*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

طرح‌هاي اشتغالزا با مشارکت دهياران و بهبود آب شرب روستایی

 

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به آمار بالای بیکاران در روستاها، گفت: طرح‌های اشتغالزا با مشارکت دهیاران در روستاهای مازندران ایجاد شود.

 

جان‌الله عبدی با بیان اینکه امروزه اهمیت روستاها و جایگاه آنها در تولید و امنیت غذایی کشور به خوبی مشهود است، اظهار داشت: این اهمیت به گونه‌ای شده که یک روز را در تقویم کشور با عنوان روز روستا نام‌گذاری تا فعالیت‌های روستائیان بیشتر مشاهده شود.

 


 
وی با تاکید بر اینکه در فعالیت دو ساله دولت تدبیر و امید، شاهد افتتاح پرو‌ژه‌های بسیاری از سوی دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در روستاهای این استان هستیم، افزود: این پروژه‌ها به تلاش و مشارکت عمومی دهیاران و شوراها برمی‌گردد.

 


 
عبدی عنوان کرد: اگر چه در اجرای برخی از پروژه‌ها دهیاران حق اختیار یا دخالت ندارند اما به عنوان تعامل و مشارکت در تسریع اجرای این پروژه‌ها نقش بسزایی دارند.

 


 
وی با اشاره به اینکه با توجه به وجود برخی از نیازها و مشکلات مردم روستاها دستگاه‌های اجرایی باید به زیرساخت‌ها توجه بیشتری کنند، تصریح کرد: با تاکید مقام معظم رهبری بر اصل همدلی و هم‌زبانی، باید این عنوان بین مدیران دستگاه‌ها و دهیاران اجرایی شود.

 

 


 

مدیرکل روستایی استانداری مازندران با اعلام اینکه امسال در عملیات اجرایی آب‌رسانی به روستاها 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است، گفت: با جذب این اعتبار بخشی از مشکلات آب شرب روستاها برطرف شده است.

 


 
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در اجرای پروژه‌ها میزان بودجه 40 درصد جاری و 60 درصد عمرانی است و بسیاری از دهیاران در جهت توسعه و آبادانی روستاها تلاش بسیاری دارند، افزود: دهیاران علاوه بر طرح‌های عمرانی بر تقویت اقتصاد مقاومتی در سطح روستاها ورود یابند.

 


 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران عنوان کرد: با وجود فعالیت کارگروه طرح‌های خوداشتغالی در استانداری مازندران، دهیاری‌ها طرح‌های خوداشتغالی را ارائه دهند تا از تسهیلات بانکی با سود چهار درصد بهره‌مند شوند.

 


 
وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها موجب رونق توسعه پایدار و افزایش درآمد روستایی در روستاها می‌شود، یادآور شد: اجرای این طرح‌ها از سوی دهیاری‌ها خود به خود موجب تشویق و افزایش جذب روستائیان بخصوص جوانان فارغ‌التحصیل نیز می‌شود.

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20