*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

حسرت 5ساله ی مردم بالاکروکلا در احداث جاده ی جدید

 

سال هاست اهالی روستای بالاکروکلا برای دسترسی به جاده اصلی بابل به آمل و طی کردن مسیر برای رسیدن به این دو شهر بزرگ، چاره ای جز عبور از دو روستای پایین کروکلا و ایمن آباد ندارند و باید فاصله ی 3 کیلومتری را طی نمایند.

 

اهالی روستای بالاکروکلا طی پیشنهاد دهیاری و شورای اسلامی روستا، در سال 1388 بر آن شدند تا جاده ی جدیدی را که مسیر اولیه ی آن تا کنار جاده ی اصلی به عرض حدود 3 متر و طول 2200 متر می باشد را توسعه دهند و آنرا احداث نمایند.

 

 

 

طی پیگیری های دهیار روستا مجوز و قرارداد احداث جاده در فرمانداری بابل با حضور رییس اداره راه و شهرسازی تصویب و بودجه ای نیز برای آن تعیین و اختصاص یافت.

 

اهالی روستا نیز زمین های مجاور این جاده را هر کدام از 500 متر مربع تا به میزان 2000 متر مربع بصورت رایگان بخشیدند به امید اینکه راه روستایی جدید هر چه زودتر احداث شود.

 

کلنگ احداث پروژه ی جاده روستایی بالاکروکلا در سال 1389 با حضور استاندار وقت آقای طاهایی و معاون عمرانی استانداری مازندران آقای هاشمی و سایر مسئولین شهرستانی و استانی در روستا به زمین زده شد.

 

از طرفی قول احداث و افتتاح یکساله ی این جاده در روز کلنگ زنی از سوی فرمانداری، اداره راه و شهرسازی و نمایندگان مردم بابل در مجلس داده شد.

 

با تخصیص اعتبار اولیه، پروژه ایجاد دسترسی راه روستا به جاده اصلی، در دو مرحله بودجه هایی جهت زیر سازی آن اختصاص یافت و حدود 1700 متر آن انجام شد و از سال 1391 تا به حال به حال خود رها شد.

 

 

 

از طرفی در ادامه پیگیری های دهیار روستا در سال 1391 و 1392، با تعیین بودجه ای به میزان 30 و 40 میلیون تومان در فرمانداری بابل، برای ادامه احداث جاده ی روستایی، شادی اهالی را به همراه داشت، اما تا بحال یک ریال نیز به این مهم اختصاص نیافت.

 

از طرفی قرار بود تیرهای برق نیز برای استفاده کشاورزان در این مسیر نصب شود که این وعده ها نیز تو خالی بود.

 

از دیگر سوی قرار بود لایروبی برای رودخانه های حاشیه این جاده نیز انجام شود که آنهم به جایی نرسید.

 

 

تعدادی از اهالی روستا که از این وعده های توخالی مسئولین خسته شدند تصمیم گرفتند تا با دادن فرصت زمانی چندماهه به دهیار، اعضای شورای اسلامی روستا و دولت برای اتمام کار و بهره برداری از جاده، شاهد نتیجه بخش بودن کار خود باشند و در غیر اینصورت هشدار دادند که زمین های اهدایی خود را باز پس بگیرند.

 

سید محمد هاشمی کرویی دهیار روستا نیز عنوان نمودند: طی پیگیری های فراوان در سال 1393 از برنامه و بودجه استان و اداره راه و شهرسازی بابل که اطمینان دادند از تخصیص بودجه در سال 1394 برای پایان دادن به این پروژه نیمه کاره، متاسفانه هنوز که هنوزه خبری نشد. و بعد از گذشت 5 سال حسرت احداث جاده ی 2200 متری بر دل اهالی روستای بالاکروکلا ماند.

 

 

ایشان در ادامه عنوان نمودند: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گرفته است متاسفانه رئیس اداره راه و شهرسازی بابل اعلام نمودند در صورت رسانه ای کردن این جاده ی نیمه کاره، نه تنها بودجه ای به آن اختصاص نمی یابد، بلکه این پروژه را از ادامه مسیر اجرایی آن حذف خواهم کرد.

 

روستای بالا کروکلا در بخش لاله آباد بابل دارای 160 خانوار و حدود 450 نفر جمعیت است.

 

 

 

 

لازم به توضیح اینکه مشکل راه روستایی بالاکروکلا طی سال های 1392 و 1393 در رادیو مازندران و در برنامه پرس و جو مورد بررسی قرار گرفت و برای بار سوم هم قرار است طی هفته جاری با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران مورد بررسی قرار گیرد.

از طرفی روز شنبه 18 مهمرماه 1394 نیز خبر سیمای استانی مازندران این مهم را با عنوان تهدید رئیس راه و شهرسازی بابل در قبال رسانه ای کردن این مهم از سوی دهیار روستا، در بخش بدون تعارف پخش نمود.

 

فیلم پخش شده خبری را می توانید مشاهده نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم خبر: عسکری امینی ایمن آبادی

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # کرویی در تاریخ: یکشنبه 19 مهر 1394 ، ساعت 07:07 ب ظ
عاقبت سیاسی کاری همین میشه. نماینده مجلس قول داده بود از جانب کی قول داد؟
نقل قول
 
 
0 # سعید بشکم در تاریخ: دوشنبه 20 مهر 1394 ، ساعت 12:07 ق ظ
ضمن تقدیر و تشکر از دهیار پیگیر و ساعی روستای عزیزمان جناب آقای سید محمد هاشمی کرویی، اینجانب از زحمات و تلاش های شما کمال تشکر را دارم و از شوراهای محترم و اهالی عزیز روستا خواهشمندم همدلی و همکاری لازم را با ایشان داشته باشند تا این پروژه مهم و ارزشمند به سرانجام برسد.
نقل قول
 
 
0 # سید رمضان هاشمی کروئی در تاریخ: دوشنبه 06 خرداد 1398 ، ساعت 09:03 ق ظ
با سلام و احترام باستضار می رساند در روستای بالا محله با توجه به اینکه بخشی از طرح حادی که اجرا شده تیرهای تلفن به وسط خیابان امده است و حتی بخشی از سیم تلفن در ارتفاع خیلی پایین می باشد در قصل کشاورزی هنگام عبور ادوات و الات کشاورزی و همچنین کامیونهای سنگین با مشکل تردت و بعظا با پاره شدن و قطع سیم مواجه می شویم جادارد از مسولیم ذی ربط تقاظای نصب کابل زیر زمینی یا کنار کشیدن تیرهای تلفن تا رفع نقض گردد از مدیر محترم درخواست می شود تا موضوع فوق را جهت رفع مشکل به واحد مربوطه جهت تسریع در انجام اقدام شود.

از زحمات مدیر محترم سپاسگذاریم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20