*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

به ياد زنده ياد دكتر سيد فريد حسيني زاده

 

19 ديماه مصادف است با سالروز از دست رفتن دانشمند جوان كشورمان دكتر سيد فريد حسيني زاده ايمني كه آثار علمي او از جمله مقالات و طرح هواپيماي بدون سرنشين فريد، همچنان در توسعه علوم هوا فضا مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار مي گيرد.

 

بعدازظهر امروز پنجشنبه 18 ديماه، از ساعت 14 تا 16 مراسم گرامي داشت ايشان در مسجد امام حسن مجتبي(ع) گله محله بابل برگزار مي شود.

 

ضمن گرامي داشت ياد و خاطره ي ايشان مروري مي كنيم بر فعاليت هاي علمي او.

 


دكتراي هوافضا (پیشرانش) از دانشگاه صنعتي شريف تهران(1383)

 

 

دكترسيد فريد حسيني زاده، دانشمند جوان کشور،متولد 12شهريورماه سال ۱۳۵۵ از روستای ایمن آباد بابل

 

ايشان تحصیلات پایه را در زادگاه خویش، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در تهران و در دانشگاه صنعتی شریف به‌ ترتیب در سال‌های 1377، 1379 و 1386 با بهترین رتبه‌های علمی و دستیابی به عنوان «دانشجوی برتر» در رشته هوافضا (پیشرانش) به پایان رساند.

 

ایشان  دوره‌های تحقیقاتی را در زمینه شبيه‌سازي عددي جريان نانوسيال در دانشگاه آبرن امريكا (2005 تا 2007 ) و  همچنین پيل ‌سوختي متانولي/ اتانولی را در دانشگاه كانکتيكات امريكا (2007) گذراند.

 

دکتر حسینی‌زاده در راه‌اندازي پ‍ژوهشكده علوم و فناوري دفاعي شمال، وابسته به دانشگاه صنعتي مالك اشتر در سال 1387، مشاركتی فعال داشت و به مدت دو سال (1387 تا 1388) نیز گروه پژوهشي انرژي‌هاي نو (پیل‌سوختی) را در این پژوهشكده مدیریت کرد.

 

وی در سال 1389 به عضویت هیأت علمی دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل درآمد و با عنوان مديريتي "مدير ارتباط با صنعت و كارآفريني" و استادياری دانشكده مهندسي مكانيك این دانشگاه به تربیت دانشجویان پرداخت.

 

دکتر سید فرید حسینی‌زاده با تلاش‌های بی ‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در طول عمر کوتاه اما پربار علمی خود، موفق به چاپ 16 مقاله در نشریات معتبر علمي دنيا(ISI) و ارائه بيش از 30 مقاله در كنفرانس‌های بين‌المللي داخلي و خارجي شد.

كسب عنوان يكي از 25 مقاله برتر به مدت 15 ماه در سال هاي2007 و 2008 در رابطه با نانو سيال از ديگر افتخارات علمي ايشان است.

 

 

دكتر سيد فريد حسيني زاده، دانشمند جوان کشور در سن ۳۴ سالگی، در هجدهم  دیماه سال ۱۳۸۹ حين سفر به زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بر اثر سانحه تصادف خودرو، درگذشت.


پیکر زنده یاد دکتر فرید با نهايت احترام،  ۱۹دیماه 1389 طی مراسم باشکوهی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تشییع و بعد از اقامه نماز در مزار شهدای گمنام دانشگاه، در آرامگاه گله محله بابل با حضور جمع زیادی از دانشگاهیان و مردم شهرستان بابل و اهالی روستای ایمن آباد و كروكلا به خاک سپرده شد.


 

 

روحش شاد، يادش گرامي و آثارش ماندگار باد

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ۰۰۹۸۱۱۳۲۱۱ در تاریخ: پنج شنبه 18 دی 1393 ، ساعت 08:10 ق ظ
خدایش ببخشد و بیامرزد...
نقل قول
 
 
0 # جعفری بخشدار لاله آباد در تاریخ: پنج شنبه 18 دی 1393 ، ساعت 10:10 ق ظ
روحش شاد و قرین رحمت الهی.
ایشان افتخار لاله آباد بود.
نقل قول
 
 
0 # salar در تاریخ: پنج شنبه 18 دی 1393 ، ساعت 07:10 ب ظ
خداوند این عزیز بزرگ علم و دانش را بیامرزد٬ ایشان افتخار ایمن آباد، مازندران، ایران و جهان بود.
روحش شاد.
نقل قول
 
 
0 # افشین لاسمی ایمنی در تاریخ: جمعه 19 دی 1393 ، ساعت 06:10 ق ظ
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را که دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید.
خداوند بزرگ صبر عظیم به خانواده محترمش عطا فرماید و روح بلندش در آرامش و غریق رحمت باد.
نقل قول
 
 
0 # سیدحسن حسینی ایمنی در تاریخ: یکشنبه 21 دی 1393 ، ساعت 03:10 ب ظ
روحش شاد و یادش گرامی.
نقل قول
 
 
0 # سیدولی هاشمی کروئی از بومهن در تاریخ: چهارشنبه 16 دی 1394 ، ساعت 02:10 ب ظ
با سلام خدمت خانواده مرحوم دکتر فرید روحش شاد یادش گرامی که در واقع یکی از افتخارات روستای ایمن اباد کروکلا و کشور بود که با حضور خود یادش را گرامی بداریم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20