*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آغاز برداشت محصول برنج در روستا

 

برداشت و جمع آوري محصول برنج كه حاصل تلاش و دسترنج كشاورزان برنجكار روستا مي باشد،

توسط سید رحمان حسینی ایمنی، در روز چهارشنبه 31 تیرماه 1394 در روستاي ایمن آباد آغاز شده است.

 
 

 

 

از طرفي آقايان حاج غلامحسین بویه و حاج کاظم صالحی و آقای حسن رزقی طی امروز و روزهای آینده به برداشت محصول برنج در شالیزارهای خود اقدام می کنند.

 

سید رحمان حسینی ایمنی که اولین نشای برنج روستا را انجام داده بود در گفتگو با خبرنگار وبسایت روستا عنوان نمودند: با توجه به وضعیت آب و هوای مناسب در سال زراعی 1394 و از طرفی تامین آب مورد نیاز برای کشت برنج، شرایط ایده آلی برای برداشت محصول برنج داشتیم. محصول برنج امسال شکر خدا از نظر کیفیت و کمیت بسیار بهتر از سال گذشته است. البته نباید فراموش کنیم که آفت کرم ساقه خوار برنج نیز امسال چندان جدی نبود و شالیزارها از این آفت در امان بودند.

 

ایشان ادامه دادند:  2800 متر مربع از شالیزار خود را بصورت مکانیزه اقدام به برداشت محصول نمودم، اما به دلیل بارندگی شدید روزهای گذشته و گل آلود شدن زمین کشاورزی، مجبور شدم 700 متر مربع دیگر از 3500 متر مربع(3خویز و نیم) شالیزار خود را، بصورت دستی برداشت نمایم. این مسئله بار مالی زیادتری را برای برداشت محصول بر کشاورز تحمیل می کند.

 

سید رحمان حسینی ایمنی با شخم و شیار نمودن حدود 3000متر مربع(سه خویز) از زمین زراعی خود دوشنبه 5 مردادماه 1394، اقدام به کشت دوم برنج خود خواهد نمود.

 

 

 

بر اساس تعرفه به ازاي هر 20 كيسه شلتوك يك كيسه به عنوان حق الزحمه و دستمزد در نظر گرفته شده است که سید رحمان حسینی ضمن تایید این خبر در روستا در اولین برداشت محصولش، حق الزحمه کارگر (بینج تاش) را 60 هزار تومان اعلام کرد. این میزان بر اساس تجربه ی سال های گذشته، طی روزهای آینده بویژه اوج تقاضای کشاورزان از کمباین و کارگر  در برداشت محصول برنج، شاید به دوبرابر هم برسد. یعنی به ازای هر 10 تا 12 کیسه شلتوک برداشتی، یک کیسه به عنوان دستمزد و میزان حق الزحمه کارگر 120 هزار تومان و یا بیشتر.

 

 

 

از درگاه خداوند روزي رسان مي خواهيم تا به اهالي زحمتكش و پرتلاش روستايمان و تمامي كشاوزان، در برداشت محصولات و دسترنجشان خير و بركت بيشتري را، ارزاني نمايد.

 

 

 

 

 

 

 

لازم به ذکر است سید رحمان حسینی در کنار زمین شالیزاری خود از فضاهای موجود استفاده نموده است

و اقدام به کاشت انواع حبوبات و سیفی جات نموده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  تهيه و ارسال خبر و عکس: سيد فضل اله هاشمی كرويي

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+1 # ق_ ایمنی در تاریخ: شنبه 03 مرداد 1394 ، ساعت 12:05 ق ظ
ایشاله عروسی دونه خرج بوه.
ضمنا از این طریق از آقا وحید قربانی کمباین دار محل هم تشکر کمی و براش آرزوی سلامتی کمی. ایشاله ونه کمباین صحیح و سالم باشه تا بتونه بینج کرای ونگ ره جواب هده.
نقل قول
 
 
0 # لایه اوزون در تاریخ: شنبه 03 مرداد 1394 ، ساعت 02:05 ب ظ
سلامتی ایشالآه خرجی کربلامکه؛ ته وچون عروسی خرجی..
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20