*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جشن رونمایی کتاب روستا به روایت تصویر

 

مراسم جشن رونمایی کتاب ابنوا-کروکلا عصر روز چهارشنبه 25 شهریور 1394 با حضور اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا و مهمانانی از سایر روستاها و شهرها، در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ایمن آباد برگزار شد.

 

 

 

کتاب ابنوا_کروکلا که با تلاش فراوان آقای علی ایمانی ایمنی طی مدت دو سال تلاش مداوم، تالیف و به چاپ رسید، در مراسم ویژه ی این روز، رونمایی شد.

 

 

این کتاب با عنوان اصلی « ابنوا - کروکلا » و عنوان فرعی « نگاهی تاریخی به آداب و رسوم ایمن آباد و کروکلاء بابل » با تلاش فراوان آقای علی ایمانی ایمنی به چاپ رسید.

 

 

 کتاب « ابنوا-کروکلا »  به شماره 3813331 ثبت کتابخانه ملی ایران شد. این کتاب که به همت نشر شلفین ساری چاپ شده است، شامل 5 فصل و یک پیوست است.

 

 

در نگارش این کتاب از منابع کتابخانه ای، سفرنامه ها، مصاحبه های شفاهی و اسناد رسمی و محلی استفاده شده است.

 

 

مهمترین منبع مورد استفاده در کتاب ابنوا - کروکلا را می توان اسناد و نسخ خطی مربوط به روستا دانست. این اسناد شامل دوره های زمانی مختلف از دورة صفوی تا کنون است. شاخص ترین اسناد نسخ خطی نوشته شده توسط دو تن از علما و بزرگان روستا به نام های آقاسید محمدعلی و آقامیرزا احمد حسینی ارشادی است که از دوره ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه قاجار به جا مانده و در یکی از آنها به شجره نامه کاتب نیز اشاره شده است.

 

 

 

 

 

خلاصه فصل های کتاب به شرح زیر است:

 

 

 

فصل اول:

 

موقعیت جغرافیایی و تاریخی ایمن آباد و کروکلا شامل بخش هایی با عناوین موقعیت جغرافیایی، وجه تسمیه و سابقة تاریخی، جغرافیای تاریخی و آثار تاریخی روستا است.

 

نام ایمن آباد و کروکلا در چه منابعی ذکر شده و قدیمی ترین نام روستا بر اساس اسناد چه بوده است؟ اولین طایفه ی ساکن در روستا به چه نامی شناخته می شدند؟ سید علی و سید امین، بنیانگذاران روستا را تا چه اندازه می شناسیم؟

 

 

 

فصل دوم:

 

ساختار اجتماعی شامل بخش هایی با عناوین جمعیت و نیروی انسانی، خانواده و ازدواج، اموزش و سواد، مشاهیر علمی، بهداشت و درمان، مدیریت روستایی و نقش سازمان ها، مکان های مذهبی روستا است.

 

یکی از بخش های جذاب این فصل معرفی مشاهیر علمی قدیم روستا است. بزرگانی چون آیت الله سید محمدعلی الحسینی و میرزا احمد حسینی ارشادی که نسخه های خطی و اسناد زیادی به خط آنها به یادگار مانده است.

 

 

 

فصل سوم:

 

ساختار اقتصادی روستا شامل بخش های تولید کشاورزی، عوامل تولید، توزیع کالا و محصولات کشاورزی، نظام های بهره برداری، صنایع روستایی، زیربناها و ارتباطات است.

 

 

 

 

فصل چهارم:

 

ساختار فرهنگی روستا شامل بخش های دین و مذهب، زبان و لهجه، قومیت، غذاهای محلی، گذران اوقات فراغت، فرهنگ عامه، نقش روستا در دفاع مقدس است.

 

 

 

 

فصل پنجم:

 

اسناد رسمی و محلی شامل بخش های وقف نامه ها و اجاره نامه ها، مبایعه نامه ها، نسخ خطی، عقدنامه های ازدواج، نامه های رسمی و اداری و سایر اسناد است.

