*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

نگرانی کشاورزان روستا، از بارش باران و آبگرفتگي معابر

 با توجه به بارش باران طی روزهای گذشته و بویژه بامداد امروز دوشنبه 29 تیرماه 1394، تا به این لحظه بر اساس آخرین خبرها، با توجه به خسارت های سنگین انسانی و مالی بارش باران و جاری شدن سیل در بخشهایی از مازندران مثل نور، کجور، سوادکوه، آمل، چالوس و کیاسر، نیز آبگرفتگی خاصی در خیابان های اصلی روستای ایمن آباد و کروکلا و همچنین خیابان های فرعی گزارش نشده است.

 

اما کشاورزان روستا چندان خوشحال از این بارش نیستند.

ساقه های برنج در بخش زیادی از شالیزارهای روستا، متاسفانه خمیده و روی زمین فرش شده است. به زبان اهالی روستا " بینج له بورده" و این مهم باعث بار مالی زیادتر برای برداشت محصول کشاورزان می شود.

 

اگر بارش باران که در حال حاضر(8:30 صبح) نیز در حال باریدن است، ادامه یابد، در زمان برداشت محصول زمین های شالیزاری گل آلود خواهد بود و چون شالی برنج نیز روی زمین فرش شده است امکان برداشت مکانیزه بوسیله ی کمباین های بزرگ وجود ندارد.

لذا کشاورزان مجبور به برداشت برنج بصورت سنتی هستند و این امر بار مالی کشاورزان یعنی هزینه برداشت محصولشان را چند برابر می کند.

 

 

از طرفی نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی استان مازندران با بيان اين خبر كه بارش باران بصورت پراكنده تا پايان هفته در مازندران ادامه خواهد يافت، افزودند: با تقویت جریانات شمالی سطح زمین و همراهی آن با  عبور امواج تراز میانی جو، تا روز چهارشنبه 31تيرماه،  بارندگی در استان ادامه خواهد يافت.

 

 

 

  

بارش باران و جاری شدن سیل، خسارت میلیاردی به سوادکوه مازندران وارد ساخت.

 

لازم به یادآوری اینکه 5 نفر در جاده ی چالوس جان باختند.

 

خودروهای زیادی بویژه در محور چالوس سرنگون شدند.

 

یک اتوبوس در منطقه دابودشت آمل سرنگون شد.

 

آب باران وارد مغازه های شهرهای مختلف مازندران شد.

 

 

 

 

دوشنبه 29 تيرماه ساعت 20:

 

همانگونه كه انتظارش مي رفت، به دليل لايروبي نشدن رودخانه ي اصلي روستا يعني نارنج رود، با افزايش آب رودخانه، ورودي روستا منتهي به جاده ي اصلي، مملو از آب شده است و سطح خيابان ورودي روستا را پوشانده است.

 

 عكس آرشيوي مي باشد

 

 

از طرفي افزايش آب همين رودخانه حدود 50 تا 100متر پايين تر، باعث آبگرفتگي خيابان شهيد عباس اميني شده است. آب به حياط منزل شخصي افرادي چون حاج محمدرضا كريمي و سيد احمد حسيني(حاج مهدي) نيز راه يافته است كه با پمپ برقي، آب تخليه شده است و با سد گلي از پيشروي آب به داخل حياط پيشگيري شده است.

 

از طرفي كوچه ي منتهي به مدرسه دخترانه روستا را نيز زير آب رفته است و رفت و آمد را مختل نمود.

 

 

 

 

 

 آخرین خبرها را در همین بخش پیگیری نمائید.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # لایه اوزون در تاریخ: دوشنبه 29 تیر 1394 ، ساعت 02:04 ب ظ
ای جان وارش تا الان کجه دیی؟!
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20