*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اهالي، مهمانِ تنها شهيد مهمانِ روستايند

 

  27سال پيش در  پنجم مردادماه سال 1367 برادر بزرگواري از كرج به نام سيد مجيد موسوي به درجه بلند و رفيع شهادت مي رسد كه به اشتباه به نام برادر رزمنده روستاي بالاكروكلا، به نام سيد رضا هاشمي كرويي معرفي مي شود  و  خبر شهادت سيد رضا در روستا مي پيچد و پيكر مطهر شهيد سيد مجيد موسوي بجاي ايشان در روستا تشييع و در آرامگاه روستاي بالاكروكلا به خاك سپرده مي شود.

 

پس از 9 روز و برگزاری مراسم هفتم شهید، سيد رضا هاشمي كرويي به روستا بر مي گردد و حقايق آشكار مي شود.

 

پس از بررسي ها و تحقيق توسط خانواده ی سیدرضا هاشمی بر اساس شماره تلفنی که در جیب پیراهن سربازی اش جا مانده بود، مشخص مي شود كه شهيد مورد نظر سيد مجيد موسوي می باشد که اهل كرج است.

 

خانواده ی شهید موسوی طی انجام مراحل قانونی با حضور در روستاي بالاكروكلا و اقدامات لازم براي نبش قبر و انتقال پيكر مطهر شهيد به شهرشان كرج، به دليل مقاومت جوانان روستا و از طرفی سيد بودن اهالي،  از اين امر منصرف مي شوند و اين هديه ارزشمند را به اهالي روستا مي بخشند.

 

 

 

به اين ترتيب هر ساله خانواده شهيد سيد مجيد موسوي به ياد فرزندشان، مراسمي براي گرامي داشت ياد و خاطره او در مسجد النبي(ص) روستاي بالاكروكلا برگزار مي كنند.

 

 

امسال نيز كه مصادف با 27 امين سالگرد اين شهيد والامقام است و ساليان سال مهمان اهالي روستايمان، دوشنبه 26 مردادماه همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن، برگزار مي شود.

 

 

اين مراسم از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 26 مردادماه، با قرائت قرآن آغاز مي شود و با برگزاري مراسم مداحي و سخنراني ادامه يافته و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و صرف نهار، به سمت مزار ايشان به صورت دسته جمعي و شايد دسته روي حركت نموده و تجديد بيعت دوباره اي با آرمان هاي ارزشمند شهيد سيد مجيد موسوي خواهند داشت.

 

از طرفی ادامه ی فیلم مستند شهید زنده ی روستا نیز توسط گروه مستند ساز صدا و سیمای مرکز مازندران تصویر بردایر خواهد شد.

 

 

 

 

از سوي اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا به خانواده محترم شهيد سيد مجيد موسوي

 

بويژه پدر و مادر ايشان خير مقدم مي گوئيم.

 

اميدواريم ميزبان خوبي براي فرزند شهيدشان در روستا باشيم.

 

 

مادر، خواهر، پدر و داماد شهيد سيد مجيد موسوي

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 0098113211 در تاریخ: یکشنبه 25 مرداد 1394 ، ساعت 11:05 ب ظ
روحش شاد ويادش گرامى باد...
نقل قول
 
 
0 # قاضی ٠١١١ در تاریخ: دوشنبه 26 مرداد 1394 ، ساعت 01:05 ق ظ
با سلام
واقعا شهید سید مجید موسوی باعث افتخار روستا و ما روستاییان است.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20