 

 

 

پیوست کتاب که شاید جذاب ترین بخش کتاب برای خانواده ها باشد، شجره نامة بسیاری از خانواده ها به ویژه سادات ایمن آباد و کروکلا است که برای نخستین بار تهیه شده و بسیاری از خانوده ها از شجره خود اطلاع و آگاهی ندارند. هر چند این نمودارها نیاز به تکمیل شدن دارد.

 

 

 

 

مهمترین برنامه های برگزار شده در این مراسم را می توان به موارد زیر  اشاره داشت:

 

 تلاوت قرآن

پخش سرود ملی

سخرانی و خوش آمد گویی حجت الاسلام سید محمدرضا هاشمی کرویی

پخش کلیپ1 ساخته آقای سیروس لاسمی ایمنی

سخرانی آقای حاجی تبار معاون پرورشی آموزش و پرورش بابل

پخش کلیپ2 ساخته آقای محمد ایمانی ایمنی

سخرانی آقای علی ایمانی ایمنی (مولف کتاب)

پخش تیزر رونمایی کتاب

سخرانی آقای حسینعلی اصغرنیا ایمنی به نمایندگی از وبسایت روستا، در تقدیر از ملاناصر سالاریه، به عنوان پدر آموزش روستا.( لازم به توضیح اینکه تمامی حاضران به احترام ملاناصر و ملاعبداله سالاریه تمام قد، ایستادند)

مراسم تقدیر از 10 پذیرفته شده ی کنکور سراسری سال1394(4نفر کارشناسی ارشد، 4 نفر کارشناسی و 2 نفر کاردانی فنی)

مراسم رونمایی کتاب ابنوا_کروکلا توسط آقای ملاناصر سالاریه(پدر آموزش روستا)، آقای علی ایمانی ایمنی(مولف) و خانم فریده یوسفی (ناشر کتاب)

پذیرایی

 

 

 برای دیدن عکس ها، روی تصویر بالا کلیک کنید.

 

 

 

فروش کتاب نیز همزمان در محل برگزاری مراسم انجام شد.

عزیزانی که مشتاق به دریافت کتاب روستا هستند می توانند با شماره تلفن 09111182016  (عیسی نوراله زاده) تماس حاصل فرمایند.

 

ارزش ریالی کتاب 400000 ریال(چهل هزار تومان) تعیین شده است.

 

 

 

 

 

 وبسایت روستا به نوبه ی خود دیگربار از تلاش، پشتکار و همت والای آقای علی ایمانی ایمنی در جمع آوری اطلاعات و نشر کتاب مونوگرافی(تک نگاری) روستای ایمن آباد و کروکلا قدردانی می کند. امید با دقت بیشتری به مطالعه ی این کتاب بپردازیم و در پیشخوان قفسه کتابخانه ی خانه مان و یا به عنوان دکور، کنار سایر وسایل تزیینی جای نگیرد. با مطالعه و به بحث نشستن آن به همراه اعضای خانواده و یا در شب نشینی ها و مهمانی های روزانه و شبانه با سایر دوستان و اهالی، به مطالعه ی جمعی این کتاب بپردازیم.

 

 

 

 

 

 تهیه و ارسال خبر: سید حسن هاشمی کرویی(حمزه)

          عکس ها از: سید فضل اله هاشمی کرویی

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+1 # محمد ایمانی ایمنی در تاریخ: شنبه 28 شهریور 1394 ، ساعت 01:06 ب ظ
تبریک ویژه ، اول به پسرعموی عزیز ، آقای علی ایمانی ، دوم به همه ی هم محلی های گلمون که همه جوره حامی فرهنگ و ترقی روستا هستند..
نقل قول
 
 
-5 # هاشمي از تهران در تاریخ: شنبه 28 شهریور 1394 ، ساعت 09:06 ب ظ
چرا كسي از كروكلا بالا دعوت نشده؟
اينقدر كلاس ايمن آبادي ها بالاست؟
يا فكر ميكنن بالا شهري اند؟؟
نقل قول
 
 
+1 # هاشمی در تاریخ: یکشنبه 29 شهریور 1394 ، ساعت 09:06 ق ظ
خدمت دوست عزیز آقای هاشمی از تهران باید عرض کنم مراسم رونمایی از کتاب متعلق به سه روستا بود.
دعوتواز روستاهای دیگه کردن شما تهران حضور دارین ندانسته قضاوت نکنین بنرهایی را در سه روستا نصب کردن که اطلاع رسانی شد دعوت به صورت عمومی در سه روستا بود فکر کنم کلاس قاضی تپه ای ها خیلی بالا بود که این مراسم را در شان خودشان نمی دیدند.
نقل قول
 
