنگل‌‌ها و معادن زیر‌زمینی موجب توسعه می‌شود، افزود: ما باید بر کوچک‌شدن سهم دولت و بزرگ شدن بخش‌های تعاونی و خصوصی در اقتصاد کشور برنامه‌ریزی و تدبیر کنیم.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای شکوفایی اقتصادی و حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی برنامه‌ریزی کرده است، اضافه کرد:

وام خود‌اشتغالی با بهره 3 درصد برای 50 خانوار عضو شرکت سهامی خاص یا عام و تعاونی روستایی با 35 درصد آورده و 65 درصد

وام دولتی تا سقف یک‌میلیارد تومان،برای 100 خانوار با 30 درصد آورده و 70 درصد

وام دولتی تا سقف 2 میلیارد تومان، برای 150 خانوار با 25 درصد آورده و 75 درصد

وام دولتی تا سقف 3 میلیارد تومان، برای 200 خانوار با 20 درصد آورده و 80 درصد

وام دولتی، برای روستا‌های مرزی هم سقفی درنظر گرفته نشده است و با وثیقه این تسهیلات نیز کارت ملی افراد درنظر گرفته شده است که حداقل دو سال اول، قسطی پرداخت نمی‌شود و با توجه به شرایط طرح قسط‌‌بندی می‌شود.

 

نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه جهاد‌کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری به‌عنوان صادر کننده مجوز هستند و ادارات و نهاد‌های مختلف برای مشاغل مختلف موظف به ارائه مشاوره‌های رایگان هستند، از ارائه مشکلات شهرستان سوادکوه به هیئت دولت و بررسی در آن خبر داد.

 

 

 

منبع: فارس نیوز

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20