*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

واردات برنج به مازندران متوقف شد

 

در دو سال اخیر تلاش شد تا برنج خارجی وارد کشور نشود و واردات آن به استان تقریبا متوقف شد.

 

 استاندار مازندران گفت:  مازندران در امر امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد، بنابراین از تعاونی‌های کشاورزی انتظار می‌رود تا به مقتضای قابلیت‌های موجود و توانمندی‌ها در بخش اراضی و نیروی انسانی نیروهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.

 

ربیع فلاح افزود: با پیشرفت تکنولوژی، برداشت محصولات کشاورزی به‌ویژه شالی به سرعت انجام می‌شود و باید با فوریت به کارخانه شالیکوبی انتقال و در اولین فرصت تبدیل شود، اما به دلیل فرسوده بودن دستگاه‌های شالیکوبی در کارخانجات حدود 400 میلیارد تومان ضایعات داریم که بازسازی این کارخانجات از اولویت‌های بخش کشاورزی است و باید جدی پیگیری شود.

 

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران حدود 70 درصد برنج کشور را تولید می‌کند و نیاز کشور تنها 30 درصد است که از طریق واردات تامین می‌شود، لیکن در دو سال اخیر تلاش شده تا از ورود برنج خارجی به‌ویژه در زمان برداشت محصول جلوگیری شود و ورود آن به استان تقریبا متوقف شد.

 

این مسئول از خرید توافقی برنج توسط تعاونی‌ها در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: در مجموع 20 هزار تن برنج از استان‌های شمالی خریداری شد که 15 هزار تن آن مربوط به مازندران است.

 

فلاح‌جلودار تاکید کرد: سازمان تعاون باید نقش تعاونی و تعاون‌گرایی را پررنگ‌تر و برجسته نماید، رشد تعاونی‌ها در گذشته 20 درصد بود اما اکنون حدود شش تا هفت درصد است.

 

وی با اشاره به سختی تامین نهاده‌های کشاورزی و هزینه‌های تمام شده بخش کشاورزی، اظهار کرد: هدف تاسیس سازمان تعاونی حمایت از بخش کشاورزی است و باید به کمک این بخش بشتابد.

 

استاندار مازندران در پایان با تاکید بر حفظ کاربری کشاورزی و جلوگیری از ساخت‌و ساز بی‌رویه، گفت: اجازه ساخت‌ و ساز غیرمجاز را نمی‌دهیم و اکنون نیز ساخت‌وساز بی‌رویه متوقف شده است و باید به عنوان مهم‌ترین قطب کشاورزی از اراضی کشاورزی استان محافظت و مراقبت کرد.

 

 

منبع: فارس نیوز

 


ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20