*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آب آشاميدني، همچنان مشكل اصلي اهالي ايمن آباد

 

بر اساس آخرين خبرها از روستا، آب آشاميدني بسياري از خانوارهاي روستاي ايمن آباد از بعد از ظهر پنجشنبه 11 تيرماه 1394، تا به اين لحظه قطع مي باشد.

 

اطلاعات دقيقي از اين مهم در دست نيست كه چرا اين مسئله رخ داده است. با توجه به مسئوليت آقاي بشكم به عنوان مسئول آب روستايي روستاي ايمن آباد و كروكلا، طي تماس هاي تلفني دهيار و يكي از اعضاي شوراي اسلامي و حتي مسئول وبسايت روستا، طي دو روز اخير، تلفن ايشان در شبكه وجود نداشته است تا دلايل قطعي آب و زمان برطرف شدن آنرا به آگاهي خانواده ها برسانيم.

 

 

 

اما بر اساس گفته ي اهالي حدود يكماهي مي شود كه ميزان آب شرب روستا كاهش چشمگيري داشته است و اين مسئله مربوط به بعضي از روستاهاي بخش لاله آباد نيز مي باشد.

 

گفته ها حاكي از آن است كه مسئول آب روستايي ايمن آباد طي هفته هاي گذشته با كم شدن فشار آب شرب روستا، ضعيف شدن سيستم موتوري جهت مكش و پمپاژ آب را مشكل اصلي اعلام كرده است نه كاهش سطح آب چاه روستا.

 

لازم به يادآوري اينكه بعضي از خانواده ها كه از آب لوله كشي چاه قديمي و غير بهداشتي برخوردارند و امروزه براي مصارف غير شرب استفاده مي شود، مشكل بي آبي را تا حدود زيادي حل كرده اند.

 

اما در گرماي بالاي 30 درجه فصل تابستان كه مصادف با ماه مبارك رمضان است، قطعي آب مشكلات زيادي را بويژه براي استحمام اهالي بوجود آورده است. بعضي از اهالي نيز به همين دليل در مسجد روستا حضور نيافته اند تا مبادا بوي بد بدن آنها ديگر نمازگزاران را آزار دهد.

 

بعضي از اهالي با استفاده از ظروف پلاستيكي 20 ليتري و ديگ ها و ظروف بزرگ، اقدام به پس انداز آب و استفاده تدريجي از آن در منازل خود نمودند.

 

البته بعضي از اهالي روستا آب شرب روستايي را چندان مناسب نمي دانند و چه بسا آب لوله كشي قديمي و غير بهداشتي را كيفي تر  از آب شرب فعلي قلمداد مي كنند. آب شرب روستا از چاه هاي قديمي تامين مي شود كه با ريختن مقداري كلر، تبديل به آب شرب بهداشتي روستاي ايمن آباد شده است.

 

آب شرب اهالي روستاي بالاكروكلا و پايين كروكلا نيز از آب شرب بهداشتي و لوله كشي متعلق به شهرستان آمل تامين مي شود و خوشبختانه مشكلي در اين مورد براي اهالي اين دو روستا وجود ندارد.

 

 

تهيه و نصب آب سرد كن، كنار مسجد صاحب الزمان(عج) ايمن آباد

 

 

 

جمعه 12 تيرماه 1394:

 

بر اساس آخرين خبرها از روستا آب شرب روستا ساعت 12 امروز جمعه 12 تيرماه 1394، وصل شده است.

 

از اهالي درخواست مي شود نسبت به ذخيره آب آشاميدني خانواده اقدام نمايند. چون هنوز خبر دقيقي از حل مشكل قطعي آب شرب روستا وجود ندارد.

 

 

 

 

 

دوشنبه 15 تيرماه 1394:

 

بر اساس آخرين خبرها افت فشار آب همچنان شرايط زندگي را براي مردم روستا سخت كرده است.

از طرفي بعضي ها اقدام به نصب پمپ آب براي حل كردن مشكل فشار آب خانه ي خود نموده اند در صورتي كه با اين كار حداقل مقدار آب مورد نياز همسايگان خود را نيز به سمت خود مي كشانند.

 

دهيار روستاي ايمن آباد بر اساس آخرين پيگيري ها صورت گرفته عنوان نموده است: يكي از چاه هاي چهارگانه اي كه آب روستاهاي اطراف را تامين مي نمود از كار افتاده است و در حقيقت مي توان گفت خشك شده است. از اين جهت ميزان فشار آب بسيار كم شده است.

 

ايشان با بيان اينكه ضمن صحبت با بخشدار لاله آباد مبني بر پيگيري و حل مشكل مربوطه، مشكل كمبود آب شرب را مربوط به چندين روستاي بخش اعلام نمودند و فقط محدود به روستاي ايمن آباد نيست.

 

آقاي جعفري بخشدار لاله آباد اعلام آمادگي نمودند تا حل قطعي مشكل آب شرب روستاي ايمن آباد، مي توانند با استفاده از تانكر، آب شرب را  به درب خانه هاي مردم روستا حمل نمايند. اما چون تا حدودي مي توان با كمك همسايه ها و استفاده از آب لوله كشي قديمي روستا ميزان آب مصرفي را تامين نمود، ضرورت استفاده از تانكر آب از سوي دهيار روستا فعلا" غير ضروري اعلام شد.

