*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

تصویب ايمن آباد به جای امین آباد

 

نزدیک به یکسال است که دهیاری و شورای اسلامی روستای ایمن آباد با پیگری فراوان توانستند نام روستا را که از قدیم ایمن آباد بوده است اما به دلایلی نامعلوم در وزارت کشور با نام امین آباد ثبت شده بود اصلاح نماید و دوباره نام روستا با عنوان اصلی اش در وزارت کشور ثبت شود.

 

سید نقی حسینی ایمنی با بیان این مطلب افزودند:

به پیشنهاد وبسایت روستای ایمن آباد و کروکلا و جمع آوری و ارایه مدارک موجود در آرشیو وبسایت مبنی بر نام ایمن آباد، نامه ای مبنی بر اصلاحیه ی نام روستا تنظیم و در خردادماه سال 1393 به فرمانداری بابل تقدیم شد.

 

دهیار روستای ایمن آباد افزودند: با توجه به جلسات مختلف در فرمانداری و تکمیل فرم های متعدد در این راستا و تاکید حاج سید نقی حسینی ایمنی فرمانده پایگاه بسیج روستای ایمن آباد و کروکلا، صبح روز چهارشنبه 18 شهریورماه 1394 طی جلسه ی کمیسیون تغییر نام روستاهای مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد در پایان اعضای کمیسیون با شنیدن اظهارات اینجانب و اسناد موجود در پرونده نام روستای ایمن آباد را تصویب نمودند که نام روستای ایمن آباد بجای امین آباد در وزارت کشور ثبت و درج گردد.

 

 

 

خردمند را خوبی از داد اوست                         پناه خدا ایمن آباد اوست.

 نظامی

 

 

 

 

و اما اطلاعات کاملتر در خصوص تغییر نام روستا که بیشتر اصلاحیه نام بوده است:

 

عناوين مهم فرم هاي مربوطه در این راستا به شرح زير مي باشد:

 

1_ دلايل و ضرورت تغيير نام روستا

2_ پيشينه تاريخي(وجه تسميه) روستا

3_ معنا و مفهوم نام پيشنهادي

4_ پيامدهاي مثبت و منفي تغيير نام روستا

5_ نظر بخشداري در خصوص تغيير نام روستا

6_ امضاي بيش از دو سوم از اهالي مبني بر تاييد تغيير نام روستا

 

 

 

اما دو دليل اصلي مبني بر اينكه نام روستا، ايمن آباد بوده است را يادآور مي شويم:

 

 

1_ اسناد و مدارك قديمي

 

سندي برجاي مانده از بيش از 222 سال بيش يعني سال 1206 هجري قمري برابر با  1170 هجري شمسي درباره اهداي زميني براي انجام فعاليت هاي فرهنگي و علمي يعني مدرسه سابق روستا(يكشنبه بازار فعلي) به دست آمده است كه عنوان قريه ايمن آباد بر روي آن نوشته شده است، نه امين آباد.

 

 

 

 

سندي ديگر از سال 1317 هجري شمسي كه خريد و فروش خانه اي را به دست مي دهد نيز وجود دارد كه نام قريه ايمن آباد را به دست مي دهد.

 

 

 

2_ پسوندِ نام خانوادگي اهالي

 

پسوند نام خانوادگي شناسنامه اي بسياري از اهالي ايمني مي باشد مثل: حسيني ايمني، نجفي ايمني، اصغرنيا ايمني، قرباني ايمني، قاسمي ايمني، ايماني ايمني، علي جان زاده ايمني، مهدي پور ايمني و .... .

 

شهيد عباس اميني ايمن آبادي

 

جالب اينكه پسوند شناسنامه اي تعدادي از اهالي نيز ايمن آبادي ثبت شده است. مثل: اميني ايمن آبادي و رسولي ايمن آبادي.

 

بنابراين مي شود به اين مهم دست يافت كه نام روستا با گذشت زمان تغيير يافته است و اقدام دهياري و شوراي اسلامي روستاي امين آباد، براي تغيير نام روستا نبوده است، بلكه اصلاحيه نام روستاست. چون تغيير نام روستا مراحل پيچيده و مشكل تري را بايد طي كند.

 

لازم به توضيح اينكه فقط نام یک روستا در استان گیلان به نام ايمن آباد ثبت شده است اما حدود 22 روستا در ايران به نام امين آباد از فرهنگ لغت دهخدا به دست مي آيد.

 

 در پایان لازم می دانم تشکر ویزه ای داشته باشم از دوستان گرامی ام آقایان عسکری امینی ایمن آبادی و علی ایمانی ایمنی بخاطر ارایه اسناد و مدارک مربوطه و همکاری فراوان که بیشترین کمک در اصلاحیه نام روستا را این دوستان متحمل شده اند و همچنین بخشدار محترم لاله آباد جناب مهندس جعفری و شورای اسلامی ایمن آباد و جناب آقای حاج نقی حسینی معتمد محل که همواره یار و کمک مادر همه زمینه ها بوده است.

 

امیدوارم شما اهالی محترم با ارائه طرح ها و ایده ها و انتقادات سازنده ی خود در ساخت ایمن آبادی آبادتر، زیباتر  و در خور و شان مردم و اهالی این روستا، با ما همکاری و همیاری نمایید.

 


 

 

 

تهيه و تنظيم: سيد نقي حسيني ايمني، دهيار روستاي ايمن آباد

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20