*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

تغييرات عمراني در مسجدالنبي بالاكروكلا



در آستانه ماه مبارك رمضان 1394، و در ادامه طرح عقب نشيني در راستاي پياده سازي طرح هادي روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) ديواره ي حياط مسجد بازسازي شد.

 

در اين بازسازي كه بايد بر اساس قانون شاهد عقب نشيني حدود دو متري اين ديواره مي بوديم، با همت اهالي روستا بويژه همسايگان روبرويي مسجد النبي، شاهد عقب نشيني دوبرابري اين عزيزان بوديم تا مساحت حياط مسجد النبي همچنان دست نخورده باقي بماند. اين عقب نشيني كه از سوي برادران علي و جعفر هاشمي فرزندان سيد جلال بوده است حدود يك و نيم تا سه متر عقب نشيني داشته اند.

 

 

 

سيد محمد هاشمي كرويي دهيار روستاي بالاكروكلا با بيان اين مطلب افزودند: بر اساس تصميم هيات امناي مسجدالنبي و اعضاي شوراي اسلامي روستا، تصميم بر آن شد تا ديواره ي كامل آن تا نيمه ي آن تخريب و با نصب نرده، زيباسازي شود و از طرفي با بالا رفتن ضريب امنيتي آن، در مراسم خاص افرادي كه بيرون از مسجدالنبي نيز حضور دارند بتوانند شاهد مراسم خاص تعزيه و يا عزاداري در ايام محرم و ساير مراسم در اين مكان مقدس باشند.

 

از طرفي دروازه اصلي مسجدالنبي نيز به طور كامل تعويض خواهد شد و بجاي آن دروازه نرده اي كه هزينه ساخت و اهداي آن توسط آقاي بهمن عليپور فرزند يوسف صورت مي پذيرد، نصب خواهد شد.

 

دهيار روستاي بالاكروكلا مبلغي تقريبي دو ميليون تومان را به عنوان هزينه كرد طرح تغيير ديواره ي مسجدالنبي، اعلام نمودند.

 

 

سيد محمد هاشمي كرويي كه خود عضو هيات امناي مسجدالنبي(ص) روستاي بالاكروكلا نيز مي باشد در ادامه با بيان اينكه نداشتن آشپزخانه استاندارد و بهداشتي از مشكلات اين مسجد و حسينيه بوده است افزودند:

يك باب آشپزخانه با زيربناي 150متر مربع احداث گرديد كه تا به اين لحظه غير از موزاييك كاري كف آن، كاشيكاري ديواره، نصب پنجره ها و درب آن انجام شده است و در حال حاضر به سفيدكاري سقف آن مشغوليم و تا چند روز ديگر كار آن به پايان خواهد رسيد. ايشان تامين هزينه ساخت آشپزخانه را از كمك هاي مردمي عنوان نمودند و از محل بودجه دهياري روستا نيز مبلغي به آن اختصاص يافت.

ايشان در پايان با بيان اينكه سقف آشپزخانه همسان با سقف حسينيه مي باشد عنوان نمود: زيربناي محكم آشپزخانه و ارتفاع آن به گونه اي برنامه ريزي شده است تا در سال هاي آينده بتوان ساختمان ديگري در بالاي آن احداث و به عنوان تكيه، پايگاه بسيج و يا خانه ي عالم از آن بهره برد.

 

دهيار روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) از همكاري بسيار خوب و صميمانه اهالي روستا با همه دغدغه هاي اقتصادي شان، بسيار قدرداني نمودند.

 

لازم به توضيح اينكه مراسم غبار روبي مسجدالنبي(ص) روستاي بالاكروكلا و همچنين مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي ايمن آباد طي روزهاي گذشته در استقبال از ماه مبارك رمضان، توسط زنان روستا انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 تهيه و ارسال خبرسيد فضل اله هاشمي كرويي

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+2 # سید امیررضا هاشمی در تاریخ: سه شنبه 26 خرداد 1394 ، ساعت 08:03 ب ظ
ضمن تشکر فراوان و خسته نباشید خدمت اقای محمد هاشمی و هیات امنای مسجدالنبی بالا کروکلا.
امیدواریم قدم بعدی البته باکمک اهالی و خیرین تکیه قدیمی که یه اتاقش باقی مانده است، تخریب گردد و بجای آن بنای جدیدی ساخته شود.
در مراسمات ترحیم و مناسبات های بزرگ که جمعیت زیادی از شهرهای دور و اطراف تشریف می اورند مسجد و تکیه واقعا گنجایش ندارد.
بیشتر مردم تا اخر مراسم باید داخل حیاط مسجد سرپا بایستن.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20