 

وبسايت روستا نيز اين مهم را طي گفتگو با يكي از اعضاي شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد مورد پيگيري قرار داده است تا از طريق رسانه ي بومي محلي صدا و سيماي مركز مازندران و از طريق برنامه ي راديويي پرس و جو، به آگاهي مدير عامل آب و فاضلاب روستايي مازندران برساند تا پاسخ قطعي و دقيق تري را براي حل مشكل مربوطه جويا شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرين خبرها درباره مشكل آب شرب روستاي ايمن آباد، در همين عنوان خبري

به آگاهي اهالي رسانده خواهد شد.

 

 

 


ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # لایه اوزون در تاریخ: جمعه 12 تیر 1394 ، ساعت 02:04 ب ظ
خداعاقبت ما رو به خیر کنه.
خواهشن مسولان محترم روستا پیگیر باشن به خدا تو این گرما خیلی سخته.@
نقل قول
 
 
0 # قاضی ٠١١١ در تاریخ: یکشنبه 14 تیر 1394 ، ساعت 01:04 ق ظ
با سلام
بنده به عنوان یکی از روستاییانی که ساکن تهران می باشم؛ دورا دور دوندگی های آقای ابوالحسن بشکم مسؤل محترم آب و آبدار تعدادی از روستاهای بخش لاله آباد را مد نظر دارم یکی از دلایل اینکه روستای بالا کروکلا با کمبود آب مواجه نیست این است که آب لوله کشی بالا کروکلا از سمت روستای ورمتون و از لوله اصلی آب انتقالی آمل به بابل تامین می شود و چاه آن در روستای فیروز کلا آمل واقع شده است ولی آب لوله کشی امین آباد و پایین کروکلا از سمت جاده جدید و چاه روستای درویش خیل آمل تامین می شود و مسؤلین بالا دستی در قراردادها سفت و سخت نمی گیرند و پیمانکار مربوطه با همان تجهیزات موتوری قدیمی و فرسوده اقدام به پمپاژ آب می کنند که جوابگوی مصارف فعلی نمی باشد.
لذا شورای محترم و دهیار می بایست از اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بابل مساله را پی گیری نمایند تا مشکل را حل و فصل نمایند.
نقل قول
 
 
0 # لاسمی در تاریخ: یکشنبه 14 تیر 1394 ، ساعت 09:04 ب ظ
من در عجبم از این همه ادم فرهیخته و تحصیل کرده در این روستا که مث كبك سرشونو انداختن زیر برف، و هیچ اعتراضی نمیکنن، هرکی برای خودش پمپ وصل کرده و اصن براش مهم نیست که دیگران چه وضعیتی دارن،.....
نقل قول
 
 
0 # ابنوایی در تاریخ: دوشنبه 15 تیر 1394 ، ساعت 01:04 ب ظ
یعنی ما باید این کم ابی و بی ابی رو تاکی تحمل کنیم از دهیار محترم خواهش می کنم ى کاری بکنه.........ى حرکتی.....،.
نقل قول
 
 
0 # ق - ایمنی در تاریخ: سه شنبه 16 تیر 1394 ، ساعت 12:04 ق ظ
جناب لاسمی گرامی ، طاعات قبول. آدمهای فرهیخته روستا که بقول شما مثل کبک سرشونو زیر برف گذاشتن، چیکار میتونن بکنن؟
مگه مسئله ریاضیه که فقط انسانهای فرهیخته میتونن حلش کنن؟
کم آبی روستا مشکل همه است، چه با سواد، چه بیسواد.
ضمنا" هرکسی را بهر کاری ساختن. مشکل کم آبی باید توسط نهاد اجرایی روستا پیگیری بشه و از بقیه کاری ساخته نیست.
انسانهای فرهیخته روستا لطف کنن در هنگام انتخابات یا کاندید بشن و کارا رو بدست بگیرن، یا به آدمهای دلسوز و کاربلد رای بدن که تو این روزهای سخت به داد بقیه برسن.
ضمنا در عجبم که هم تو مقاله اصلی و هم تو نظرها، دوستان به افرادی که برای خونشون پمپ آب تهیه کردن تاخته اند.!
اگه کسی دستش برمیاد، نباید برای آسایش خانواده خود قدمی برداره؟
مثل این میمونه که کسی نباید تو خونه اش کولر و یا یخچال داشته باشه، به این خاطر که بغل دستیش نداره؟؟؟
روزگار خوشی داشته باشین.
نقل قول
 
 
0 # لایه اوزون در تاریخ: سه شنبه 16 تیر 1394 ، ساعت 03:04 ب ظ
امه شونس دله ره .... این علم و پیشرفت این بگیروبداز دله
امه محل دله الان یک هفته اتا لب او ندارم، اسا مردم شورننه کره ماه حموم دوش گیرننه ..
هرچی بدبختی امه قسمت بونه
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20