*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

دو شيفت شدن مدرسه دخترانه روستا

 

با توجه به تغییر سیستم آموزشی مدارس کشور از سه مقطع دبستان(5ساله)، راهنمایی(3ساله) و دبیرستان(4 ساله) به دو مقطع 6 ساله ی دبستان و متوسطه، فضای آموزشی کافی برای تحصیل دانش آموزان در مدارس روستا را دچار مشکل کرده است.

 

بر اساس آخرین خبرها از روستا، دانش آموزان پسر روستا با توجه به احداث مدرسه ی جدید پسرانه ی جوادالائمه(ع) که با زمین اهدایی حاج محسن لاسمی ایمنی و پیگیری جدی ایشان به همراه اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس روستا در حال اجرایی می باشد نگران خاصی وجود ندارد. اما مدرسه دخترانه روستا در این زمینه یعنی کمبود فضای آموزشی با مشکل جدی روبرو شده است.

تا بدانجا که امکان ثبت نام دانش آموزان روستا در نوبت صبح وجود ندارد و باید تحصیل در مدرسه به دو نوبت صبح و بعداز ظهر تغییر یابد.

 

 

 

اهالی روستا بویژه اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس روستا با نوشتن نامه ای به امضا جمع زیادی از والدین دانش آموزان و مهر و امضاء نهاد های اجرایی روستا، پیگیر این مهم شدند.

 

اجازه دهید ابتدا نامه ی این عزیزان را که به ریاست آموزش و پرورش بابل نوشته شده است از نظر بگذرانیم:

 

 

 

نام خدا

جناب آقاي احمدي

رياست محترم اداره ي آموزش و پرورش شهرستان بابل

با سلام و اداي ااحترام و قبولي عبادات،

به استحضار مي رساند با توجه به كمبود فضاي آموزشي مدارس دخترانه ي امام محمد تقي(ع) و شهيد محمدعلي فياض بخش روستاي امين آباد از بخش لاله آباد بابل، و پيشنهاد مدير مجتمع ولايت و مديران مدارس مربوطه، مبني بر دو شيفت شدن مدارس در سال تحصيلي 95_1394، نگراني و دغدغه هاي والدين دانش آموزان، از پيامدهاي اين تصميم، آغاز شده است.

لذا با توجه به سياستهاي كلان آموزش و پرورش كشورمان مبني بر يك شيفت شدن تمامي مدارس كشور و پيامدشيك شيفت ماندن آن، به نظر مي رسد بايد راهكاري براي حفظ شرايط موجود اتخاذ كردد.

 

عوارض دو شيفت شدن مدارس روستا:

1_ افت تحصيلي دانش آموزان در شيفت دوم

2_ بر هم خوردن برنامه ها و كلاس هاي تقويتي، ورزشي، فرهنگي و هنري برنامه ريزي شده از سوي مدرسه و والدين

3_ تحميل هزينه و بار مالي اضافي بر دوش خانواده ها، جهت تهيه سرويس عصرگاهي در شش ماهه دوم سال

 

راهكارهاي پيشنهادي براي يك شيفت ماندن:

1_ اختصاص بخشي از فضاي نمازخانه به عنوان كلاس درس

2_ دانش آموزاني كه از روستاهاي دورتر نسبت به امين آباد ثبت نام شده اند، در مدارس همان منطقه ثبت نام شوند.

 

لذا امضا كنندگان اين عريضه با توجه به شناخت مديران و مسئولان دلسوز مدرسه، مجتمع ولايت و آموزش و پرورش بابل، خواستار يافتن راهي براي يك شيفت ماندن مدرسه به هر شكل ممكن هستند.

 

با سپاس فراوان

اعضاي انجمن اوليا و مربيان مدارس روستا و والدين دانش آموزان

 

 

 

پیگیری چند روزه ی اعضای هیات امنای مدارس روستا به همرای یکی از اعضای شورای اسلامی متاسفانه نتیجه ای در بر نداشت. ساعت ها انتظار برای دیدار از ریاست آموزش و پرورش بابل و از طرفی گم شدن نامه در این اداره، انگیزه ی پیگیری را هم کمتر نکرد، اما همچنان درها بسته ماند و پاسخ، بدون کار کارشناسی و توجه به خواسته ی والدین دانش آموزان و بررسی این مهم، صادر شد.

 

هر چند فصل برداشت محصول کشاورزی فرا رسیده است و دغدغه های کشاورزان بیشتر، اما اعضای انجمن اولیا و مربیان در حال پیگیری این مهم هستند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # امیررضا در تاریخ: پنج شنبه 08 مرداد 1394 ، ساعت 11:05 ق ظ
ضمن عرض سلام.
نامه مربوطه به قسمت متوسطه آموزش پرورش استان مازندران ارجاع داده شود.
در صورت وصول نشدن مطالبات از آقای امینی در خواست می کنم نامه مربوطه را برایم ارسال کند تا از طریق وزارتخانه، اینجانب پیگیری خواهم کرد.

هاشمی کارمند قسمت متوسطه آموزش پرورش شهر تهران.
نقل قول
 
 
0 # وچه مارون در تاریخ: شنبه 17 مرداد 1394 ، ساعت 01:05 ب ظ
ما اون طرف خط خونه داریم.
از حالابا ید نگران روزهای کوتاه زمستون باشیم که روزها کوتاهتر میشه.
بچه ها تا بیان شب میشه,,,,,,, اخه این چه کاری بود,,,,,,,,, :-? :sad:
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20