*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مستند تلویزیونی شهید زنده ی روستا در بالاكروكلا کلید خورد+عكس

 

پانزدهمین شهید یک فیلم مستند روایی می باشد که داستان واقعی شهید زنده ی روستای بالاکروکلا یعنی سید رضا هاشمی کرویی را در كنار شهيد سيد مجيد موسوي كه در سال 1367 رخ داد، در 40 دقيقه به تصویر می کشد.

 

عليرضا فلاح  تهيه كننده و كارگردان اين فيلم مستند، كه آثار تلويزوني همچون طرحي از يك زندگي، زير برگ سبز، روايت يك شمع، شيرسوار، آنسوي تپه، صحنه هاي زندگي، رازهاي نگفته، سفرنامه عشق، روايت ايثار، داستاني عطا، داستاني شكلات و ... را در رزومه هنري خود دارد، درباره ي اين كار مي گويد:

 

از آنجايي كه خودم علاقه فراواني به مستند سازي دارم و بويژه در حيطه ي دفاع مقدس، با آگاهي از چنين سوژه و واقعه اي در يكي از روستاهاي بخش لاله آباد بابل در استان مان مازندران، بسيار مشتاق شدم تا اين مهم را كه بخشي از وقايع تاريخ دفاع مقدس به شمار مي آيد، در قالب مستند تلويزيوني تهيه، ثبت و ضبط نمايم.

 

ايشان در ادامه از ضبط 30 درصد كار تصويربرداري طي دو روز گذشته در اين روستا خبر دادند و ابراز داشتند كه روند كار بسيار رضايت بخش بوده است و اين مهم تحقق نمي يافت جز با همكاري خوب، متعهدانه و صميمانه ي اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا بويژه خانواده ي خوب سيد رضا هاشمي، فرماندهي پايگاه مقاومت بسيج روستا و دهياري روستاي بالاكروكلا.

 

آقاي عليرضا فلاح در پايان با بيان اينكه تا پايان مردادماه سال جاري تصوير برداري در روستاي ايمن آباد و كروكلا و همچنين شهرستان كرج در استان البرز، به پايان مي رسد، پس از آن، كار تدوين آغاز خواهد شد و تمام تلاش مان اينست تا آنرا براي هفته دفاع مقدس يعني 31 شهريور ماه،  آماده پخش نمائيم.

 

 

عوامل برنامه:

تهيه كننده، نويسنده و كارگردان: عليرضا فلاح

تصوير بردار و نورپرداز: داريوش طالبي

صدابردار: سيد محمود موسوي

دستيار صدا: حسيني

تكنسين فني: فرهاد مشك آبادي

حمل و نقل: غدير محسني

 

 

 

50 عكس از پشت صحنه توليد فيلم مستند، منتشر شده است

كه با كليك روي عكس زير مي توانيد مشاهده نمائيد.

 

 

 

و اما داستان از این قرار است که در پنجم مردادماه سال 1367 سید مجید موسوی اهل کرج به شهادت می رسد و به دلیل نداشتن پلاک و شباهتی که به سیدرضا هاشمی کرویی از بابل داشته است توسط پسرخاله اش محمد حاجي بابايي در معراج الشهدای اهواز شناسایی اشتباه می شود و جنازه ي شهید به بابل و روستای بالاکروکلا منتقل می شود. 9 روز پس از تشییع با شکوه و به خاک سپاری اش، سیدرضا به روستا بر می گردد و غوغایی در روستا به پا می شود که شهید زنده شده است.بعضی ها فکر می کنند که شهید از قبر خارج شده است و....

 

در مجموع داستان جذابی که واقعی است، شکل می گیرد. داستانی که در کشور  نمونه ای اینچنینی با وقايعي كه پس آن تا به اين لحظه روي مي دهد، کسی به یاد ندارد یا به گوش کسی نرسیده است. به همین دلیل پس از تهیه و پخش مستند رادیویی شهید زنده در شهریورماه سال 1392 (که فایل صوتی آن در زندگی نامه شهید موسوی در وبسایت روستا نیز موجود است)، طرح تلويزيوني اين واقعه به شبکه استانی سیمای مازندران ارائه شد كه به تصويب شوراي طرح و برنامه اين مركز رسيد و كار ضبط اين مستند تلويزوني در قالب مستند روايي از صبح روز چهارشنبه 22 خردادماه 1394 آغاز شد.


 

 

 

 

 عکس ها از:عسكري اميني ايمن آبادي

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+1 # امیرضا در تاریخ: شنبه 23 خرداد 1394 ، ساعت 01:03 ب ظ
چو ایران نباشد تن من مباد.
درود و صلوات بر همه شهدای ایمن اباد و کروکلا و ایران عزیز خصوصا 175 غواص که بعد از 30 سال میهن برگشتن.
وعده دیدار بعدازطهر 26 خرداد میدان بهارستان تهران.
نقل قول
 
 
+1 # قاضی۰۱۱۱ در تاریخ: شنبه 23 خرداد 1394 ، ساعت 08:03 ب ظ
باسلام و درود بر روح پر فتوح شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهید سید مجید موسوی واقعا افتخاری بزرگ برای روستایمان می باشد.
امید است همه ما ادامه دهنده راهش باشیم.
نقل قول
 
 
+1 # ايمني در تاریخ: شنبه 23 خرداد 1394 ، ساعت 10:03 ب ظ
سلام به اونهايي كه در حفظ و حراست از اندوخته هاي دفاع مقدس تلاش مي كنن.
جاي تشكر داره از عوامل برنامه ساز بويژه آقاي فلاح.اينكه كار تهيه اين فيلم رو قبول كردن، براي روستامون خيلي خيلي ارزشمنده.

اميدوارم با توجه به تجربه و كارهاشون در سالهاي قبل، فيلم پانزدهمين شهيد جالب و ديدني باشه.

پيشنهاد مي كنم در فيلمبرداري، نمادهاي روستا بيشتر مد نظر باشه و سعي بشه از مكانهاي خاص و زيبا و قديمي روستا تصوير برداري بشه. مثل شاليزارها و حمام قديمي روستا كه در عكس مشهود بود.
خانم در حال ظرف شستن و يا در حال كيسه دوزي قشنگ بود و چه خوب مي شد اونهايي كه تو اتاق نشستن هم مشغول يه كاري كه در روستا رايج هست مي شدن تا فرهنك كار روستا هم ترويج مي شد. چون واقعا" اهالي بيكار نمي مونن.

از آقاي اميني هم ممنون. عكس هاي خوبي گرفتن. دوسش داريم.
نقل قول
 
 
0 # سیدماهان حسینی ایمنی در تاریخ: شنبه 23 خرداد 1394 ، ساعت 10:03 ب ظ
شهیدان همیشه در قلبهامان زنده اند.
نقل قول
 
 
0 # ق - ایمنی در تاریخ: دوشنبه 25 خرداد 1394 ، ساعت 01:03 ق ظ
واقعه اتفاق افتاده در مورد آقای سید رضا هاشمی و شهید مهمان روستایمان، از وقایع نادر نه تنها در کشورمان، بلکه شاید در دنیا باشد که باید بصورت کاملا جدی به آن پرداخته شود.
بنظرم اگر اطلاع رسانی جامع تری بشود، چه بسی کارگردانان بنام سینما و تلویزیون کشورمان نیز از این داستان ناب استقبال کنند.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20