 
0 # ایمنی در تاریخ: یکشنبه 29 شهریور 1394 ، ساعت 09:06 ق ظ
بسمه تعالی باسلام قابل توجه آقایاخانم هاشمی گرامی؛
1-آیین رونمایی از کتاب ابنوا و کروکلا یک دعوت عمومی بود که از هفته های قبل از طریق نصب بنر در سطح روستاواعلام خبر آن از طریق وبسایت روستااطلاع رسانی شده بود.
2-اگر در قسمت گزارش تصویری خوب مشاهده و دقت کنید چند تصویراز حضوراهالی روستای بالاکروکلا مشهود می باشد.
3-درضمن اگر منظور شما در قسمت تقدیر از پذیرفته شده گان کنکورسراسری می باشد،دو نفراز عزیزان بنام های سیدعلی حسینی و خانم حسین نیا نیز تقدیر بعمل آمد،
همچنین در پخش کلیپ 3نیز از چند اهالی روستای بالاکروکلا تصویرو مصاحبه موجود می باشد.
ظاهرا عدم حضورتان دراین مراسم موجبات شبهه را برای شماایجاد کرده بود..این هم فراموش نکنید ابنوا و کروکلا از یک ریشه و اصل هستند و افتخارات علمی و فرهنگی و... نیز متعلق به همه وانحصاری نیست.
پاینده باشید
نقل قول
 
 
0 # هاشمی از تهران در تاریخ: یکشنبه 29 شهریور 1394 ، ساعت 05:06 ب ظ
سلام و با سپاس از جوابیه.

نوشتن کتاب و تقدیر از قبول شدگان کاری بسیار ستوده و ارزش مند بود بنده خواستار وحدت ایمن آباد و کروکلا هستم فکر کنم این سایت در این زمینه بسیار تلاش کرده بنده قصد توهین نداشتم و هیچ پیش داوری هم ندارم همگی شاد موفق باشید ولی سایت باید به کروکلا بالا بیشتر توجه کند.
باتشکر
نقل قول
 
 
+1 # سید حسن هاشمی کرویی نوه حاج مسیح در تاریخ: یکشنبه 29 شهریور 1394 ، ساعت 06:06 ب ظ
دوستان سلام.
ضمن تقدیر از مدیریت سایت وزین ایمن آبادکروکلا و تشکر از مولف کتاب ابنوا کروکلا که بدون هیچ چشمداشتی این کتاب را تقدیم اهالی نمود و سود حاصل از فروش آنرا تحت نظر هیاتی از دوستان معتمد، وقف کتابخانه ابنوا کروکلا.
دوستان و هم محلی های عزیز خواهشمندم در پرسش و پاسخ در فضای مجازی مستند بنویسیم و مستند بپردازیم.
بنده به عنوان یکی از عوامل اجرایی این برنامه شهادت می دهم که دعوت در سه روستا عمومی بود و هیچ شخصی به صورت خصوصی دعوت نشد مگر 200 نامه که در واقع به اسم کسی نبود و معرفی نامه کتاب بود در چهار صفحه آ4 که به صورت تصادفی در سه روستا پخش شد و در قاضی محله، نامه ها به سیدرضا هاشمی فرزند سیدیوسف، نوه حاج سیداکبر هاشمی کرویی سپرده شد که در مسجد به دست اهالی محترم قاضی محله دهد.
انشااله در برنامه های بعدی فراگیر تر عمل می کنیم.
با این حال بنده از همه اهالی سه روستا پوزش می خواهم که نتوانستیم آنها را مطلع کنیم و برنامه ای اجرا کردیم که در توان ما بود نه برنامه ای که خواهان آن بودیم.
به امید سر افرازی سه روستا و اهالی محترم.
نقل قول
 
