*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

فيلم مستند روايي روجين

 

 

باز پخش برنامه روجین حدود ساعت 17 روز سه شنبه 13 مرداد 1394 انجام شد.

 

با توجه به اهميت روستاي ايمن آباد در بخش لاله آباد بابل به عنوان بزرگترين، پرجمعيت ترين و در عين حال مهمترين روستاي منطقه، اين روستا در قاب تصوير دوربين شبكه ي استاني صدا و سيماي مركز مازندران قرار گرفت. اما به نظر می رسد بنابر برنامه ریزی های از قبل شده طی مشورت با اعضای شورای اسلامی و نشست یکساعته با تهیه کننده و کارگردان این مستند تلویزیونی، برنامه آنگونه که بایسته است به معرفی روستا نپرداخته است.

 

اینجانب عسکری امینی ایمن آبادی بر خود لازم می دانم تا توضیحات مختصر و مفیدی را جدای از مواردی که قبلا" در وبسایت درج شد ، جهت روشن شدن افکار عمومی در فرآیند تهیه و تولید این فیلم حضور اهالی عنوان نمایم.

 

معرفی روستای ایمن آباد در برنامه ی روجین با تقاضای چندین باره ی اینجانب صورت پذیرفت. ابتدا تهیه کننده به دلیل اینکه ایمن آباد و کروکلا بافت روستایی ندارد و ساختاری شبیه ساختار شهری دارد، نپذیرفت. معرفی روستاهای ساحلی مازندران هم، در چهار چوب طرح این برنامه نمی باشد.

 

طرح و پرداخت بخش های مختلف معرفی این فیلم، از وجه تسمیه گرفته تا موقعیت جغرافیایی، توانمندی های روستا در زمینه آموزشی، ورزشی، فرهنگی، دفاع مقدس، خدماتی، خیّرین، فرهیختگان، بزرگان روستا، بهداشت و درمان، جاذبه های طبیعی و گردشگری، عکس های قدیمی و .... همه و همه یا بصورت فیلم و یا به صورت عکس و نریشن در نظر گرفته شده بود و قرار بود که تهیه کننده و کارگردان مستند روجین، همه ی این موارد را در فیلم بگنجاند. یعنی اگر بخش هایی بصورت فیلم ضبط نشد، بصورت عکس در قالب نریشن و روایت راوی، در مستند گنجانده شود که متاسفانه این مهم صورت نگرفت.

 

از طرفی اینجانب نیز در برنامه ی زنده ی رادیویی، یک هفته ای در غرب مازندران بودم و هنگام تدوین فیلم، حاضر نبودم که در صورت حضور و یادآوری به عزیزان، خروجی کار بهتر از این می شد.

 

 

 

 

مهران كاكويي تهيه كننده و كارگردان روجين، معيار انتخاب آیتم ها را نظر خودش دانست و آداب و رسوم، صنایع دستی و آثار قدیمی از اهمیت خاصی برایش برخوردار بود. چون هر دو روستا تنیده در هم و حمام تاریخی نیز متعلق به هر دور وستا بوده است جدای از موقعیت جغرافیایی و محل قرار گرفتن، مورد توجه کارگردان قرار گرفت اما قرار نبود تا به این حد، مفصل بیان شود. پخش تصاویر شهدای روستا و یا گفتگو با یکی از مادران و یا پدران شهدای روستا نیز خارج از چهارچوب طرح پیشنهادی این برنامه بوده است. هرچند تصاویر مزار شهدا و عکس آنان بصورت بنر در اختیار کارگردان قرار گفته بود. از نظر ساختاری و محتوایی نیز این برنامه دچار مشکلاتی بوده است که بصورت یکطرفه و با نبود حضور کارگردان در دفاع از آن جای بحث آن نیست.

 

لازم به یادآوری اینکه سال گذشته از سوی وبسایت روستا، با یک شرکت خصوصی برای تهیه فیلم مستند ایمن آباد و کروکلا صحبت شد که هزینه ای بالغ بر 10 میلیون تومان در بر داشت که توان مالی انجام اینکار را نداشتیم. فیلم روجین هزینه ای برای روستا نداشت و بصورت رایگان تهیه و تولید شد. اندک هزینه پذیرایی و جانبی نیز از سوی وبسایت روستا پرداخت شد.

 

موارد مطرح شده دلیل بر توجیه نواقص موجود در معرفی روستای ایمن آباد نیست. اما نه تنها ما، بلکه هیچکس جز تهیه کننده و کارگردان، نمی تواند دخالتی در روند تهیه و تولید آن داشته باشد.

 

در هر صورت هر نوع کاستی را در فیلم مستند روجین به شخصه می پذیرم و از اهالی روستا عذرخواهی می کنم. امیدوارم در برنامه ای دیگر شرایط ایده آل تری برای معرفی روستا فراهم شود.

 

 

 

 

فیلم مستند روجین در معرفی روستای ایمن آباد

مدت فیلم 32 دقیقه

حجم فیلم: 85 مگابایت

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20