*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اولين خوشه هاي برنج روستا، نمايان شد

  آخرين خبرها از 600 هكتار اراضي و شاليزارهاي روستاي ايمن آباد و كروكلا، حكايت از آرامش نسبي كشاورزان در كشت برنج امسال دارد.

سيد رحمان حسيني ايمني كه اولين نشاي برنج را در  روستا به نامش ثبت نموده بود، چند روز پيش شاهد سربرآوردن خوشه هاي برنج شاليزارش شد. البته خوشه هيا برنج چند كشاورز زحمتكش ديگر روستا نيز نمايان شد و به قول ما مازندراني ها بينج سر بكشي يه.

 

 

بعضي از شاليزارهاي روستا به آفت و يا بيماري بلاست برنج، مبتلا شده اند و به رنگ زردي متمايل، اما كشاورزان و برنجكاران روستا خود را آماده مي كنند تا سمپاشي مرحله ي اول برنج را انجام دهند تا آرام آرام به حالت ايده آل خودش بر گردد و سبز رنگ شود.

 

وضعيت آبياري چندان خوشايند نمي باشد و به نظر مي رسد كم آبي رودخانه ها دارد خودش را نشان مي دهد. بعضي از كشاورزان پمپهاي آب زمين زراعي شان را روشن نمودند و به صورت مقطعي و سطحي به آبياري زمين هاي خود مي پردازند.

 

درباره وضعيت برنج موجود در روستا از سال قبل، بايد عنوان شود كه خريد و فروش راكد است و خبري از شالي در انبار شاليكوبي هاي 5گانه ي روستا نيست.

 

دوختن كيسه هاي برنج 10 ، 15 ، 20 و 25 كيلويي در روستا بويژه در خانه هاي روستايي توسط زنان روستا، همچنان در جريان است. اين كيسه ها براي شركت هاي خاصي ارسال مي شود و يا در انبارها نگهداري مي شود تا براي فصل برداشت محصول آماده باشد.

 

برنج خاصي از بوجاري ها به سمت پايتخت و يا ساير شهرستان ها ارسال نمي شود.

 

 

و اما قیمت انواع برنج در روستا را مي توان فقط به طارم محلي خلاصه كرد. برنج پرمحصول در شاليزارهاي روستا كشت نمي شود لذا انواع اين نوع برنج نيز در روستا وجود ندارد.

 

قيمت برنج  طارم محلی  از 7300 تومان آغاز و تا 7600 تومان خريد و فروش مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و تنظيم خبر: مهدي قاسمي ايمني

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20