 
0 # karoei.tehran در تاریخ: یکشنبه 29 شهریور 1394 ، ساعت 08:06 ب ظ
سلام و خسته نباشید و دست مریزاد خدمت همه عزیزانی که برای هویت و تاریخ روستای بزرگ ایمن اباد و کروکلا تلاش می کنند و دستشان رااز راه دور بوسه میزنم.
البته در اطلاعیه رونمایی هم حمایت خودم را اعلام نموده ام و از انجاییکه که تاریخ و روز رونمایی در یک روز تقریبا وسط هفته بوده و اکثر جوان های روستا مخصوصا بالاکروکلا مهاجرت کردن بالطبع امکان حضور فراهم نبود و به اقای هاشمی عرض کنم که به کنایه گفتن کلاس قاضی تپه ها بالاست.
اگر کمی بیشتر تاریخ روستا را ورق بزنن در دوران قدیم و بدلیل نبود دستگاه قضا که به این شکل امروز نبود از بین چند روستا یک روستا را انتخاب میکردن و قاضی می گماردن تا بین چند تا روستا ریش سفیدی کند که بالاکروکلا یکی از روستاهایی بود که قاضی داشت. پس باعث افتخار است که قاضی تپه ای هستیم و همیشه هم برای ادمهای بزرگ سر تعظیم فرود میاریم.
موفق باشید.
نقل قول
 
 
0 # يكي ازحاميان كتاب ايمن آباد وكروكلا در تاریخ: یکشنبه 29 شهریور 1394 ، ساعت 09:06 ب ظ
سلام جناب آقاي هاشمي از تهران من نمي دانم شما برچه اساسي اين سوال رو مطرح نموده ايد.
من يكي از حاميان كتاب در روستاي ايمن آباد و كروكلا مي باشم مي خواهم بپرسم آيا شما در يك ماه گذشته بنر و پارچه مربوط به جشن رونمايي كتاب ( ابنوا – كروكلا)را در سطح روستا ( قاضي محله « كروكلاء بالا» وكروكلاء پائين وايمن آباد ) نصب نموديم، اطلاع داشتين ؟ كه اين سوال را مطرح مي كنيد.
پيش ما همه يكي هستند نه كروكلا نه ايمن آبادي ، اينها براي ما سه روستا نيستند بله واحدند لذا ما هيچوقت در برنامه ريزي مان آنها رو جدا نكرديم و نمي كنيم. در برنامه ريزي و تصميم گيري كه دست اندركاران جشن رونمايي كتاب گرفتند، اين بود كه عموم مردم اين سه روستا توسط پارچه و بنري كه در سطح روستا نصب مي شوند آگاهي پيدا كنند در نهايت يك ماه مانده به مراسم چند بنر را در سطح روستا نصب نموده و چند تاي ديگر را يك هفته مانده به مراسم با ذكر تاريخ و روز رونمايي و مكان در روستا قاضي محله«بالاكروكلا » و پائين كروكلا و ايمن آباد نصب نموديم.
ما همه باهم هستم نه جدا از هم. در ضمن تعدادی از عزیزان بالاکروکلا از حامیان اصلی بودند و از طریق شبکه مجازی مطلع بودند و تعدادی از اهالی بالاکروکلا در مراسم حضور داشتند.
انشالله در برنامه های بعدی با حضور عزیزانی مثل شما برنامه های جذابتر و فراگیر تری خواهیم داشت.
نقل قول
 
 
+2 # حسینی ایمنی در تاریخ: دوشنبه 30 شهریور 1394 ، ساعت 08:06 ق ظ
خیلی باید تشکر بکنیم از همه عزیزانی که دغدغه پیشرفت روستا را دارند. دستمریزاد.
گل سرسبد برنامه های روز جشن رونمایی به نظر من تقدیر از ملا ناصر سالاری بود. این کار زیباترین کاری بود که طی این مدت یعنی از وقتی وبسایت روستا افتتاح شد و حتی جشن نوروزخوانی برگزار شد، بوده است.
همیشه از عزیزانی چون آقای امینی و ایمانی و ... تشکر بکنیم که شرایط روستا را از رکود و بخصوص اعتیاد که سر زبانها بود به جایگاه بلندی رساندند.امروز ما همه جا صحبت از روستای مان می کنیم و سند آن نشان دادن وبسایت روستای مان است و بخش های مختلفی که پر از اطلاعات ناب و کارشناسی شده است. شما یک مطلب و حتی یک جمله نامربوط و بی محتوی در آن مشاهده نمی کنید. و باید بگویم کتابی که در گوشه ی بالای وبسایت می درخشد هم یکی از زیباترین و مهمترین اسناد رشد فرهنگی روستای خودم ایمن آباد و کروکلا می باشد.
انشا اله ما هم قدمی برداریم.
نقل قول
 
 
0 # 0098113211 در تاریخ: دوشنبه 30 شهریور 1394 ، ساعت 08:06 ق ظ
دمتون گرم بچه محل های گل و زحمتکش....
نقل قول
 
 
+2 # لایه اوزون در تاریخ: دوشنبه 30 شهریور 1394 ، ساعت 09:06 ق ظ
ابنوا وکروکلا ته پرچم بالا،.
نقل قول
 
 
+10 # حسینی در تاریخ: دوشنبه 30 شهریور 1394 ، ساعت 10:06 ب ظ
با عرض سلام و خسته نباشی
ضمن قدر دانی از انجام این کار ارزشمند که این اثر میتونه ماندگار باشه در این روستا.
با توجه به ارزشمند بودن، این کتاب میتونه مرجع کسب اطلاع برای آیندگان باشه ولی سوالی که پیش میاد اینه که آیا در صحت برخی از اطلاعات این کتاب اطمینانی هست؟!!!

آیا تلاشی برای کسب اطلاع از افراد مطلع برای تالیف رویدادهای تاریخی شده؟!!!

آیا قبل از تالیف این کتاب بهتر نبود نسخه ای را برای ویرایش و تایید صحت این کتاب از فیلتر افراد مطلع عبور داده میشد؟!!!

اینجانب با مطالعه موردی این کتاب به برخی اطلاع بنیادی نادرست در برخی موارد برخوردم که واقعا جای تامل داره!!!

ایکاش در تالیف این اثر گرانبها تحقیق بیشتر انجام میشد که صحت کل این تالیف زیر سوال نمی رفت.!!!
نقل قول
 
 
+4 # حسینی2 در تاریخ: دوشنبه 30 شهریور 1394 ، ساعت 11:06 ب ظ
پیرو تایید و تکرار سئوالات مهم حسینی باید عرض کنم این کتاب را بنده مطالعه اجمالی نمودم. برخلاف ظاهرش مثل جلد و کاغذهای روغنی، درونش بسیار ضعیف تر از تصورم عرضه شده است. من به ایمانی عزیز تبریک نمی گویم ولی تشکر می کنم که تلاش زیادی نمودند اما کتاب فاقد ارزش های یک کتاب آنهم بر اساس مستندات تاریخی و قدیمی و وجهه ناب روستای ابنوا و کروکلا می باشد. جمله بندی های ضعیف و چه بسا اشتباه، عکس های غیر متعارف در صفحه بندی های نامربوط و اندازه های غیر طبیعی و و و . من تصور می کنم که بسیار در چاپ آن عجله شده است و تعجب از حامیان کتابی که ناخوانده، به تبلیغ و حمایت از کتاب روستا پرداختند.
جای تعجب است کتابی که با فونت درشت تقدیم به شهدا و دیگران می شود آنهم در مطلع کتاب، دو غلط املایی دارد!!

معایب کتاب را لیست می کنم و ارسال........

انتظار از فرهیختگان بیشتر می رود.
حالا با جوابیه سئوالات حسینی همه ما می توانیم به نتیجه های بهتری از علل آسیب کتاب ابنوا و کروکلا دست پیدا کنیم.
نقل قول
 
 
0 # سید حسن هاشمی کرویی نوه حاج مسیح در تاریخ: سه شنبه 31 شهریور 1394 ، ساعت 08:06 ق ظ
با سلام خدمت حسینی.
ممنون میشیم اگر مستند بنویسید و قسمتهایی از کتاب که به نظرتون اطلاعات بنیادی نادرسته بیان بفرمایید و با سند اطلاعات بنیادی درستشو بیان کنید تا در چاپ بعدی اصلاح بشه یا در شبکه های مجازی و وبسایت درستشو به اطلاع اهالی برسانیم.
نقل قول
 
 
+2 # بهمن لاسمی ایمنی در تاریخ: سه شنبه 31 شهریور 1394 ، ساعت 05:06 ب ظ
قدم نهادن در مسیر فرهنگ، علاوه بر عزمی برخاسته از تعهد و ایثار، قدم هایی محکم و استوار، می طلبد.
از جناب اقای علی ایمانی ایمنی به دلیل تلاش فراوان به منظور به چاپ رساندن کتاب ابنوا_ کروکلا که شناسنامه روستای عزیزمان محسوب می شود کمال تشکر و قدردانی را دارم و توفیق ایشان را از خداوند منان خواستارم.
امیدوارم در آینده هم فعالیت های فرهنگی اینچنینی همواره ادامه داشته باشد و باعث سرافرازی ایمن ابادی ها و کروکلایی های عزیز شود.
نقل قول
 
 
-7 # ق - ایمنی در تاریخ: جمعه 03 مهر 1394 ، ساعت 03:07 ق ظ
ضمن سلام و احترام به اهالی محترم ایمن آباد و کروکلا( بالا و پایین) و عرض تبریک و شاد باش به گردآوران تاریخ و پیشینه روستایمان در معیت کتاب وزین ابنوا و کروکلا، خاصه، فرهیخته بزرگوار و استاد گرانقدر علی ایمانی ایمنی.
در روزهای پس از جشن رونمایی کتاب، در هر مکان و محفلی صحبت از این حرکت بزرگ و فرهنگی است که به حق شناسنامه روستای ما گردید و بر همه ما واجب است تا حمایت همه جانبه خود را از این کار بزرگ اعلان داریم.
از اینکه در هر کاری معایبی هم وجود دارد، در آن شکی نیست و کاملا طبیعیست که در چاپ این کتاب هم اشکلاتی وجود دارد، که اگر اینچنین نبود باید تعجب می کرد.اما تعجب اینجاست که مخاطب محترمی(حسینی)با نادیده گرفتن همه خوبی های این کتاب، و با زیر سوال بردن مستندات آن، و به شک انداختن خوانندگان، و همچنین طرح این ادعا که حامیان کتاب، چشم بسته و ناخوانده به حمایت از نویسنده پرداختند، سعی در کمرنگ جلوه دادن این اثر فاخر نموده است. جالب اینجاست که ادعا می کند، کتاب را بطور اجمالی مطالعه کرده است. ایکاش دوست عزیز ما ابتدا کتاب را بطور کامل مطالعه می نمود.
در تمامی صفحات کتاب نویسنده محترم ادعاهای خود را با مستندات و دست نوشته های قدیمی با ذکر منبع، و همچنین مصاحبه باکهنسالان هر سه روستابا ذکر تاریخ مصاحبه و نام همراه، به اثبات رسانده است. ضمنا نویسنده محترم تمامی اسناد و دست نوشته ها را دوبار بصورت ایجاد نمایشگاه در معرض دید مستقیم اهالی محترم قرار داده است. حال با پیدا کردن چند غلط املایی، کلیت کتاب مورد هجمه و حمله قرار می گیرد، جای سوال دارد.
حتما بزرگترهای ما کاملا بیاد دارند که در سالهای نه چندان دور، پدربزرگان و پدران ما بخاطر مسائل بسیار پیش پا افتاده به جان هم می افتادند و کار به نزاع های دسته جمعی می افتاد، حال پس از سالها از دل همین روستا فرهیختگانی ظاهر می شوند که دلشان برای اتحاد و همبستگی و سربلندی روستا می تپد و از وقت عزیزشان می گذرند و با صرف هزینه های زیاد اثری خلق می کنند که موجب مباهات است.
بنظر اینجانب و در این موقعیت، زیر سوال بردن اصل کتاب و نویسنده، و حامیان آن، حتی با نیت خیر خواهانه، دهن کجیست به کل اهالی.
ایکاش اشخاص محترمی همچون آقای حسینی بجای بزرگنمایی نیمه خالی لیوان، با پر رنگ کردن اصل کار، باعث تشویق فرهیختگانی همچون آقای ایمانی عزیز می بودید.
بدون تعارف و تملق بگویم: کار افرادی مثل علی ایمانی و عسگری امینی آنقدر بزرگ است که همه ما باید به داشتن چنین فرزندانی افتخار کنیم.
نقل قول
 
 
+6 # حسینی در تاریخ: یکشنبه 05 مهر 1394 ، ساعت 04:07 ب ظ
با سلام مجدد
در پاسخ ق- ایمنی
ابتدا عرض کنم حسینی 2 و حسینی دو شخص مجزا با نظرهای متفاوت هستند)
در درستی و بزرگی اقایان امینی و ایمنی شکی نیست..
شما قبل از اینکه پاسخ سوالات بنده را بدهید با لحنی تند ئ استفاده از الفاظ تقلیدیِ دهن کجی و غیره سعی در فرافکنی دارید.
عرض کردم نکات موردی که بنده مورد مطالعه قرار دادم که اشکال اساسی در آن مشاهده کردم و سعی در روشن شدن موضوع داشتم.
ایا این کتاب وحی منزل است که جای انتقاد ندارد!!؟؟
هر کتابی در هر سطحی دارای مشکلات خاص خود و منتقدین خود را دارد. افرادی که در این سطح فعالیت می کنند با این موضوع آشنا هستند و از آن استقبال هم می کنند.
برخی از اشکلات مانند غلط املایی اشکالات ریزی هستند که در صورت ویراستاری درست قابل حل هستند و در آن بحثی نیست.
بحثم در مورد صحت تاریخی برخی موضوعات هست که در کتاب ارائه شده که با توجه به مقیاس بزرگی آنها، حتی میتونه صحت کل کتاب رو زیر سوال ببره.
در جایی شما گفته ایید در سالهای قبل بخاطر مسائل کوچک مردم روستا به جان هم می افتادند که عرض کنم خدمت شما که این حرف شما توهین به شعور مردم فرهیخته روستاست که با قدمت و تاریخ این افراد توهین می کنید.
در ضمن اینطور که شما می گویید ناشر و نویسنده کتاب با صرف هزینه های زیاد این اثر را خلق کرده اند، مگر در قبال فروش این اثر به حق خود نمیرسند؟؟ (البته حق قانونی آنهاست که در آن بحثی نیست).
در انتها عرض کنم خدمت ق- ایمنی که نوشتن کتاب و چاپ کردن آن هنر نیست، درست نوشتن و با محتوا بودن هنر است.
در پناه حق
نقل قول
 
 
+1 # ابنوایی ریکا در تاریخ: چهارشنبه 29 مهر 1394 ، ساعت 11:07 ب ظ
این کتاب را خواندم و با اینکه جا دارد تشکر بکنیم از کسانی که در تهیه این کتاب زحمت کشیدند مثل آقای ایمانی، بسیار شرمنده شدم که این کتاب در شان اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا نبود. خیلی از مسایل روستا خبری از آن نیست. غلط های املایی هم دارد و عکس عای قدیمی نیز خبری از آن نیست. از طرفی ورزش که بخش مهمی از روستاست چیزی ذکر نشده است. من طبق نظر دوستان اعتقاد دارم خیلی در چاپ کتاب تعجیل شد. اگر همان مطالب وبسایت روستا بصورت کتاب در می آمد خیلی پرمحتواتر و جالب تر بود تا این کتابی که چاپ شد. راستش فقط برای یکبار خواندن و دیدن مناسب است. چون جذابیتی برای مطالعه دوباره یا نشان دادن به مهمانان و آشنایان ندارد. چون خیلی چیزها را می دانیم و انتظار داشتیم در کتاب درج میشد که نشد. کتاب روستا یا مونوگرافی یعنی همه چیز از یک روستا. فکر می کنم عنوانش هم باید عوض می شد. چون عنوان خیلی کلی دارد که با محتوای کتاب مغایرت دارد.
نقل قول
 
 
0 # حسینی ایمنی در تاریخ: چهارشنبه 20 مرداد 1400 ، ساعت 10:05 ب ظ
بسیار تشکر میکنم و خیلی محظوظ شدم
از این همه تلاش که این همه نکات خوب رو در یک کتاب مندمج کردید بسیار جالب بود و تبرکات بنده را پذیرا باشید
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20